Nutq jarayonidan oldingi harakatning davomiyligini ifodalash

Nutq jarayonidan oldingi harakatning davomiyligini ifodalash

O'quvchilarga / Adabiyot
Nutq jarayonidan oldingi harakatning davomiyligini ifodalash - rasmi

Material tavsifi

NUTQ JARAYONIDAN OLDINGI HARAKATNING DAVOMIYLIGINI IFODALASH (6-sinf) Mavzu: Buyuk elning allomalari Maqsad: o'quvchilarga nutq jarayonidan oldingi harakatning davomiyligini ifodalash haqida bilim berish; o'quvchilarga ona Vatanimizda tug'ilib kamolga yetgan buyuk allomalarning ibratli fazilatlari haqida tushunchalar berib, ularga munosib voris bo'lish tuyg'usini uyg'otish; o'quvchilarning og'zaki va yozma nutqini o'stirish, tahlil qilish va xulosa chiqarish ko'nikmalarini rivojlantirish, ularni mustaqil fikrlashga o'rgatish. Dars turi: Yangi tushuncha, bilimlarni shakllantiruvchi. Dars metodi: Tushunchalar tahlili. Dars jihozi: Savollar, kompyuter slaydlari, rag'bat kartochkalari. Fanlararo bog'liqlik: iqtisod, matematika, tarix, adabiyot. Darsning borishi: 1. 0'qituvchi: O'quvchilar, bugungi darsimizda moziyga, tarixga sayohat qilamiz. Sayohat- darsimizda, tabiiyki, bir necha davr bekatlarida to'xtab o'tamiz. Keling, sayohatimiz yo'nalishi be- katlarini aniqiab olamiz. - «TAQDIMOT» bekati - «CHORRAHA» bekati - « TAFAKKUR» bekati «IMKONIYAT» bekati - «RAG'BAT» bekati - «XULOSA» bekati Sayohatimiz davomida bizga «Bilimdonlar banki» homiylik qiladi. Ya'ni sayohatimiz uchun ketadigan mablag' bilan ta'minlab turadi. Biz berilgan savol va topshiriqlarni to'g'ri topa olsak, bank mabiag'i - rag'bat kartochkalariga ega bo'lamiz. «Bilimdonlar banki» uchun xazinabon tayinlashimiz kerak. Qani, o'zlaringiz ishonch bildirib, bir o'rtog'ingizni xazinabon lavozimiga tayinlang. (Bu holato'quvchilarda bir-biriga fshonch tuyg'usini shakllantiradi). Sayohatga chiqishdan oldin guruhlarga bo'linib, o'zimizga nom tanlab olishimiz kerak. Guruh nomlarini mavzudan kelib chiqib tanlaymiz. (Sinf o'quvchilari biror rasm yoki tartib sonlari yordamida uch guruhga bo'linadi. Oldindan tayyorlab qo'yilgan guruh nomlari guruh sardorlari tomonidan tanlab olinadi). Guruhlar quyidagicha shakllanishi mumkin: guruh -«Navoiy», guruh - «Bobur», guruh - «Beruniy». O'quvchilar, sayohatga tayyormisiz? Barakalla, bo'lmasa yo'lga tushamiz. Sayohatimiz yo'nalishi bo'yicha birinchi bekatimiz «TAQDIMOT» bekati. Bu bekatda har bir guruh o'z nomining taqdimotini o'tkazadi. Bunda har bir guruh sardori o'z guruhining nomi (Navoiy, Bobur, Beruniy) haqida ma'lumot beradi. Boshqa guruh o'quvchilarida qo'shimcha fikrlar boisa sardor fikrini to'ldirishi mumkin. Guruhlar o'zlari tanlagan nomlarni izohlaydilar va ularga bu izohlar uchun ball beriladi. 0'tilgan mavzuni mustahkamlash: 0'qituvchi: - Endi siz bilan «CHORRAHA» bekatiga yo'l olamiz. Bu bekatda 2012-yil - Mustahkam oila yili munosabati bilan «Bizning oila» mavzusida kichik suhbat o'tkazamiz. Suhbat jarayonida o'quvchilar o'z oilasi haqidagi fikrlarini bayon qiladilar. Fikrlar tahlil qilinmaydi. Bu bosqichda o'quvchilarning ma'naviy dunyoqarashlari o'rganilib, mustaqil fikrlash qobi- liyatlari rivojlantiriladi. 2.0'tilgan mavzuni mustahkamlash uchun o'quvchilarga kompyuter orqali quyidagi savollar beriladi: Harakatni birgalikda ifodalash qaysi qo'shimcha orqali ifodalanadi? Nuqtalar o'miga berilgan so'zlardan mosini qo'ying (tugatishdi, tozalashdi, boshlashdi). O'quvchilar sinf xonasini Ushbu so'zlardan qaysi biri harakatni birgalikda ifodalovchi so'zlar qatoriga kirmaydi? Chiqishdi, tugatishdi, tirishdi, ketishdi. Javoblar: Harakatni birgalikda ifodalash -ish (-sh) va (-к) qo'shimchalari orqali amalga oshadi. O'quvchilar sinf xonasini tozalashdi. Tirishdi so'zi harakatning yakka tartibda ifodalanishini ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Adabiyot
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 16.56 KB
Ko'rishlar soni 78 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirgan san'a: 28.03.2025 | 12:25 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Adabiyot
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 16.56 KB
Ko'rishlar soni 78 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga