Adabiy ta'lim metodlari. Adabiyot o'qituvchisi va adabiyot darslari

Adabiy ta'lim metodlari. Adabiyot o'qituvchisi va adabiyot darslari

O'quvchilarga / Adabiyot
Adabiy ta'lim metodlari. Adabiyot o'qituvchisi va adabiyot darslari - rasmi

Material tavsifi

Adabiy ta'lim metodlari. Adabiyot o'qituvchisi va adabiyot darslari Reja Ta'lim jarayoni va uning asosiy xususiyatlari. Dars ta'limining asosiy shakli. O'qituvchi va o'quvchi munosabatlari. Ta'limda qo'llaniladigan an'anaviy va zamonaviy usullar, ta'lim sifatini oshirish omillari. Adabiyot o'qituvchisiga qo'yiladigan umumiy talablar. Adabiyot darslarida muammoli ta'limning o'rni va ahamiyati. An'anaviy ta'limda o'qituvchi ilm beruvchi, tarbiyalovchi, o'quvchi esa bilim oluvchi hamda tarbiyalanuvchi shaxs bo'lib, ta'limning asosini dars tashkil etadi. O'qituvchi va o'quvchi munosabatlarining asosini esa muayyan fandan o'quv dasturiga ko'ra eng ko'p darajada ilm berish va egallash, ma'naviy jihatdan tarbiyalash tashkil qiladi Bugungi ta'limda o'quvchi faoliyatini jonlantirish, uning ijodiy qobiliyatini o'stirish, mustaqil amaliy ish yuritish malakasiga ega bo'lishini ta'minlash vazifasi muhim hisoblanadi. Ifodali o'qish-adabiyot o'qitishda keng qo'llaniladigan metodlardan biri. Adabiy o'qish barcha janrlardagi adabiy asarlarni ifodali o'qish qoidalariga binoan ravon nutqda, ifodali, tushunarli va jozibali tarzda o'qishdir. Asarni ifodali o'qiyotgan o'quvchi shu asarning mazmunini tinglovchiga yetkazishga, undan badiiy zavq olishga ta'sir ko'rsatadi. Adabiyot darslarida hamisha ifodali o'qishdan foydalaniladi. Agar dars ifodali o'qish sifatida tashkil etilgan bo'lsa, bu metod sifatida namoyon bo'ladi. Agar dars ma'lum asar tahliliga bag'ishlangan bo'lsa, ifodali o'qish o'quvchilarni ma'lum ijodiy ishga yo'llash yoki muayyan bilimlar berishdagi o'qituvchi qo'llaydigan ta'lim vositasidir. Sharhli o'qish-badiiy asar, undagi adabiy qahramonlar, tarixiy va to'qima voqealar haqida atroflicha tushuncha berishga mo'ljallangan usul. Sharhli o'qish usulidan klassik matnlarni o'rganish va tahlil qilishda foydalaniladi. O'qituvchi har bir bayt mazmunini sharhlab, tushuntiradi, izohtalab so'zlarga izoh beradi. Rollarga bo'lib o'qish usulidan sahna asarlarini yoki nasriy asarlarni o'rganishda foydalaniladi. Jo'r bo'lib o'qish usuli ta'limning boshlangan bo'g'inlarida qo'llaniladi va o'quvchini umuman kitob o'qishga o'rgatadi. Ssenariyli o'qish usulidan tayanch va yuqori sinflarda foydalaniladi. Matnni o'qib o'rganish asosida ssenariy tuzish amalga oshiriladi. Bu usul matnni mustahkam o'zlashtirish va qayta hikoyalashga yordam beradi. Ma'ruza metodidan asosan yuqori sinflarda foydalaniladi. Sarhisob mavzular, davrlarga obzor berish, ma'lum yozuvchining hayoti va ijodini monografik tarzda o'rganishda ma'ruza metodidan foydalaniladi. Suhbat metodi adabiyot o'qitish metodlaridan biri bo'lib, unda darsning qurilishi o'qituvchi va o'quvchi o'rtasidagi adabiy muloqotga asoslanadi va o'qituvchi-o'quvchi o'rtasida savol-javoblar, ayrim paytlarda munozaralar yetakchilik qiladi. Tadqiqot metodi. Sinfda o'qib o'rganilgan ijodkor uslubining yangi qirralarini o'rganishda tadqiqot metodidan foydalaniladi. Tayanch sinflarda adabiyotni o'rganishda badiiy asar qismlari bo'yicha rejalar tuzdiriladi. Yuqori sinflarda esa monografik mavzularni o'rganish jarayonida o'qituvchi o'z ma'ruzasining rejasini beradi. Mazkur rejalarda belgilangan masalalarga oid adabiyotlar ko'rsatiladi. O'quvchilar qo'shimcha adabiyotlar, matbuot materiallari yordamida rejadagi masalalarni to'ldirgan holda o'rganadilar. Mustaqil holda, insho, bayon adabiy taqriz tayyorlaydilar. Izlanish metodi. Bu metod tadqiqot metodiga o'xshab ketsa-da, undan farqli tomonlari ham bor. O'xshash jihati: har ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Adabiyot
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 429.87 KB
Ko'rishlar soni 127 marta
Ko'chirishlar soni 8 marta
O'zgartirgan san'a: 28.03.2025 | 11:46 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Adabiyot
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 429.87 KB
Ko'rishlar soni 127 marta
Ko'chirishlar soni 8 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga