Geografiya darslarida xarita va globus bilan ishlash, xarita turlari

Geografiya darslarida xarita va globus bilan ishlash, xarita turlari

O'quvchilarga / Geografiya
Geografiya darslarida xarita va globus bilan ishlash, xarita turlari - rasmi

Material tavsifi

Geografiya darslarida karta va globus bilan ishlash karta turlari. Umumiy va maxsus geografik induvidual kartalar. Globus bilan ishlash Reja: Kartalar bilan ishlash Globuslar bilan ishlash Karta turlari Umumiy va maxsus geografik induvidual kartalar o'qituvchilarni kartadan ko'rgazmali qurol va bilm manbai sifatida foydalanishni o'rgatish toki o'quvchilar kartadan o'z biola bilsinlar. karta o'quvchilarning aqliy faoliyatini rivojlantirish va ularda kuzatuvchilik, fazoviy tasavvur, mantikiy fikrlash kabi xislatlarni tarbiyalaydi. Geografiya ta'limida o'quvchilar quyidagi kartografik bilimlarni egallashlari kerak. Karta va planda yer yuzasini tasvirlash xususiyatlari Kartaning shartli belgilari geografiya obyekt va hodisalarni kartalarda tasvirlash metodlari . Joyda kartasiz muljl olish metodlari Reja va karta asosida muljal olish. Kartalarni masshtabga ko'ra turlarini ajrata olish. Kartalarni hududni kamrashi va mazmunga ko'ra tarlarini bilish. Kartadagi xatoliklar va ularning sabablarini Profil, grafik, kartogramma, kartodiagrammalar tuzish metodlari va x.k o'quvchilar kartografik bilimlarni amalda kullay olishlari shart. Geografiya o'qituvchisining asosiy vazifasi o'quvchilarda quyidagi kartografik ko'nikmalarni shakllantirishdan iborat. Joyda va kartada muljal ola bilish. Kartada o'lchash ishlarini bajara olish. Umumgrafik, tematik kartalarni kieslay olish va ukiy olish. Bir xil va turli masshtabdagi kartalarni taqqoslay olish. Karta asosida geografik obyektlarga, hududlarga, mamlakatlarga, tabiyat zonalari va tabiy komplekslarga ta'rif eza olish. Sxema, kartosxema, kartogramma, kartadiagrammalarini tuza olish va xokazo. Kartografik ko'nikma va malakalarni shakllantirishni quyidagi tizim asosida olib borish maqsadga muvofik: A) boshlang'ich sinflarda va geografiyaning birinchi darsidan boshlab, to maktabni bitirgunga qadar geografik kartani o'qish bo'yicha uzliksiz mashg'ulotlar o'tkazish hamda unda mustaqil ravishda bilimlarini ola bilish; B) dars maqsadini aniq tasavvur etish, uni bevosita karta bilan uyginlashtirish va unga erishi uyo'llarini izlash. V) muammali savollar tug'ilganda, albatta kartaga murojat etish, egallangan kartografik bilimlar erdamida mustaqil xulosalar chikara bilish. Karta asosidagi asosiy ilmiy bilimlar va eng oddiy ko'nikmalar boshlang'ich tabiy geografiya kursining «Plan va karta» mavzusida beriladi. Ushbu mavzuni tahlil qilish shu narsani kursatadiki uning asosida karta tuzish tushunchasi etadi. Xakikattan xam kartaning qanday tuzilganligini bilmasdan, unban bilim manbayi va ko'rgazmali kural sifatida foydalanish ancha mushkul mavzuning kolgan tushunchalari (joyni rasmda aks ettirish, aerosurat, kosmik usrat reja, kartada va kartasiz muljal olish, masshtab shartli belgilar, mutlok va nisbiy balandlik daraja turi va boshqalar ) erdamchi eki asosiy tushunchaga buysunadi. Bundan ushbu tushunchalarni o'rganish 2 darajali, demak xulosaga kelmaslik kerak. Chunki bu bilimlarsiz karta tuzilishini avvalo kuz bilan chamalab plan olishni, nevilerlashni xar bir o'quvchi bilishi lozim. Ammo kupgina o'qituvchilr bunga etarlicha etibor bermaydilar. Kuz bilan chamalab plan olish nevilerlash karta tuzishdagi eng muhim bosqichlardan sanaladi. Chunki xar qanday oddiy karta negizida joy plani etadi. o'quvchilar ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Geografiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 17.64 KB
Ko'rishlar soni 128 marta
Ko'chirishlar soni 14 marta
O'zgartirgan san'a: 28.03.2025 | 17:37 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Geografiya
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 17.64 KB
Ko'rishlar soni 128 marta
Ko'chirishlar soni 14 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga