o'quvchilarda geografik bilim, tajriba va ko'nikmalarni shakllantirish, nazorat qilish va baholash Reja: Aralash dars Yangi materiallarni o'rganish darsi. Malaka va ko'nikmalarini hosil kili shva mustahkamlash darsi o'quvchilar bilimini hisobga olish darsi Geografiyalar darsining tahlili Darslarining turi ko'p, xar bir dars o'ziga xos xususiyatga ega bulip, aniq vazifasi mazmuniga ko'ra bir biridan farq qiladi. Ukitich jaraeni bir necha bosqichka bulinadi: yangi materialni o'rganish, mustahkamlash tokirarlash, tekshirish va nozarat qilish ui vazifalar berish umumlashtirish va yakun yasash va x.k. Didaktikada darslarni turli belgilariga ko'ra taslif kilinadi. Geografiya ta'limida darslar didaktik vazifasiga ko'ra kuydagilarga bulinadi. Aralash dars, yangi bilimlar berish darsi, mustahkamlash darsi malaka va ko'nikmalar kosil qilish darsi. Bilim va ko'nikmalarni unumlashtirivchi dars., kirish darsi, tokirarlash darsi, bilim va ko'nikmalarni qo'llash darsi va x.x. Kuida geografiya o'qitishta ko'p kullanip kelaetkan airim dars turlarini kurip chikammiz. Aralash dars. Maktaplarda ommovii tus algan dars turi bulip,bunda ish olib borishning har xil turlari, tushintirish, mustahkamlash tekshirish yakun yasash uygunlashgan bo'ladi. Aralash dars bir necha tarkibiy kismlardan: kirish (dars vazifalarini belgilash) o'quvchilarning darsga taer ekanligini tekshirish, utilgan material bilan yangi materialni bog'lash uy vazifasini tekshirish va uni unumlashtirish, darsda ish natijalarini mustaxkalash va tekshirish, uyga vazifa va uni vajarish uchun ko'rsatmalar berishtan iborat bo'ladi. Aralash darsning xar bir xismi uzig xos metod va ish usilarini qo'llashni talap qiladi. Aralash dars tuzilishi xilma- xil bulip, darsni tayanch bilimlarini tekshirishtan boshlash xam mumkin. Bozi xollarda o'rganilishi lozim bo'lgan yangi material kismlarga ajratilip, xar bir kism bo'yicha boskishma- boskish yangi bilimlar beriladi, ular mustahkamlanadi va tekshiriladi, keyin kolgan kismlar xam shu tarzda urganiladi. Kupchilik uktuvchilar darsni utilgan mavzu bo'yicha o'quvchilar bilimini tekshirishtan boshlaidi. Bunda utilgan mavzu materiali yangi mavzu uchun osas bulip xizmat kilsa shundagina samara berishi mumkin . Arolash darsni ko'p sootli mavzularni o'rganishta va dars oldingi mavzular bilan bog'lanishi lozim bo'lgan mavzularni qo'llash maqsadga muvafikdir. Yangi materiallarni o'rganish darsi. Bunday dars tarkibiy kismda bilimlarni tekshirish olamati uchramaydi . Darsning osasiy maqsadi o'quvchilarga chngi bilimlar berishtan iborat bo'ladi. Urganiladigan material xojmi katta bo'lib uni uzlashtirib, o'quvchilar uchun bir muncha qiyinchilik tugdirsa, xomda turli ko'rsatmalar qurollar bilan vositalar talob etiladigan bulsa shu xil darsdan poydalaniladi. Charak boshida.,yirik va murakkap mavzularni o'rganishta butin dars bilimlarni egallashga koratilishi mumkin. Bu dars ukutuvchidan bilim moxorat, ijod tolap qiladi. Yangi lilimlarni berish darsi ukutuvchidan o'quvchilar diqqatini uzoq vaxt uzig jalb qilib turishini talab qiladi. Bunday darslar ixtisodiy geografiya darslaridi ko'p kullaniladi. Malaka va ko'nikmalarini hosil qilish va mustahkamlash darsi. Bunday darslarda egallagan bilimlarini ...

Joylangan
14 May 2024 | 11:39:14
Bo'lim
Geografiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
20.9 KB
Ko'rishlar soni
130 marta
Ko'chirishlar soni
8 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
28.03.2025 | 17:50
Arxiv ichida: doc
Joylangan
14 May 2024 [ 11:39 ]
Bo'lim
Geografiya
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
20.9 KB
Ko'rishlar soni
130 marta
Ko'chirishlar soni
8 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
28.03.2025 [ 17:50 ]
Arxiv ichida: doc