OZBEKISTON RespublikaSI OLIY VA ORTA MAXSUS TA'LIM VAZIRLIGI NIZOMIY NOMIDAGI TOSHKENT DAVLAT PEDAGOGIKA UNIVERSITETI TARIX FAKULTETI Himoyaga ruxsat etilsin Tarix fakulteti dekani f.f.d., prof. I.J.Yuldashev 2013-yil 5141500 -Milliy istiqlol g'oyasi; huquq va ma'naviyat asoslari ta'lim yonalishi kunduzgi bolim 4-kurs H-401-guruh talabasi TOJIYEVA GULJAHONNING ALISHER NAVOIY IJODIY MEROSINI ORGANISHNING YOSH AVLOD MA'NAVIY TARBIYASIDAGI ALOHIDA AHAMIYATI (AKADEMIK LITSEY VA KASB-HUNAR KOLLEJLARI MISOLIDA) MAVZUSIDAGI BITIRUV MALAKAVIY ISHI Ilmiy rahbar: Milliy g'oya va ma'naviyat asoslari kafedrasi dotsenti X. Jumaniyozov Taqrizchilar: Milliy g'oya va ma'naviyat asoslari kafedrasi dotsenti X. Samatov ODJTU qoshidagi 2-Akademik litsey oqituvchisi A.Qurbonov Milliy g'oya va ma'naviyat asoslari kafedrasi mudiri dotsent M.Sobirova 2013-yil Toshkent - 2013 1 MUNDARIJA KIRISH I-BOB. MA'NAVIY TARBIYANI YOLGA QOYISHDA ADABIY MEROSNI ORGANISHNING AHAMIYATI. 1.1. Yoshlarning ma'naviy tarbiyasida adabiy merosning ahamiyati va roli. 1.2. Yoshlarni ma'naviy tarbiyalashda Navoiy merosining orni. 1.3. Ma'naviy tarbiyani samarali tashkil etishda badiiy adabiyot oldida turgan vazifalar. II-BOB YOSH AVLOD MA'NAVIY TARBIYASIDA ALISHER NAVOIY IJODIY MEROSIDAN FOYDALANISH 2.1. Xamsa poetikasida inson konsepsiyasining g'oyaviy asoslari. 2.2. «Saddi Iskandariy» dostonida yoshlar tarbiyasi masalasi. 2.3. «Farhod va Shirin» dostonida komil inson timsoli va uning yosh avlod tarbiyasidagi ahamiyati. II-BOB. MAVZUNI OQITISHDA ZAMONAVIY PEDAGOGIK TEXNOLOGIYALARDAN FOYDALANISH. 3.1. Alisher Navoiy ijodiy merosini organishning yosh avlod ma'naviy tarbiyasidagi alohida ahamiyati mavzusini oqitish yuzasidan uslubiy maslahatlar. 3.2. Alisher Navoiy ijodiy merosini organishning yosh avlod ma'naviy tarbiyasidagi alohida ahamiyati mavzusi boyicha dars ishlanmasi. XULOSA FOYDALANILGAN ADABIYoTLAR RO'YXATI 2 KIRISH Muammoning dolzarbligi. Har bir xalqning butun dunyo taniydigan, butun dunyo tan olgan ulug farzandlari boladi. Alisher Navoiyni esa dunyo XV asrda - shoir hayotligidayoq tan olgan. Mana, besh asrdan ziyod vaqt otibdiki, turli millat va xalqlar daho shoirimizning durdona asarlaridan bahramand bolib keladi. Ma'lumki, ota-bobolarimiz qadimdan bebaho boylik bolmish ilmu ma'rifat, ta'lim va tarbiyani inson kamoloti va millat ravnaqining eng asosiy sharti va garovi deb bilgan. Yoshlarni tarbiyalashda ilmiy-ma'naviy qadriyatlarning orni juda katta ahamiyat kasb etib kelmoqda. Bu haqda gapirganda Navoiyni eslash muhimdir. Xalqimizning yuksak adabiy merosiga, qadriyatlariga, tiliga bolgan muhabbat, uning beqiyos boyligi va buyukligini anglash tuyg'usi ham bizning ongu shuurimiz, yuragimizga avvalo Navoiy asarlari bilan kirib keladi. Biz bu bebaho merosdan xalqimizni, ayniqsa, yoshlarimizni qanchalik kop bahramand etsak, milliy ma'naviyatimizni yuksaltirishda, jamiyatimizda ezgu insoniy fazilatlarni kamol toptirishda shunchalik qudratli ma'rifiy qurolga ega bolamiz.1 Yoshlarda otmish merosiga hurmat ruhini shakllantirish, ularni vatanparvarlik, millatparvarlik ruhida tarbiyalash, ularda insoniylik, mehnatga muhabbat tuyg'ularini tarbiyalash yoshlar tarbiyasining muhim tomonlari hisoblanadi. Ushbu masalalar Alisher Navoiyning qator asarlarida turli ...

Joylangan
05 Mar 2024 | 05:51:42
Bo'lim
Adabiyot
Fayl formati
zip → pdf
Fayl hajmi
661.12 KB
Ko'rishlar soni
83 marta
Ko'chirishlar soni
8 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
28.03.2025 | 11:50
Arxiv ichida: pdf
Joylangan
05 Mar 2024 [ 05:51 ]
Bo'lim
Adabiyot
Fayl formati
zip → pdf
Fayl hajmi
661.12 KB
Ko'rishlar soni
83 marta
Ko'chirishlar soni
8 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
28.03.2025 [ 11:50 ]
Arxiv ichida: pdf