Geografiya o'qitishning turlari. Dars-geografiya o'qitishning asosiy formalari Reja: Geografiya o'qitishning turlari Dars - geografiya o'qitishning asosiy formalari. Geografik hududni o'rganishni tashkil qilish hozirgi davrda geografik bilimlar mazmuni va undagi o'zgarishlar nixoyatda tezlik bilan uzgarmokda. Bundan bir asr oldin Afrika, Avstraliya, Janubiy Amerika juda kam urganilgan bo'lib, ularning o'simlik, hayvonot dunyosi, relefi, xususiyatlari haqida ma'lumotlar juda kam edi. Fakat keyingi yillardagina ularning landshafti,aholisining joylashishi, tabiiy resurslar kartasi kabi ma'lumotlar kosmik tadqiqotlar tufayli aniklandi. hozirgi geografiyaning asosiy vazifasi yangi erlarni kashf qilish, tog tizmalariga nom berish, chukkilarni zabt qilish, mamlakat va xalqlarni ta'riflashdan iborat emas, balki jamiyat bilan tabiat o'rtasida buladigan vokealarni, aholining tez suratlar bilan kupayish oqibatlari, ITI o'rtasidagi bog'liqlik muammolarini xal qilishdan iborat. Demak, geografik bilimlar orqali quyidagi vazifalar xal qilinishi kerak. Birinchidan o'quvchilarga hozirgi kundagi vaziyatni, kundalik turmushni, bundan 20 - 30 yil oldingi viziyat bilan kiyoslash va xulosalar chiqarishga o'rgatish. Ikkichidan hozirgi geografik bilimlar Yer shari va uning ayrim regionlaridagi fakt va vokealarni ta'riflash emas, balki ulardan u yoki bu hudud xo'jaligini rejalashtirishda foydalanishdan, iqtisodiy koloklikni tugatishni bartaraf qilish, qishloq xo'jaligi maxsuldorligini oshirish yo'llarini izlash va xoka'zolarda qo'llashdan iborat. Geografik bilimlar bu muammolarni xal qilishda faol rol uynashi kerak. Bu fan o'quvchilarni kelgusidagi hayotga, ishlab chiqarish jarayonlarini to'g'ri tushunishga tayyorlashdan iborat bulibgina kolmasdan, balki ishlab chiqarish jarayonida qo'llash bo'lgan iqtisodiy bilimlarni xam o'rganishga yordam berilishiga erishmok kerak. Shu tufayli xam ta'limni ish- lab chirishning bevosita uzviy kismi deb qarash lozim. Geo- grafiya ta'limida yuqoridagi jarayonlarni amalga oshirish quyidagi yo'nalishlarda olib borilishi maqsadga muvofik. 1. Xar bir geografiya kursining tarkibi va mazmunini aniqlash Bunda maktab joylashgan hudud xususiyatlarini hisobga olish. 2. Xar bir geografik obyekt va hodisaning o'rni va joylashishini tahlil kila olish. Geografik taklil orkaligina narsa va hodisalarning tabiiy va antropogen xususiyatlari aniklanadi. Ularning joylashishi fakat statistik ma'lumotlardan iborat bulibgina kolmasdan, balki doymiy rivojlanishda bo'lishligi tufayli xam geografik tahlil dinamik yo'nalishga ega bo'lishi zarur. 3. Atrof-muhitni tahlil qilish. Yaxlit hudud bir kancha vokea va hodisani uzida mujassamlashtirgan bo'ladi. obyektlar o'rtasidagi bog'liqlikni anglash joyni, u yoki bu ishlab chiqarishning rivojlanishida katta rol uynaydi. Iisonlar va hayvonlar bu joyda yagona ekosistemaning bitta kismi sifatida mavjud bo'ladi. Inson o'zi yashab turgan muhitga doimiy ta'sir qilib turadi. Bu ta'sir turli ko'rinishda erlarniuzlashtirish, sanoat va shaharlar, transport tarmoqlar qurilishlarida namoyon bo'lishi mumkii. Tabiiy va antropogen omillarniig o'zaro ta'siri oqibatlarida madaniy landshaftlarning shakllanishi insonning atrof-muhitga ta'siri oqibati natijasi deb qarash mumkin. 4. Geografik hududni o'rganishni tashkil qilish. Fermer o'z eridan bozor iqtisodini etiborga olgan ...

Joylangan
14 May 2024 | 11:15:11
Bo'lim
Geografiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
16.69 KB
Ko'rishlar soni
87 marta
Ko'chirishlar soni
10 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
28.03.2025 | 17:37
Arxiv ichida: doc
Joylangan
14 May 2024 [ 11:15 ]
Bo'lim
Geografiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
16.69 KB
Ko'rishlar soni
87 marta
Ko'chirishlar soni
10 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
28.03.2025 [ 17:37 ]
Arxiv ichida: doc