O'zbekiston Respublikasi xalq ta'limi vazirligi Ajiniyoz nomidagi Nukus davlat pedagogika instituti «Fizika-matematika» fakul'teti Umumiy fizika kafedrasi « » Fizika va astronomiya oqitiw metodikasi ta'lim yo'nalishining 4 kurs talabasi Yuldasheva Faridanin' BITIRUV MALAKAVIY IShI Akademik litsey o'quvchilariga «Qattiq MAVZU: jismlarning xossalari»ni o'rgatish usuli Ilmiy rahbar: f-m i.k. M.Jalelov Kafedra mudiri: dots. A.Kamalov NUKUS - 2015y. Mundarija KIRISH3 I-BOB5 I.1. …….5 I.2… II-BOB…….…….11 2.1. …….……11 2.2 ……15 2.3…….18 2.4. …….…….21 XULOSA…….……51 FOYDALANILGAN DABIYOTLAR…….…….…. Kirish Ishning dolzarbligi: Hozirgi kunda yosh avlodga ta'lim-tarbiya berish, kasbga orgatish, ularning aqliy va ma'naviy kamol toptirishdan iboratdir. «Ta'lim tog'risida» gi qonun va «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi» talablaridan kelib chiqqan holda ta'limning mazmuni va vositalarini yangidan ishlab chiqishni hayotning ozi talab qilmoqda. Bu omil ta'lim jarayonini tarkibiy qismlarini yangicha tartibda namoyon bolishini talab etadi. Ana shu tashkiliy-pedagogik jarayonda ta'lim qonuniyatlari va tamoyillariga mos holda yangi tamoyillarga amal qilish, ta'lim metodlarining paydo bolishi, ta'lim vositalarining takomillashuvi, ayniqsa ta'limni tashkil etishda oqituvchi mahoratining noan'anaviy shakllari keng kolamda joriy etilishi kuzatilmoqda. Respublikamizda bolayotgan ijobiy ozgarishlar ta'lim sohasida ham ma'lum yangiliklar, tubdan ozgarishlar bolishini taqazo etadi. Haqiqatdan ham, chuqur bilimli, keng dunyoqarashli kamil shaxsni tarbiyalash masalasi pedogoglardan yangicha ishlash prinsiplarini amalga oshirishni talab qiladi va katta mas'uliyat yuklaydi. Hozirgi kunda jamiyatning har bir a'zosi, o'zining kundalik faoliyatida uzluksiz ravishda turli axborot resurslaridan foydalanadi. Doimiy ravishda ortib borayotgan axborotlar hajmi jamiyatdagi intellektual salohiyatning oshishiga xizmat qiladi. Zamon talabi shunday ekan, o'qituvchi ham o'z kasbiy va pedagogik mahoratini zamonaviy axborot texnologiyalari asosida oshirib borish mumkin. Zamonaviy axborot texnologiyalari o'z muhitida axborot obyektlarini ularning o'zaro aloqasini, axborotlarni yaratish, tarqatish, qayta ishlash, to'plash texnologiyalari va vositalarini, shuningdek axborot jarayonlarining tashkiliy va huquqiy tarkibini mujassamlantiradi. Respublikamizda bolayotgan ijobiy ozgarishlar ta'lim sohasida ham ma'lum yangiliklar, tubdan ozgarishlar bolishini taqazo etadi. Haqiqatdan ham, chuqur bilimli, keng dunyoqarashli kamil shaxsni tarbiyalash masalasi pedogoglardan yangicha ishlash prinsiplarini amalga oshirishni talab qiladi va katta mas'uliyat yuklaydi. Fizika darslari va uning strukturasi faqat oqituvchi va oquvchining dars jarayonida birgalikdagi faoliyatini, tashqi qorinishini aks etdirib qolmaydi, balki oquvchilarni samarali bolgan bilish faoliyatlari bilan bog'liq ichki jarayonlar mohiyati bilan ham bog'langan boladi. Fizika darsini samaradorligi - uning serqirraligi, keng qamrovli mazmun va shakliga kora turli xilda namoyon bolib, mohiyatiga kora darsning asosiy mazmunini ozlashtirishni oz oldiga qoygan maqsadga erishishga yonaltirilganligiga botliq. Ishning maqsadi: Fizikani o'qitish jarayonida aynan dars mavzusiga mos texnologiyalarni ta'lim tizimiga joriy etishdan iborat. Tadqiqot obyekti: Fizikani o'qitish darslari samaradorligini oshirishda kompiyuter texnologiyalardan foydalanish jarayoni. Tadqiqot predmeti: Fizika darslari samaradorligini oshirishda kompiyuter texnologiyalardan foydalanishning ...

Joylangan
23 Feb 2023 | 09:03:02
Bo'lim
Astronomiya
Fayl formati
zip → pdf
Fayl hajmi
181.87 KB
Ko'rishlar soni
175 marta
Ko'chirishlar soni
7 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
28.03.2025 | 00:00
Arxiv ichida: pdf
Joylangan
23 Feb 2023 [ 09:03 ]
Bo'lim
Astronomiya
Fayl formati
zip → pdf
Fayl hajmi
181.87 KB
Ko'rishlar soni
175 marta
Ko'chirishlar soni
7 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
28.03.2025 [ 00:00 ]
Arxiv ichida: pdf