G'ofur G'ulomning Shum bola qissasi matni va timsollari ustida ishlash

G'ofur G'ulomning Shum bola qissasi matni va timsollari ustida ishlash

O'quvchilarga / Adabiyot
G'ofur G'ulomning Shum bola qissasi matni va timsollari ustida ishlash - rasmi

Material tavsifi

G'AFUR G'ULOM (1903-1966) Mavzu: Gofur G'ulomning Shum bola qissasi matni va timsollari ustida ishlash (2-soat) Maqsad: Ta'limiy maqsad: O'quvchilardaShum bolaqissasining mazmun mohiyati,hikoyada tasvirlangan davr, timsollarning o'ziga xos kechinmalari haqida bilim, ko'nikma va malakalar hosil qilish. Tarbiyaviy maqsad: O'quvchilarni halollikka, mardlikka, to'g'ri so'zlikka o'rgatish va mehnatsevar, oliyjanob, vatanparvar qilib tarbiyalash. Rivojlantiruvchi maqsad: O'quvchilarni fikrlash va eslash qobiliyatlarini kengaytirish, fikrini boshqalarga yetkaza olish ko'nikmalarini rivojlantirish. Dars metodi: suhbat,savol-javob,Sinkveyn,Venn diogrammasi texnologiyasi va Hayot chizig'i mashqi. Dars jihozlari: darslik kitob, G'.G'ulom portreti, asarlari, doska. Dars bosqichlari yuzasidan vaqt taqsimoti Darsning borishi Adabiyot ko'ngil ishi, ilhom samarasi. Tuyg'usiz, ilhomsiz yozilgan asar changlanmagan gulga o'xshaydi - meva tugmaydi. Ko'ngil rozi bo'lgan asargina kitobxonning ko'ngliga yo'l topadi, kitobxonning ko'nglida meva tugadi A.Qahhor. OLTIN QOIDALAR !! (o'quvchilar aytishadi) O'tilgan mavzuni so'rash va takrorlash. O'qituvchi uy vazifasi yuzasidan suhbat tashkil qiladi.Suhbat G'ofur G'ulomning hayoti va ijodi, uning adabiyotdagi o'rni, asarlarining boy mazmunga ega ekanligi to'g'risida tashkillashtiriladi. 1. G. G'ulomning hayoti va ijodi to'g'risida ma'lumot bering. 2. Adibning adabiyotdagi o'rni qanday. 3. Yozuvchining asarlari to'g'risida ma'lumot bering. sinkveyn usulidan foydalanib darsni mustahkamlaymiz 1.kim? 2.Qanday shoir? 3.Adabiyot uchun nima qildi? 4. Munosabat bildiruvchi gap tuzing. 1. Sinonimini keltiring. Bajarilish mashqi 1.Ot . G'afur G'ulom 2.Sifat. betakror ,bebaho 3.Fe'l. izlandi, yozdi, sevdi. 4. Gap. G'afur G'ulom bebaho,betakror asarlarni yozdi. 1.Sinonim. Ijodkor. Yangi mavzuning bayoni. O'quvchilarning Shum bola qissasini o'qib, mazmunini qay darajada o'zlashtirganligini aniqlash maqsadida quyidagi savollar beriladi(Qissani o'qib kelish uyga vazifa qilib berib yuborilgan) Shum bolaqissasida tasvirlangan voqealar qaysi davrda bo'lib o'tadi. Qoravoy timsoliga tavsif bering. O' tmishdagi Qoravoy va bugungi kun Qoravoylarini solishtiring. O'qituvchi o'quvchilarni javobini umumlashtirib, VENN DIOGRAMMASItexnologiyaSI ASOSIDA TUSHUNTIRILADI. O'rganilgan mavzuni mustahkamlash. HAYOT CHIZIG'I mashqi O'tmishda: G'.G'ulomning asarlariga qanday munosabatda bo'lishgan Hozirgi davrda: G'.G'ulomning asarlarini o'rni. Kelajakda asarlariga qanday munosabatda bo'ladi deb o'ylaysiz Darsga faol qatnashgan o'quvchi rag'batlantiriladi. Uyga vazifa qilib Shum bola qissasidagi Timsollar ustida ishlash. Qoravoyning o'ziga xos xislatlarini yozish. Qoravoy va hoshimjonni venn diagrammasiga solishtirish. AZIZ O'QUCHILARIM! Sizga quyida bir hadis orqali ilm olishga mehr bering deb, darsni yakunlayman . HADIS: Ilm egallang. Ilm sahroda do'st, hayot yo'llarida- tayanch, yolg'izlik damlarida- yo'ldosh, baxtiyor daqiqalarda-rahbar, qayg'uli onlarda- madadkor, odamlar orasida- zebu-ziynat, dushmanlarga qarshi kurashda- quroldir. E'TIBORINGIZ UCHUN RAHMAT!! ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Adabiyot
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 93.66 KB
Ko'rishlar soni 116 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirgan san'a: 28.03.2025 | 12:05 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Adabiyot
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 93.66 KB
Ko'rishlar soni 116 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga