Transport va yuklash-tushirish ishlari

Transport va yuklash-tushirish ishlari

O'quvchilarga / Arxitektura va qurilish
Transport va yuklash-tushirish ishlari - rasmi

Material tavsifi

Transport va yuklash tushirish ishlari Reja: Temiryo'l orqali tashish Avtomobil va traktor tashish vositalari Qurilish yuklari, konteynerlash, yuklash-tushirish ishlari Qurilish ishlari bir necha turli jarayonlarni bajarilishi va najidada bino va inshootlar barpo bo'lishi bilan yakunlanadi. Binoning tannarxi va unga sarflanadigan mehnat sarfiga ta'sir qiluvchi asosiy jarayonlardan birini yuklarni tashish jarayonini tashkil etadi. Qurilishda tashish vositalari ishlari deganda, faqat yuklarni gorizontal va vertikal tashish ko'zda tutibgina qolmay, bundan tashqari, material va yarim fabrikatlarni chiqarish joyidan tashib kelib, yuklab-tushirish xam ko'zda tutiladi. Buni quyidagi ko'rsatkichda bo'lishi yani 1 million so'mlik qurilish montaj ishlari bajaradigan bo'lsak u holat: qurilish turar-joy binosi bo'lsa 50-60 ming so'mlik, sanoat binosi bo'lsa 120-130 ming so'mlik tashish vositasi ishlari bajariladi. Tashish va yuklab tushirish ishlari qurilish montaj ishlari sarflanadigan xarajatning 22-25%ni, menat sarfini esa 50%gacha tashkil etadi. Shuni isobga olib tashishni kompleks mexanizatsiyalash, konteynerlash, maqsadga muvofiq. Gorizontal tashish vositasitalarining asosiy texnalogik maqsadi - bu uni xom-ashyo bazasi, ishlab chiqarish korxonasi, ombor va qurilishni uzviy bog'lashdir. a) yuk aylanish (sutkali, oylik, yillik) deb, malum bir tonnadagi yukni malum bir o'lchov birligi vaqtida tashib o'tirishga aytiladi. Sutkadagi yuk aylanishi quyidagicha aniqlanadi: bu yerda; YuY - yillik yuk aylanishi k - notekislik koeffitsenti (1,5…2,0) oralig'ida) N - yildagi ishchi kunlar soni (Yillik yuk aylanishi IOBLdan aniqlanadi). b) yuk potogi deb, malum bir o'lchov birligi vaqtida malum bir yuk tashish yo'l bo'lagi oralig'idan tashib o'tilgan yuk. Bu ko'rsatkich tonna-km, yani tashish masofasi va tashilgan yukka bog'liq, bu ko'rsatkichni kamaytirish uchun qurilishni imkoni boricha yengil tizilmalardan ko'rish maqsadga muvofiqdir. v) qurilish yuklarining sinflari. Qurilish yuklarini tashish quyidagi sinflarga bo'linadi: a. Soa ko'rsatkichi bo'yicha: korxona, markaziy omborlardagi tashish va qurilishni material va tuzilmalar bilan ta'minlash. b. Asosiy ishlab chiqarish bilan bog'liqligi bo'yicha: tashqi va ichki. s. Maqsadi bo'yicha: umumiy va texnologik. Tashqi tashish - bu qurilish maydonigacha va maydon ichidagi tashish ishlari. Lekin bazi xollarda tashqi va ichki tashish ishlari birlashgan holda xam olib boriladi, masalan temir beton tuzilmalarini ishlab chiqargan korxonasidan yoki markaziy ombordan - to bevosita qurilish maydoni ish o'rnigacha. Gorizontal tashish turlari: temir yo'l (tashqi va ichki tashish yo'llari uchun) - keng va tor izli avtomobil va traktor (texnologik) - tashqi va ichki tashish ishlari uchun. havo orqali tashish vositasi (tayyora, dirijabl, vertalyot) ayrim ollarda maxsus transport: quvurlar orqali (mexanik, havo va suyuqlik yordamida), konveyer arqon va xokazo. suv orqali tashish vositasi - suv magistrallari bor joylarda. Yuklarni tashiluvchanligi - bu ularni tashish davomida o'zini birlamchi sifatini saqlab qoladi. Temiryo'l orqali ...


Ochish
Joylangan
Fayl formati zip → docx
Fayl hajmi 58.55 KB
Ko'rishlar soni 138 marta
Ko'chirishlar soni 6 marta
O'zgartirgan san'a: 27.03.2025 | 23:43 Arxiv ichida: docx
Joylangan
Fayl formati zip → docx
Fayl hajmi 58.55 KB
Ko'rishlar soni 138 marta
Ko'chirishlar soni 6 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: docx
Tepaga