Mavzu:Ekologiya fanining predmeti maqsadi va vazifalari Reja: Kirish va ekologiyaning qisqacha tarixi. Ekologiya fanining predmeti va bo'limlari. Ekologiyaning boshqa fanlar bilan bog'liqligi. Ekologiya fanining vazifalari. Bumerang texnologiyasi Mazkur texnologiya bir mashg'ulot davomida o'quv materialini chuqur va yahlit holatda o'rganish, ijldiy tushunib etish, erkin egallashga yo'naltirilgan. U turli mazmun va xarakterga (muammoli, munozarali, turli mazmunli) ega bo'lgan mavzularni o'rganishga yaroqli bo'lib o'z ichiga og'zaki va yozma ish shakllarini qamrab oladi hamda bir mashg'ulot davomida har bir ishtirokchining turli topshiriqlarni bajarilish, navbat bilan o'quvchi yoki o'qituvchi rolida bo'lishi, kerakli balni to'plashiga imkoniyat beradi. Bumerang texnologiyasi Tanqidiy fikrlash, mantiqni shakllantirishga imkoniyat yaratadi; xotirani, g'oyalarni, fikrlarni, dalillarni yozma va og'zaki shakllarda bayon qilish ko'nikmalarini rivojlantiradi ta'lim bilan bir qatorda mazkur metod tarbiyaviy xarakterdagi qator vazifalarni amalga oshirish imkonini beradi. - jamoa bilan ishlash mahorati; - xush muomalalik; - xushfelik; - ko'nikuvyaanlik; - o'zgalar fikriga xurmat; - faollik; - rahbarlik sifatlarini shakllantirish; - ishga ijodiy yondoshish; - o'z faoliyatining samarali bo'lishiga qiziqish. -O'zini xolis baholash. texnologiya haqida tushuncha. Ushbu texnologiya o'quvchilarni dars jarayonida,darsdan tashqarida turli adabiyotlar,matnlar bilan ishlash,o'rganilgan materiallarni yodida saqlab qolish,so'zlab bera olish,fikrini erkin holda bayon eta olish,hamda bir dars davomida barcha o'quvchilarni baholay olishga qaratilgan. MAQSAD Trening davomida tinglovchilarga qaratilgpn materiallarning ular tomonidan yakka va guruh holatida o'zlashtirib olishlari hamda o'zaro suhbat munozara orqali,turli savollar orqali tarqatma materiallar,undagi matnlar qay darajada o'zlashtirilganini nazorat qilish. Mashg'ulot davomida o'quvchilar tomonidan baho ballarini egallashga imkoniyat yaratish. O'tkazish texnologiyasi Ushbu texnologiya bir necha bosqichda o'tkaziladi. 1.guruhlarga bo'lish 2.Topshiriq berish 3.guruhlararo fikrlarni tinglash yangi guruhlarga ajratish masalan raqamlar orqali 4.Tuplangan ma'lumotlarni guruhda muxokama qilib mazu umumiy holda yoritiladi. 5.o'qituvchi va o'quvchi vazifasi bajariladi yani o'qituvchi sifatida olgan bilimlarini tushuntirib beradi, o'quvchilarni diqqatini jalb qiladi. O'quvchi sifatida navbat-navbatma suzlash, eshitish, tahlil qilish, fikrlash, esda saqlash ga harakat qiladi. 6. Xar bir guruh uziga berilgan matnlarni gapirib berishda boshqalar tomonidan uzlashtirganlik darajalari tekshirib boriladi va mustahkamlash uchun savol-javob olib boriladi. 7. Barcha talabalar o'z urniga utirishi aytiladi yani darsning boshlanishidagi holatda 8. O'qituvchi mavzu uzlashtirilganiligi haqida talabalarga fikr bildirib, berilgan barcha topshiriq yuzasidan savol beradi. 9.Savollarga javoblariga karab qo'shimcha iilishlar va xakozolarga karab baholanadi. 10. O'qituvchi tarkatma materiallar asosida 5-6 ta savol tuzib talabalarga murojaat etadi va guruhlar tomonidan tuplangan balni doskaga yozadi. Ekologiyaning qisqacha tarixi. Inson dunyoga kelibdiki, u atrof-muhit bilan doimo bog'lanib kelgan va qadim zamonlardan boshlab ekologiya muammosi o'sha zamon odamlarining hayot tarzida muhim o'rin tutgan. Butun dunyo, ayniqsa Markaziy Osiyo xalqlari qadim-qadimdan ekologik muhitning saqlanishiga katta e'tibor ...

Joylangan
08 Aug 2024 | 18:07:50
Bo'lim
Ekologiya
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
2.2 MB
Ko'rishlar soni
63 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
28.03.2025 | 01:33
Arxiv ichida: pptx
Joylangan
08 Aug 2024 [ 18:07 ]
Bo'lim
Ekologiya
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
2.2 MB
Ko'rishlar soni
63 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
28.03.2025 [ 01:33 ]
Arxiv ichida: pptx