Ekalogik bilimlarni shakillantirishda ijtimoiy, tabiiy, ilmiy va texnik tushunchalarning ahamiyati

Ekalogik bilimlarni shakillantirishda ijtimoiy, tabiiy, ilmiy va texnik tushunchalarning ahamiyati

O'quvchilarga / Ekologiya
Ekalogik bilimlarni shakillantirishda ijtimoiy, tabiiy, ilmiy va texnik tushunchalarning ahamiyati - rasmi

Material tavsifi

Mavzu:Ekalogik mazmunli nazorat topshiriqlar ishlab chiqish. Ekalogik bilimlarni shakillantirishda ijtimoiy,tabiiy,ilmiy va texnik tushunchalarning ahamiyati. Reja: 1.Ekalogik tarbiya haqida. 2.Biologiyani o'qitishda ekalogik masalalar. 3.O'quvchilarda ekalogik madaniyatni tarkib topdirish. hozir XXI asr bo'sag'asida,fan-texnika taraqqiyoti jadal suratlar bilan rivojlanib bormoqda.Dunyoning jugrofiy-siyosiy tuzilishi o'zgarmoqda.Bunday sharoitda inson tomonidan biosferaga ko'rsatilayotgan ta'sirini tartibga solish,ijtimoiy taraqqiyot bilan qulay tabiiy muhitni saqlab qolishning o'zaro ta'sirini uygunlashtirish,inson va tabiatning o'zaro munosabatlarida muvozanatga erishish muammolari borgan sari dolzarb bo'lib bormoqda. Yer shari quruqligining kosmosdan ko'rinishi!! Sayyoramizda ekalogik muammolar va tanglik yuz berayotgan jarayonda o'quvchilarning ekalogik madaniyatini shakillantirish zarurati kelib chiqadi. Ekalogik madaniyat umumiy madaniyatning muhim tarkibiy qismi sanalib,shaxsning ma'naviy hayoti va kundalik hayotida xatti-harakat shaklida namoyon bo'ladigan,hayotning va tabiatning bebaho ahamiyatini anglash,muhofaza qilishda faollik ko'rsatish kabi sifatlarni o'z ichiga oladi. Ekalogiyaga e'tiborsiz bo'lmaylik!! Ushbu madaniat albatta o'quvchilarning ekalogik ta'lim va tarbiyasi asosida vujudga keladi.Ekalogik ta'lim tarbiyaning asosiy vazifasi o'quvchilarda tabiatga nisbatan burch va mas'uliyat,ongli munosabatni tarkib topdirish,sharqona odob-axloq me'yorlariga mos xulq-atvorni shakillantirish sanaladi. O'qtuvchi xar bir darsda,sinfdan tashqari mashg'ulotlar va ekskursiyalarda o'quvchilarda ekalogik madaniyatni shakillantirish bo'yicha rejali va muntazam ish olib borishi zarur. Biologiyani o'qitishda ekalogik masalalar keng qamrovli bo'lib,xamma o'quv fanlarida mujassamlashgan.Ushbu o'quv materiallari o'quvchilarning tabiatdagi uyg'unlik,unda sodir bo'ladigan hodisalar,o'zgarishlar,ular o'rtasidagi uzviylik va mazkur uzviylikni,o'zaro bog'lanishlarni buzib yuborish osonligini tushunishga imkon beradi. O'qituvchi biologiya o'quv fanini o'qitish orqali ekalogik tushunchalar:organizm va muhitning o'zaro bog'liqligi,tabiiy jamoalarning almashinuvi,biogeosenozlar,ekalogik sistemalarning o'zgarishi,biosfera,insonning ekalogik omil ekanligi va x.k. o'quvchilar tomonidan mustahkam o'zgarishlari,ko'nikma va malakalarni egallashiga erishishi lozim. Orol dengizining hozirgi ko'rinishi. O'quvchilarda ekalogik madaniyatni tarkib topdirishda quyidqgi vazifalar amalga oshirilishi lozim: 1.O'uvchilar tomonidan tabiatning yaxlitligini,jamiyat va tabiatning o'zaro aloqadorligi haqidagi ilmiy bilimlarni o'zlashtirish,tabiatga nisbatan ongli munosabatni tarkib topdirishga asos bo'ladigan ekalogik bilim,ko'nikma va malakalarni egallashga erishish: 2.Tabiat va uning tarkibiy qismlarining keng manodagi ahamiyatini tushunish,tiklanadigan va tiklanmaydigan boyliklarning farqiga yetish: 3.Tabiiy boyliklardan tejamkorlik bilan foydalanish,atrof-muhitning tozaligini asrash,ko'kalamzorlashtirish va tabiiy boyliklarni ko'paytirish uchun amalga oshiriladigan tadbirlar,ijtimoiy foydali mehnatda faol ishtirok etish motivlarini shakillantirish. Ekalogik madaniyatni tarkib topdirish. Foydalanilgan adabiyotlar: 1.J.O.Tolipova,A.T.G'ofurov Biologiya o'qitish metodikasi Toshkent 2012-yil. 2.Ziyo.net 3.Bibloteka.o'z E'TIBORINGGIZ UCHUN RAHMAT!! ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Ekologiya
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 2.74 MB
Ko'rishlar soni 142 marta
Ko'chirishlar soni 10 marta
O'zgartirgan san'a: 28.03.2025 | 01:30 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Ekologiya
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 2.74 MB
Ko'rishlar soni 142 marta
Ko'chirishlar soni 10 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga