Elektron darsliklarning ta'rifi va tuzilishi Elektron darslikni yaratish jarayonida psixologo-pedagogik, texnik-texnologik, estetik va ergonomik talablar kuyiladi. Elektron darslik, o'quv va uslubiy qo'llanma kabi an'anaviy o'quv nashlariga qo'yilgan didaktik talablarga javob berishi kerak. Didaktik talablar ta'lim berishning spetsifik qonuniyatlariga va mos ravishda ta'lim berishning didaktik tamoyillariga mos kelishi kerak. kuyida elektron darslikka bo'lgan an'anaviy didaktik talablar keltirilgan: - o'qitishda ilmiylikni, fan,texnika va texnologiyalarni sunggi yutuklarni hisobga olish o'quv materiali mazmuning etarlicha chuqurligini, ishonchliligini ta'minlaydi. o'quv materialini elektron darslik yordamida uzlashtirish jarayoni o'qitishning zamonaviy usullari bilan mos ravishda qurilishi kerak. Masalan tajriba, eksperiment, solishtirish, kuzatish, abstraktlash, umumlashtirish, yaxlitlashtirish, o'xshashlik, tahlil va sintez, modellashtirish uslubi, shu bilan birga matematik modellashtirish, shuningdek tizimli tahlil uslubi. - o'qitishning erishuvchanlik talablari- elektron darslik vositasida amalga oshiriladi va talabalar yoshga va individual xususiyatlariga xos o'quv materialini o'rganishning murakkablik va chuqurlik darajasini aniqlash zaruriyatini bildiradi. o'quv materialini xaddan ziyod murakkablashtirish va ortikcha yuklash mumkin emas, unda ta'lim oluvchi bu materialni egallashga ojizlik qiladi. - o'qitishning muammoviylinini ta'minlash talablari- ta'lim olish faoliyatining tavsifi va mavjudligi bilan shartlashtirilgan.Agar talaba ijozat surashni talab qiluvchi o'quv muammoli vaziyat bilan duch kelsa, uning fikrlash faolligi usadi. Ushbu didaktik talabni bajarilish darajasi, an'anaviy darsliklar va qo'llanmalarni qo'llashdan kura,elektron darslik yordamida bajarish sezilarli darajada yuqori bo'lishi mumkin. - o'qitishning ko'rgazmaliligini ta'minlash talablari, talabalar tomonidan urganilayotgan obyektlar, ularning maketlari yoki modellarini sezgili kabul qilishi va shaxsan kuzatishini hisobga olish zaruriyatini bildiradi. - o'qitishni ongliligini, ta'lim oluvchining mustaqilligi va faoligini ta'minlash talablari- o'quv faoliyatining yakuniy maqsad va vazifalariga erishishda o'quv axborotini jalb qilish bo'yicha talabalarning mustaqil holatini elektron darslik vositalari bilan ta'minlashni kuzda tutadi. Bunda talaba uchun o'quv faoliyati yo'naltirilgan mazmunini anglatadi. Elektron darslik asosida tizimli faoliyat yondashuvi yotishi kerak. Shuning uchun elektron darslikda talaba faoliyatining aniq modeli kuzatilishi kerak. - elektron darslikdan foydalanishda o'qitishning tizimliligi va ketma-ketligi talablari- urganiladigan fan sohasida bilimlarning malum tizimining talabalar tomonidan uzlashtirilishi ketma-ketligini ta'minlanishini bildiradi. Bilim, ko'nikma va mahorat -ta'lim tizimida mantikiy tartibda shakllanishi va hayotda kullanilishda o'z o'rnini topishi zarur. Buning uchun kuyidagilar zarur: -o'quv materialini tizimlashtirilgan va strukturlashtirilgan holda tavsiya qilish; -o'quv axborotining xar bir kismini tashkil qilishda shakllanayotgan bilim, ko'nikma va mahoratlarning rivojlanishini xam hisobga olish; -urganilayotgan materialning fanlararo bog'liqligini hisobga olish; -o'quv materiali va ta'lim beruvchi ta'sirlarning uzatilish ketma-ketligini chuqur uylab ko'rish; -bilimlar olish jarayonini o'qitish mantiki bilan aniklanadigan ketma-ketlikda ko'rish; - elektron darslik tavsiya kilgan axborotni, o'qitishning mazmuni va uslubini ta'lim oluvchining shaxsiy tajribasi bilan bog'liq usullar tanlash, mazmunli o'yin holatlarini yaratish, amaliy tavsifdagi topshiriqlarni tavsiya ...

Joylangan
30 Sep 2024 | 16:53:39
Bo'lim
Huquq
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
25.79 KB
Ko'rishlar soni
53 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
28.03.2025 | 20:05
Arxiv ichida: doc
Joylangan
30 Sep 2024 [ 16:53 ]
Bo'lim
Huquq
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
25.79 KB
Ko'rishlar soni
53 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
28.03.2025 [ 20:05 ]
Arxiv ichida: doc