Geografiya ta'limi metodikasining boshqa fanlar bilan aloqadorligi Reja: Geografiya o'qitish metodikasi uchun fanlararo aloqalarning ahamiyati. Geografiya o'qitish metodikasining pedagogika fanlari bilan aloqadorligi. Geografiya o'qitish metodikasining geografiya fanlari bilan aloqadorligi. Pedagogik-psixologik tadqiqotlar va geografiya ta'limi. Geografiya ta'limi metodikasi geografiya fanlari bilan uzviy bog'liqdir. Geografiya fani geografiya metodikasi uchu nasos bo'lib xizmat qiladi. Geografiya fanlari bilan aloqadorlik, maktab geografiyasi mazmunini shakllantirishda kata ahamiyatga ega. Maktab geografiyasi mazmuni uzluksiz takomillashib boradi. Shu tufayli xam keyini yillarda maktab geografiyasi kurslarida tabiiy, hududiy ishlab chiqarish komplekslari, bozor iqtisodi kabi tushinchalarning kiritilishi, tabiiy sharoit va resurslardan oqilona foydalanish zaruriyatini tugdiradi. o'quvchilarning TTK va bozor iqtisodiga oid tushinchalar haqida puxta bilimga ega bo'lishi ularga muhit va iqtisodiy tarbiya elementlarini singdirish imkoniyatlarini xam vujudga keltiradi. Geografiya o'qitish metodikasi kartografiya, geologiya, atrof-muhit va boshqa fanlar bilan mustahkam aloqaga ega. hozirgi kunda eng muhim muammolaridan biri geografiya darslarida jamiyat bilan tabiat, inson bilan tabiat o'rtasidagi murakkab aloqadorlikni o'rganish asosiy masala hisoblanadi. Geografiya va unga yaqin bo'lgan fanlar maktabda o'qitish metodlari vositalarini tanlashda xam o'z ta'sirini ko'rsatmasdan kolmadi. Buni geografiya ta'limi metodikasiga kartografik, statistik, kuzatish, taqqoslash metodlarining kiritilishi va ishlatilishidan bilsa bo'ladi. Chunonchi, maktab geografiyasi kurslarini kartasiz ko'rgazma qurollarisiz, texnika vositalarisiz tasavvur etib bulmaydi. o'qitish metodikasi geografiya fanining bazi bir tekshirish metodlaridan foydalanar ekan, o'quvchilarning bilimlarini yaxshirok uzlashtirishlarini va ularni geografiya fanining bazi tadqiqot metodlari Bilan tanishtirishni kuzda tutadi. Geografiya ta'lim metodikasi, pedagogika Fani tarmoqlariga kiruvchi didaktika psixologiya fanlari bilan xam chambarchas bog'liq. Geografiya metodikasi didkatikaning asosiy koyidalarini geografiya o'qitish jarayoniga tadbiq etishda uning mazmuniga xos xusuvsiyatlarni xam etiborga oladi. Didaktika geografiya o'qitish jarayonining tarkibiy qismlari o'rtasidagi qonuniy va munosabatlarni oydinlashtiradi vash u asosda o'qitishning maqsadi, mazmuni, metodlari hamda o'qitish jarayonini jihozlashga doir talablarni belgilab beradi. Demak, didaktika barcha fanlar uchun ta'limning umumiy qonuniyatlari va nazariyalarini yaratsa, metodika didaktikaning fanlarni o'qitish haqidagi umumiy nazariyasini malum bir o'quv Fani, yani geografiyani o'qitish jarayoniga tadbiq etish bilan uni yanada aniklashtiradi va tuldiradi. Demak, didaktika va geografiya o'qitish metodikasi fanlari bir-birlarini tuldiradi. Metodika tuplagan materiallar didaktikaga nazariy tahlil uchun manba bo'lishi mumkin. Masalan: o'quvchilarning geografik bilim ko'nikma malakalarini baholash, tasavvur, tushincha, g'oyalar tizimini shakllantirish va boshqalar didaktika tomonidan atroflicha o'rganilishi metodika uchun muvaffakiyat garovi bo'lishi mumkin. Geografiya o'qitishda o'quvchilarning yoshi, bilimi, fikrlash qobiliyati va umuman ruhiy faoliyatini etiborga olmasdan turib, ularning o'quv faolityatiga samarali ta'sir etib bulmayvdi. Shu tufayli geografiya metodikasi psixologiya Fani bilan chambarchas bog'liqdir. Psixologiya fanining hozirgi bosqichdagi taraqqiyoti maktabda fanlarni o'qitish jarayonini ilmiy asosda xar tomonlama chuqur tadqiq eti shva uni ...

Joylangan
14 May 2024 | 11:15:11
Bo'lim
Geografiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
8.19 KB
Ko'rishlar soni
131 marta
Ko'chirishlar soni
5 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
28.03.2025 | 17:37
Arxiv ichida: doc
Joylangan
14 May 2024 [ 11:15 ]
Bo'lim
Geografiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
8.19 KB
Ko'rishlar soni
131 marta
Ko'chirishlar soni
5 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
28.03.2025 [ 17:37 ]
Arxiv ichida: doc