Geografiya o'qitish nazariyasi va metodikasining maktablardagi mazmuni Reja: 1. Maktabda geografiya fanini o'qitishning maqsadi va ularning guruhlari. 2. Geografiya fanini o'qitish vazifalari. 3. Dasturlar, darsliklar qo'llanmalar. O'qitish maqsadlarini aniqlash geografiya va didaktika metodikasining eng muhim muammosidir. O'qitish maqsadi geografiya nima uchun o'qitiladi , degan savol bilan chambarchas bog'liq. O'qitish maqsadi maktab geografiyasining mazmunini , tuzilishi, o'qitish metodlari va yo'nalishini belgilashda katta ahamiyatga ega . Dastlab barcha fanlar uchun o'qitish maqsadlarini aniqlashda didaktik tatqiqotlar amalgam oshirildi.Ta'lim va kadrlar to'g'risidagi qonunlarda o'qitish maqsadini aniqlashda jamiyatning xususiyatlari, qiziqishi albatta hisobga olinadi, ya'ni o'quvchilarning jamiyat uchun kurashadigan va qayg'uradigan bo'lishi kerak. Maktab o'z o'quvchilarni mehnatni sevadigan , vatanparvar , texnika, texnologiyaga ega qilib tarbiyalashi zarur. Geografiya inson hayotida katta ahamiyatga ega. Uning va tabiiy boyliklarimizni , chet mamlakatlar bilan qiyoslashda iqtisodiy, ijtimoiy ,siyosiy, ilmiy, geografik munosabatlarimizni aniqlashda katta ahamiyatga ega . Umum geografik ta'limga o'quvchilarning tarbiyasi va rivojlanishiga ta'sir jihatdan katta e'tibor qaratish kerak. Hozirgi zamon ishlab chiqarish tarmoqlari yirik sanoat , transport, agrosanoat komplekslaridan iborat , Ular tabiat kompleksi va uning kompanentlariga keskin ta'sir qilmasdan atrof muhitning ifloslanishiga, tabiatdagi ekologik aloqalrning buzilishiga olib keladi. Bu aloqadorlikni chuqur ilmiy tadqiqot o'tkazish orqli amalgam oshirish mumkin. Bunda quyidagilarni etiborga olish kerak: a) jamiyat ishlab chiqarish faoliyatining atrof muhitga ta'sirini o'rganish va bu o'rganishlar oqibatlarini oldindan aytish va uni ilmiy jihatda asoslash; b) Tabiiy resurslarni izlash, ularga iqtisodiy jihatdan baho berish va samarali foydalanish v) Tabiiy resurslar bilan atrof muhitni qo'riqlash o'rtasidagi aloqadorlikni yechish. g) Hozirgi zamon ilmiy texnika inqilobiga tayanib, inson yashashi uchun qulay bo'lgan muhitni qo'riqlash yo'lini izlash. Iqtisodiy geografiya ishlab chiqarishning geografik joylashishini o'rganadi. Uni ishlab chiqaruvchi kuchlar bilan ishlab chiqarish munosabatlarini birgalikda tatqiq qiladi. Uning tatqiqot predmetiga sanoatni, qishloq xo'jaligini, transportni ijtimoiy, tabiiy, iqtisodiy omillarini etiborgan olgan holda kjoylashishi qonuniyat va qoidalarini o'rgatish kiradi. Bularni barchasi ishlab chiqarishni hududiy mehnat manbalari, tabiiy sharoit va boyliklarini birgalikda o'rganishni taqozo qiliadi, iqtisodiy geografiya ijtimoiy masalalar bilan chambarchars bog'liq. Iqtisodiy geografiya iqtisodiy rayonlashtirish, iqtisodiy rayon, TICHK lar, iqtisodiy geografik o'rni, ishlab chiqarishni joylashtirishning umumiy masalalari, aholi joylashishi va boshqa masalalarni ham tatqiq qiladi. Ayniqsa inson va atrof muhit muammosining jamiyat oldida ko'ndalang bo'lib turishi, iqtisodiy geografiya oldida talay vazifalarni qo'ydi. Har bir (iqtisodiy) geografiya oldiga yani alohida kurslari maqsadlarini bilishi shart agar o'qituvchi buni bilmasa, yirik mavzular va alohida darsliklarning maqsadini uch guruhga ajratish mumkin. Geografiya ta'limi maqsadlarini uch guruhga ajratish mumkin. 1. Ta'limiy maqsadlar - o'quvchilarga ta'limiy iqtisodiy, kartografiya va boshqa geografiya fanlarining asoslarini ...

Joylangan
14 May 2024 | 11:15:11
Bo'lim
Geografiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
11.92 KB
Ko'rishlar soni
89 marta
Ko'chirishlar soni
6 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
28.03.2025 | 17:37
Arxiv ichida: doc
Joylangan
14 May 2024 [ 11:15 ]
Bo'lim
Geografiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
11.92 KB
Ko'rishlar soni
89 marta
Ko'chirishlar soni
6 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
28.03.2025 [ 17:37 ]
Arxiv ichida: doc