Rasmlar asosida insho yozish

Rasmlar asosida insho yozish

O'quvchilarga / Adabiyot
Rasmlar asosida insho yozish - rasmi

Material tavsifi

Rasmlar asosida insho yozish Ma'lumki, turli mavzularda ishlangan mazmunli rasmlar bolalarning narsa va voqea-hodisalar haqidagi tasavvurlarini kengaytiradi, kuzatuvchanlik, mustaqil fikrlash ko'nikmalarini hosil qiladi va zehnlarini o'tkirlashga yordam beradi. O'quvchilar o'qituvchi rahbarligida rasm mazmunini hikoya qilishga o'rgana-dilar. Shuningdek, bu tadbir o'quvchilar lug'atini boyitadi, ifodali nutq malakalarini egallashlarida yordam beradi. Rasm asosidagi og'zaki insho birinchi sinfda ko'p o'tkaziladi. O'quvchilarga dastlab rasm ko'rsatilib, umumiy tushunchalari aniqlanadi. Keyin esa rasm mazmuni yuzasidan savollar berib, o'quvchilar javobi eshitiladi va o'qituvchi tomonidan to'ldirilib, qayta hikoya qildiriladi. Rasm asosidagi ishlar asta-sekin murakkablashtirilib, o'quvchilar rasm asosida mustaqil hikoya tuzishga o'rgatiladi. Demak, rasm asosidagi ishlarning quyidagi turlaridan foydalanish maqsadga muvofiqdir. 1. Rasmi asosida og'zaki hikoya tuzish. 2. O'qituvchining savoli asosida og'zaki hikoya tuzish. O'qituvchining savoli asosida jamoa bo'lib insho tuzish, tuzilgan inshoni avval to'liq bayon etish, so'ngra insho matnini doskaga yozib, uni daftarga ko'chirib olish. Berilgan so'zlardan foydalanib, insho yozish. 3-4-siiflarda bu ish turi birmuncha murakkablashadi: a) O'qituvchining savoli asosida mustaqil ravishda ikki-uch gapdan iborat insho yozish; b) Berilgan reja asosida mustaqil insho yozish; v) O'qituvchi yordamida jamoa bo'lib tuzilgan reja asosida insho yozish singari. Rasm asosida o'tkaziladigan suhbat quyidagi tartibda olib boriladi: Dastlabki suhbat. O'rganilayotgan mavzuning maz- muni va xarakteriga qarab dastlabki suhbat o'quvchilar o'yini va faoliyatlariga bog'lab tashkil etiladi. Rasmda tasvirlangan narsa va voqea-hodisalarga o'quvchilar tajribasi taqqoslanadi. Aloqador bo'lgan she'r va ertaklar yoki hikoya eslatiladi. Rasmni o'quvchilarning mustaqil ko'rib chiqishlari. Rasm o'quvchilarga ko'rinarli qilib osib quyiladi.Ular mustaqil kuzatib, o'zaro fikr yuritadilar.O'quvchilar ko'proq nimalarga qiziqayot- ganliklariga qarab,savol-javob o'tkaziladi. 3. Rasm mazmunini o'qituvchi yordamida tahlil qilish. Tahlil uchun o'quvchilarga beriladigan savollar oldindan belgilab quyilishi lozim. Belgilangan savollar rasmdagi narsalar nomi, nima uchun kerakligi,sodir bo'layotgan voqea qaysi davrga oidligi singari masalalarni ochishga yordam berishi kerak. 4.Rasmi mazmunini og'zaki hikoyalash. Savol-javoblardan keyin o'quvchilarga rasm mazmuni gapirtiriladi. Unda o'quvchilarning talaffuz normalariga rioya qilishlariga, gap qurilishiga e'tibor berishlariga ham ahamiyat beriladi. O'quvchilar nutqidagi xatolar o'z o'rnida izohlab, tuzatib boriladi. 5.Insho va uni yozish. O'quvchilarning og'zaki hikoyalari eshitilib, muhokama qilinganidan keyin, uni yozma ifodalash tushuntiriladi. O'quvchilar insho yozishga kirishishlaridan oldin qo'llanish mumkin bo'lgan imlosi qiyin va notanish so'zlar ma'nosi izohlanadi. So'ng o'quvchilar mustaqil yozishga kirishadilar. II-SINFlar uchun Qishda Reja: 1.Qish keldi. 2.Bolalar qorda o'ynadilar. 3.Qish ham mazza. Qish keldi. Kunlar sovidi. Qor yog'di. Hamma joy oppoq qorga burkandi.Yer muzladi. Bolalar sevindilar va balandlikka yugurdilar. Anora Qorbobo yasayapti. Fazilat chana uchyapti. Laziz konki ychyapti. Hamma xursand. (29 so'z, 30,35 so'z bo'lishi ham mumkin.) Imlo: sevindilar, balandlikka, yasayapti, konki, xursand so'zlari ustida ishlanadi.Kishi ismlari bosh harf ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Adabiyot
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 52.31 KB
Ko'rishlar soni 135 marta
Ko'chirishlar soni 12 marta
O'zgartirgan san'a: 28.03.2025 | 12:34 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Adabiyot
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 52.31 KB
Ko'rishlar soni 135 marta
Ko'chirishlar soni 12 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga