Adabiyot o'qitishni tashkil etish. O'qitish va ta'lim - tarbiya jarayonini rejalashtirish, uning turlari

Adabiyot o'qitishni tashkil etish. O'qitish va ta'lim - tarbiya jarayonini rejalashtirish, uning turlari

O'quvchilarga / Adabiyot
Adabiyot o'qitishni tashkil etish. O'qitish va ta'lim - tarbiya jarayonini rejalashtirish, uning turlari - rasmi

Material tavsifi

Adabiyot o'qitishni tashkil etish. o'qitish va ta'lim - tarbiya jarayonini rejalashtirish, uning turlari. mqa VA reja. o'qituvchi va o'quvchi hamkorligi. o'quvchilar bilimini baholash Reja : Adabiyot o'qitishning o'ziga xos xususiyatlari. Adabiyot o'qitishda rejalashtirish. o'qituvchi va o'quvchi hamkorligi. o'quvchilar bilimini baholash. Adabiyot o'qitishni tashkil etish adabiy-ta'lim negizida turadi. Adabiyot o'qitishda izchillikning buzilishi ta'lim samaradorligiga putur etkazadi. Shuning uchun xam o'quv yili va chorakliklar bo'yicha istiqbol reja tuziladi. o'quv rejasida adabiy materialning tartibigina aks etib qolmaydi. Balki dars xillari: a) sarhisob mavzular, matn ustida ishlash, nutq o'stirish, kontsert, bahs-munozara, ekskursiya darslari, sinfdan tashqari o'qish va xokazo ; b) o'quvchilar bajaradigan ishlar: ma'ruza matnlari, bayon, insho, ifodali o'qish, va xokazo; v) foydalanadigan ko'rgazma va texnika vositalari G jadvallar, albomlar, gramplastinkalar, magnit tasmalari G kabi alohida kursatiladi. Reja konspektda o'z aksini topadi. Shunga ko'ra, dars jarayonida buulgani kabi sinfdan tashqari o'qish mashg'ulotlarida xam asar tahlili mohiyat- etibori bilan qaxramonlar tavsifini o'z ichiga oladi. o'quvchilar biror asarni o'rganishni o'z-uzidan uning bosh qaxramonlarini o'rganish degan xulosaga keladilar. Adabiyot darslarida o'qituvchi - o'quvchi hamkorligi asosida quyidagi masalalar turadi: 1. o'quvchilarni asar poetikasi tahliliga o'rgatish: a) asar mavzui va g'oyasini aniqlash; b) asar qaxramonlarini tavsiflash; v) yozuvchi badiiy mahoratini baholash; 2. o'quvchilarni asarning estetik va ma'naviy-axloqiy ahamiyatini aniqlashga o'rgatish: a) asarning o'quvchilar didi va badiiy tafakkuri rivojiga ta'siri doirasini belgilash; b) asarning o'quvchilarda ifodali o'qish, og'zaki va yozma nutq malakalarini shakllantirishga ta'sirini aniqlash. Demak, badiiy asarni o'rganishda uning badiyati, axloqiy va estetik ahamiyati hamisha o'qituvchi diqqat markazida turishi kerak. Shusiz xar qanday asarning tarbiyaviy mohiyati yuqqa chiqadi. Yuqori sinflarda adabiyot o'qitish garchi o'quvchilarning mustaqil mutolaasiga tayansa-da, uning samaradorligi ko'p jihatdan o'qituvchi-o'quvchi hamkorligining to'g'ri yulga quyilishiga bog'liq. o'qituvchi u yoki bu asar tahliliga urgatar ekan, unga qaysi jihatdan yondashish zarurligini oldindan tushuntirishi, xatto lozim bulsa, yozma metodik tavsiyalar berishi maqsadga muvofiqdir. Biz quyidagi qissa, doston, roman kabi yirik epik asarlarning mutolaasi bo'yicha kitobxonlik madaniyatini shakllantirish YuZASDN QUVChILARGA berish mumkin bo'lgan umumiy topshiriq-tavsiya namunasini keltiramiz. 1. Asar voqealari qaysi davrda va qaerlarda bo'lib utishini aniqlang. Uning boshlanishiga sabab bo'lgan omillarni izoxlang. 2. Asarning xar bir bobi G qismi, bo'limini uqib tugatgandan sung, uzingizni quvontirgan, xayratga solgan, uyga toldirgan yoki xafa qilgan epizod G holatG larni eslab qoling. 3. Asarni o'qish tufayli tug'ilgan taassurotlaringizni kundalik hayot haqidagi umumiy tasavvurlaringiz bilan taqqoslang. 4. Asar syujeti va tasviriy ifoda vositalaridagi noaniqliklarni, kunglingiz tulmagan urinlarni daftaringizga qayd qiling. 5. Asar mutolaasi tufayli xabardor bo'lgan yangiliklarni daftaringizga kuchirib yozing. Bunday topshiriq-tavsiya shuning uchun xam zarurki, ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Adabiyot
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 14.78 KB
Ko'rishlar soni 114 marta
Ko'chirishlar soni 7 marta
O'zgartirgan san'a: 28.03.2025 | 11:47 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Adabiyot
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 14.78 KB
Ko'rishlar soni 114 marta
Ko'chirishlar soni 7 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga