ma'muriy huquq tushunchasi va davlat boshqaruvi Reja: 1. ma'muriy huquq tizimi va ma'muriy huquq manbalari. 2. fuqarolar ma'muriy huquq suboekti sifatada. Davlat boshqaruvining shakllari va usullari. 3. ma'muriy huquqbuzarlik va ma'muriy jazo ma'muriy huquq va davlat hokimiyatini amalga oshirish, hokimlik funksiyalarini tartibga solish, ijro etish, farmoyish berish, huquqiy munosabatlarni tartibga keltirish, fuqarolarning huquqlarini va qonuniy manfaatlarini ta'minlash, qonunlar ijrosi, davlat boshqaruvi , davlat boshqaruvining prinsiplari. ma'muriy huquq- bu davlat organlarining ijro etuvchi va farmoyish beruvchi faoliyatini tashkil etish hamda amalga oshirishda paydo bo'ladigan ijtimoiy munosabatlarni tartibga soluvchi huquqiy normalar majmuidir. ma'muriy xukkuk o'zining tabiatiga ko'ra davlat hokimiyatini amalga oshdrishni tartibga solishga, barcha hokimlik organlarining faoliyatlarinn qonunning aniq doirasiga kiritishga daxvat etilgan. hokimlik funksiyalarining sarxadlarini, ularni saqlash ni tartibga solish, boshqaruvning buyrukbozlik shakllariga qarshi turishga yordam beruvchi yuridik mexanizmlarni belgilash, bu esa ma'muriy xukkukning muhim elementlaridan biri hisoblanadi. hokimlik qiluvchi tuzilmalarning ichki tashkiliy faoliyati sohasidagi munosabatlarni va davlatning nazorat faoliyatini ma'muriy huquq amalga oshiradi. Ijro etuvchi hokimiyat faoliyati jarayonida paydo bo'luvchi munosabatlardan tashqari ma'muriy huquq, sohasiga hokimiyat barcha turlari va barcha davlat organlarining ichki tashkiliy faoliyatlari, shu-nngdek, davlatning nazorat faoliyati xam kiradi. Shu narsa tan olinganki, ma'muriy huquq davlat boshqaruvining o'ziga xos xususiyatlarini va prinsiplari (davlat faoliyatining boshqa turlari bilan munosabati, davlat boshqaruvi organlarining tuzilishi, tashkil etilish tartibi, qayta tashkil etilishi va tugatilishi, maqsadi, vazifasi, kompetensiyasi va ularning huquqiy ahvolining faoliyatlari ish tartiblarining boshqa tomonlari) ni belgilab borib, fuqarolarning ma'muriy-huquqiy ahvollarini, ularning burch va majburiyatlarini tartibga solishga ko'prok extibor beradi. Respublikamiz ko'rishga kirishgan fuqarolik jamiyatida davlatning asosiy maqsadi- fuqarolarning huquqlarini va qonuniy manfaatlarini taxminlashdir. fuqaro ma'muriy-huquqiy boshqarishning obxekti emas, balki ma'muriy huquqning asosiy subxektidir. huquqiy munosabatlarni ma'muriy-huquqiy tartibga solish usulining o'ziga xosligi tomonlarning notengligi hisoblanadi: bir tomonning Irodasi odatda ikkinchi tomonning irodasi ustidan xukmronlik qiladi. Bir tomon odatda ikkinchi tomonga nisbatan davlat-hokimiyatchilik vakolatlari bilan taxminlangan bo'ladi, boshqarmaga xos karorlar kabul qiladi, boshqa tomonning harakatlari ustidan nazoratni amalga oshiradi, qonun bilan nazarda tutilgan xollarda majbur qilish choralarini ko'llashi mumkin. ma'muriy-huquqiy usulga fakat tomonlarning tengsizligigina xos emas, kelishuv bo'lgan tavdirda kabul qilish mumkin bo'lganda, u rozilikni xam tan oladi. Davlat boshqaruvi - bu ijtimoiy boshqaruvning bir xilidir, yaxni jamiyatni boshqarishdir. Davlat boshqaruvi jamiyat axzolarining birgalikdagi harakatlarining birbiriga mosligini va intizomini xam taxminlaydi. Davlat boshqaruvini davlat boshqaruv organlarining amaliy faoliyati kabi belgilash mumkin, u davlat faoliyati ko'rinishida namoyon bo'ladi, uning o'ziga xosligi davlat funksiyalarini amalga oshirishga oid kundalik amaliy ishlarni tashkil etishdan iboratdir. Bu jarayonda qonunlar va boshqa huquqiy hujjatlar asosida hamda ularni bajarish maqsadida ...

Joylangan
30 Sep 2024 | 17:03:16
Bo'lim
Huquq
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
33.15 KB
Ko'rishlar soni
49 marta
Ko'chirishlar soni
0 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
28.03.2025 | 20:34
Arxiv ichida: doc
Joylangan
30 Sep 2024 [ 17:03 ]
Bo'lim
Huquq
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
33.15 KB
Ko'rishlar soni
49 marta
Ko'chirishlar soni
0 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
28.03.2025 [ 20:34 ]
Arxiv ichida: doc