Ekologik madaniyatni rivojlantirishda milliy,ma'naviy va hududiy xususiyatlarning ahamiyati Ta'lim tizimida ekologik tarbiyani rivojlantirish istiqbollari O'zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining IX sessiyasida Ta'lim haqida qonun hamda Kadrlar tayyorlash milliy dasturi keng muhokama etilib, tasdiqlandi.Bunday islohotlar pedagogika fani oldiga juda katta muammolarni qo'ydi. Bu muammolar eng avvalo milliy istiqlol sharoitida shaxs tarbiyasi yo'lini ortib borayotganligiga ko'rinadi. Bu o'rinda birdan mamlakatimizda yuz berayotgan o'zgarishlarning o'ziga xos xususiyatlari ya'ni o'zbek halqining milliy ruhiyati va turmush tarzining hamda bozor iqtisodiyotiga o'tish jarayoning ta'lim tarbiyaga salbiy yoki ijobiy ma'nodagi va uni hisobga olish juda muhim. 2-dan inson shaxsini shakllantirishda tarbiya ustuvor ahamiyatga ega bo'lib, u ta'lim berish jarayoniningbarcha tamoyillarini o'z ichiga qamrab oladi. Ayni vaqtda iqtisodiy islohotlarning yangi bosqichga o'tayotgan ekanmiz bu borada, fan, madaniyat va ma'naviyat taraqiyyotiga har jihatdan ijobiy ta'sir etish lozim bo'ladi. O'quvchilarda ekologik mas'uliyat va madaniyatni shakillantirib borishda xuddi shu masalalarni yuqori darajada amalgam oshirishga bog'liqdir. O'quvchilarning ekologik tarbiyasi va tabiatan oqilona foydalana olish to'g'risidagi bilim darajasi qanchalik yuqori bo'lsa tabiat qonunlarini yaxshi bilsa Ona shundagina tabiatdan foydalanish madaniyati va mas'uliyati ham shu qadar yuqori bo'ladi. Bunday ishlarni amalga oshirish va bunga erishishda ko'proq pedagog o'qituvchilar zimmasiga tushadi. Biz pedagoglar o'quvchilar ongida tabiat, tabiat mavjudodlari, inson va tabiat bog'liqlari, qolaversa ekologiya va uning maqsad vazifalari haqida tushuntirish ishlari olib borish lozim. Ekologik tabiatning maqsadi inson va tabiat, inson va atrof muhit o'zaro uyg'unligikda ekologiyani anglatish va o'quvchilarda ekologik mas'uliyat va ma'naviyatni shakllantirish demakdir. Bu tabiatga ilmiy asoslangan ta'sir orqali namayon bo'ladi. Buni amalga oshirish esa o'qituvchilar oldiga qo'yilgan katta masala bo'lib maktab va xalq ta'limining barcha tizimi, yosh avlodni tarbiyalash an'anasiga bizdan, tabiat inomidan to'liq foydalanish kerak Biz tabiatdan hayr-ehson kutib o'tirmaymiz, uni o'zimizga bo'ysindirmaymiz degan g'oyalardan voz kechishn, tabiatni himoya qilish va tabiatni inomlaridan avaylab unga ziyon yetkazmasdan foydalanishni taqoza etadi. Shunday ekan maktab sharoitida ekologik ta'lim-tarbiyaning maqsadi va vazifalarini amalga oshirishda mustaqil O'zbekiston Respublikasining o'ziga xos xususiyatlarini hisobga olgan holda quyidagi talablarga amal qilinadi. Bu borada O'zbekiston Respublikasi Prezidenti I.A.Karimov o'zining O'zbekiston XXI asr bo'sag'asida: xavfsizlikka tahdid, barqarorlik shartlari va taraqqiyot kafolatlari asarining Xavfsizlikka tahdid bo'limida Ekologik muammolar to'g'risida alohida to'xtalib utgan. Ekologik ong va madaniyat Jamiyatning rivojlanib borishi bilan insonlarning atrof-muhitga bo'lgan ta'siri o'sib boradi. Inson tabiat bilan, ya'ni o'simliklar hamda hayvonot dunyosi hamda yer osti va yer usti boyliklari bilan o'zaro muloqotda bo'ladi. Ekologik muammolar kengayib, ularni hal etish dolzarb vazifa bo'lib qolgan hozirgi davrda bu muammolarni hal qilishda insoniyat uchun asosan ekologik ong va ekologik madaniyatning o'rni beqiyosdir. ...

Joylangan
10 Sep 2023 | 09:47:13
Bo'lim
Ekologiya
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
3.94 MB
Ko'rishlar soni
134 marta
Ko'chirishlar soni
16 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
28.03.2025 | 01:31
Arxiv ichida: pptx
Joylangan
10 Sep 2023 [ 09:47 ]
Bo'lim
Ekologiya
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
3.94 MB
Ko'rishlar soni
134 marta
Ko'chirishlar soni
16 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
28.03.2025 [ 01:31 ]
Arxiv ichida: pptx