Mavzu: Oybekning hayoti va ijodini o'rganish Maqsad: O'quvchilarni buyuk mutafakkir Oybek ijodi va hayoti haqidagi bilim, malakalarini yanada kengaytirish o'quvchilarni mustaqil fikriashga, o'z fikrini dalillar bo'yicha asoslashga q'rgatish. o'quvchilarni vatanparvarlik ruhida tarbiyalash, hamkorlikda ishlay olish qobiliyatini shakllantirish, bir-biriga o'zaro hurmatini oshirish Dars uslubi: interfaol usullardan foydalangan holda musobaqa darsi. Dars jihozi: texnik vositalar, m'agnitafon, 9-sinf adabiyot darsligi, ko'rgazmalar va savol varaqasi. Darsning borishL Dars Shoira Dildora Raximovaning Oybek nidosi she'ri bilan boshlanadi. Oybekman-yuragida qayg'usi bisyor Oybekman-bir ko'rmasa oy vasliga zor. : Oybekmn-xalqi uchun kuylab baxtiyor - Sizga o'z o'tmishimdan keltiray ash'or. Sinf o'quvchilari guruhlarga bo'linadi, har bir guruhga nomi beriladi. Navoiy guruhi Bobur guruhi Mashrab guruhi O'qituvchi: Qani o'quvchilar fikrimizni jamlash, tilimizni charxlash uchun aqliy hujum musobaqasini boshlaymiz. 1. Qaysi ijodkor turkiy til bilan Xitoydan Xurosongacha o'lkalarni jangu-jadalsiz zabt etganligini ta'riflaydi? Javob: Alisher Navoiy. 2. Turkiy Xamsa qachon va kim tomonidan yaratilgan? Javob: 15-asrning 2-yarmida A. Navoiy tomonidan yaratilgan. Laff va nashr nima? Javob: Yig'ish va yoyish Mashrab so'zining ma'nosi nima? Javob: - Ilohiy sharobga erishmoq. Kishan, Qalandar ishqi g'azallari qanday vaznda yozilgan? Javob: - Aruz vaznida (3 ta guruhga 15ta savol beriladi va guruh g'oliblari aniqlanadi. Guruhlarhing uchalasi ham g'olib bo'lganligi uchun ularga 10 balldan beriladi, dars davomida eng ko'p ball to'plagan guruh g'olib deb topiladi. Yangi mavzuning bayonu Yangi mavzu bo'yichakirish suhbati .o'tkaziladi 3-guruhga 3 tadan savol beriladi. -birinchi Alisher Navoiy guruhi a'zolari sevimli adibimiz haqida to'plagan ma'lumotlarini bayon etadilar. . XX asr o'zbek adabiyoti tarixini bezab turgan qutlug' nomlar orasida Muso. Toshmuhammad o'gli Oybek nomi alohida hurmat va e'tiborga sazovor. Oybekning mashaqqatli hayoti va ijodini tashvishli asrning qariyb barcha talotumlari chetlab o'tmagan va adib asarlarida o'zining yorqin ifodasini topgan Ikkinchi Zahiriddin Bobur guruhi a'zolari davom ettiradilar. Oybek bor- o'g'i 63 yil umr ko'rdi. Ammo shunga qaramay, u o'zbek adajbiybti tarixida piri Alisher Navoiydan keyin eng ko'p va samarali ijod qilgan ulug' shoir, adib, tarjimon va ohm sifatida o'rin egallaydi. Abdul la Qahhor qalamkash birodarining 60 yilligi munosabati bilan quyidagi so'zlarni bejiz yozmagan edi: - Yozuvchining umri yil bilan o'lchanmaydi, ijodiy faoliyatining samarasi bilan o'lchanadi. Oybek 400 yilga to'gri keladigan 40 yillik ijodiy faoliyatining bir lahzasini ham samarasiz o'tkazgani yo'q. Oybek bu jihatdan ham hozirgi va kelajak adabiy avlod qarshisida ustod bo'lib gavdalanadi. Uchinchi Mashrab guruhi a'zolari Yangi mavzuni davom ettirib to'ldiradilar. - Shubhasiz 40 yillik ijodini 400 yilga to'g'ri keladi, - desak arziydi. Oybekning hayoti qanday tikanli va xatarli yo'llardan o'tgan, o'zi esa qanday zulm va kulfatlarni ...

Joylangan
25 Apr 2024 | 23:26:45
Bo'lim
Adabiyot
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
77.32 KB
Ko'rishlar soni
119 marta
Ko'chirishlar soni
7 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
28.03.2025 | 12:31
Arxiv ichida: doc
Joylangan
25 Apr 2024 [ 23:26 ]
Bo'lim
Adabiyot
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
77.32 KB
Ko'rishlar soni
119 marta
Ko'chirishlar soni
7 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
28.03.2025 [ 12:31 ]
Arxiv ichida: doc