huquqiy fanlarni o'qitishning o'ziga xos xususiyatlari Reja: 1.huquqiy ta'limning tarkibiy qismlari 2.huquqiy ta'lim shakllari 3.huquqiy ta'lim metodlari huquqiy ta'limning tarkibiy qismlari huquqni o'qitish metodikasi ilmiy pedagogik fan sifatida o'qish va o'qitish jarayonida quyidagi tarkibiy kismlardan tashkil topadi. 1.Davlat va huquq huquqiy me'yorlar ularning turlari, huquqiy munosabatlar ularning turlari, huquq tarmoqlari, huquq institutlari, huquqbuzarlik, huquqiy javobgarlik to'g'risidagi huquqiy bilimlar berish. 2.Bu huquqiy bilimlarni berish orqali ularda huquqiy normalarning tushunish, ko'nikmalari va malakalarini hosil qilish. 3.huquqiy ta'lim jarayonida qonun va huquqka nisbatan ijodiy munosabatni shakllantirish. Demak huquqiy ta'lim jarayonining 1-tarkibiy kismi bu- bilimdir. huquqiy bilim: 1.o'quvchilarga axloq va huquq tushunchalari vositasida ular ishtirok etadigan huquqiy munosabatlar to'g'risida umumiy ma'lumotlar beradi. 2.Uku vchilarga o'z harakatlarining to'g'ri yoki noto'g'ri ekanligi to'g'risida fikr hosil qiladi va bu harakatlarni yunaltiradi. 3.o'qituvchilarda atrof muhit, jamiyat a'zolari o'rtasidagi munosabatlar mazmunini tushunish ularni xal etish uchun zarur anglash vazifasini bajaradi. huquq darslarida o'quvchilar quyidagi tarzdagi bilimlarga ega bo'lishlari kerak. 1. huquqiy terminlarni tushunish. 2. huquqiy me'yorlarni bilish 3. huquqiy munosabatlar mazmunini anglash. 4. huquqiy bilimlarni sistemalashtirish uchun zarur nazariy bilimlar 5. ong shakllari va faoliyat turlarini bilish 6. takkoslovchi bilimlarga ega bo'lish va bu bilimlar o'quvchtlarda davlat huquqiy munosabatlari, huquqga zid bo'lmagan faoliyat huquq normalarini bilish, o'rganish, ularga rioya qilish uchun zarur bo'lgan ko'nikma va malakalarni yuzaga keltiradi. o'qituvchi darsga tayyorgarlik jarayonida oldindan ushbu materialni o'quvchilarga berishda yangi mavzuni uzlashtirish uchun zarur bilimlarni berishni uylab, aniklab olish zarur. huquqiy ta'limning 2-elementi- o'quvchilarda ular olgan huquqiy bilimlar asosida bo'limlardan foydalanish ko'nikma va malakalarini shakllantirishdir. ko'nikma va malaka -bu huquqiy bilimlarni kuyidagilar uchun xizmat kildiradi. 1.obyektni anglash yani predmet, holat, vokea,hodisa, shart sharoit ularning belgilariga karab aniqlash: masalan. Insonning shaxsiy huquqlarini sanab berish, kaysi huquqlar jumlasiga kirishini aniqlash; jarima qanday holatlarda, kim tomonidan belgilanadi? Degan savolga javob berish. 2. Konkret harakatni bajarish: o'z xoxishiga ko'ra ishdan bushash; solik va yigimlarni o'z vaqtida tulash. 3. Olingan huquqning bilimlar asosida huquqiy munosabatlarga izox berish; fukorolik jamiyati to'g'risidagi bilimlariga asoslanib, f ukorolik jamiyatida davlatning o'rni va vazifasini izoxlash. huquqiy ta'lim tarkibiy kismlardan 3- huquqiy bilimlarni ijodiy qo'llash malakasidir. Ijod bu aqliy faoliyatning shunday turiki bunda shaxsning intelektual faoliyati yangilik yaratish bilan bog'liqdir. huquqiy ta'limda huquqiy bilimlarni qo'llash juda kam xollarda kullaniladi. Pedagogikada ta'limning ikki turi malum: 1) infarmatsion ta'lim; 2) rivojlantiruvchi ta'lim; Avvalo birinchi tipdagi ta'lim asosiy urinda turgan bulsa, sungi paytlarda ikkinchisiga yetakchi urin berilmokda. Agar avvalo asosiy vazifa bilim berish bo'lgan bulsa, oxirgi un yilikda maktab oldida eng asosiy vazifa- xar tomonlama ...

Joylangan
30 Sep 2024 | 16:56:08
Bo'lim
Huquq
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
26.21 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
28.03.2025 | 20:15
Arxiv ichida: doc
Joylangan
30 Sep 2024 [ 16:56 ]
Bo'lim
Huquq
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
26.21 KB
Ko'rishlar soni
41 marta
Ko'chirishlar soni
2 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
28.03.2025 [ 20:15 ]
Arxiv ichida: doc