Geografiya ta'limida toponimika va geografik terminlar Reja: Davlat ta'lim standarti talabi bo'yicha geografik ta'lim mazmuniga qo'yiladigan talablar Toponim sifatidagi geografik obyektlarning nomi va joylanishi bilish - ta'lim mazmuning majburiy menimumi. Talabi 3. Geografiya darslarida toponimik ma'lumotlardan foydalanish. 4. Geografik atama va terminlarni bilishning ta'limdagi ahamiyati 5. Sinfdan va maktabdan tashqari ishlarni tashkil etishda o'lka toponimlarini o'rganish. Geografiya ta'lim o'quvchilarda Yer haqidagi ilmiy dunyoqarashni shakllantiradi, sotsial - iqtisodiy bilimlarni tarkib topdiradi, dunyo davlatlari va turli regionlardagi jamiyat va tabiatning o'zaro bog'liqligi, geografik obyekt jarayon va hodisalar haqidagi bilim va tushunchalar bilan qurollantiradi. Dunyo tabiiy manzarasi bilan bog'liq umuminsoniy madaniyatning tarkibiy qismi bo'lgan geografik madaniyatni tarbiyalaydi. Qayerda qanday geografik obyekt joylashgan, ular bir biriga nisbatan anday o'rinda ekanligini o'rganish orqali - har bir obn'ektning o'z atoqli oti , obyektning xususiyatini ifodalovchi hodisa va jarayonlarning maxsus geografik terminlardan iborat ekanligi va uning mohiyatini o'quvchi bilib oladi. Qayerda qanday joylashuv obyektning nomi mazmuni va terminlar ta'rifini bilish geografik bilim va geografik dunnyoqarash hisoblanadi. Shuning uchun ham Maktab geografiyasini qayta qurishning ilmiy, uslubiy konsptsiyasi ning ta'lim mazmuning majburiy menimumi bo'linadi. geografiyaning nazariy asoslari geografik tadqiqot me'todlari tabiiy va iqtisodiy obyektlar hodisa va jarayonlar olamni idrok etishning moddiy va ma'naviy madaniyatga ifodalanishi hudud geografik tavsifining tuzilishi kabi olti yo'nalish ko'rsatilgan bo'lib bulardan ; tabiiy va iqtisodiy obyektlarda toponimikani bilish , hodisa va jarayonlar bo'limida - geografik terminlarni o'rganish talab etiladi.geografik obyektlar nomi va joylashivini xaritadan ko'rsata olish, muayyan jarayon va hodisaning mohiyatini ifodalovchi terminning mazmunini ta'riflay olish - bu toonimika va geografik terminshunoslik mazmunidagi ta'limiy ishdir. Har qanday geografik nomni bilishda birinchi va asosiy vazifa obyektning shu xildagi obyektlardan alohida ajratilishi va nomlanishid namoyon bo'ladi. obyekt nomidan foydalanib og'zaki va yozma nutqda ushbu toponimning biror bir predmet yoki hodisa bilan bog'lash imkoniyati paydo bo'ladi. Nomlar ayni shu obyektning shu singari boshqa obyektlarga nibatan hududiy joylashishi boshqalari bilan hududiy bog'liqligi hamda geografik hodisa va jarayonlarni obyekt bilan bog'lasjga yordam beradi. Ta'lim mazmuning majburiy minemumida o'quvchilar egallashi shart bo'lgan ko'nikma va malakalar - ayta , (ko'rsata) olish , aniqlay (o'lchay) olish , tasvirlay olish tushuntira olish va bashorat qila olish kabi ko'rsatkichlar vositasida ifodalangan bular asosan obyektni xaritadan ko'rsata olish va uning xususiyatini ta'riflay olish toponimika va geografik terminlarni bilish bilan bog'liq ekanligi ko'pchilikka ayon. Nomning hududiy o'rnini belgilash natijasida yangi nomlar yasaladi. Chunonchi , Sibir - G'arbiy Sibir pasttekisligi O'rta sibir yassi tog'ligi shimoliy orollari, namlik hududiy doirasini aniqlash geologik geografik ifodalar, ilmiy atamalr yasash uchun qulaylik ...

Joylangan
14 May 2024 | 11:15:11
Bo'lim
Geografiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
27.04 KB
Ko'rishlar soni
114 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
28.03.2025 | 17:37
Arxiv ichida: doc
Joylangan
14 May 2024 [ 11:15 ]
Bo'lim
Geografiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
27.04 KB
Ko'rishlar soni
114 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
28.03.2025 [ 17:37 ]
Arxiv ichida: doc