Milliy davlat boshqaruv tizimining barpo qilinishi boshqaruvda yangi ijro etuvchi buginlarining shakllantirilish Reja: 1. Kirish 2. Milliy davlat boshqaruv tizimining barpo qilinishi. 3. boshqaruvda yangi ijro etuvchi buginlarining shakllantirilish 1990 yil 24 martida O'zbekiston SSR Prezidenti lavozimini tasis, etish hamda «O'zbekiston SSR Konstitutsiyasi (asosiy qonunga) uzgartirish va kushimchalar kiritish to'g'risida» qonun kabul kilinib, Respublikada Prezidentlik lavozimi tasis etildi. Prezidentlik boshqaruvi tasis etildi. Prezidentlik boshqaruvi tasis etilishiga bog'liq quyidagi qoidalar belgilandi. Konstitutsion qoidada Prezident faoliyatining demokratik tamoyillari kursatib berildi. O'zbekistonda Prezidentlik instituti urnatilgan dastlabki davrda Vazirlar Kengashi ijroya hokimiyati sifatidagi huquqiy maqomini va vakolatlarini saklab koldi. 1990 yil 3 martda Oliy Kengash tasdiklagan yangi tarkibi 41 kishi, jumladan Rais, bosh Vazir, uning ikki birinchi urinbosari, turt urinbosari, 19 vazir, 14 davlat qo'mitasi raisidan iborat edi.(Narzullaev Juraev, tursunboy Fayzullaev O'zbekiston tarixi T. «sharq», 88bet.) 1990-1992 yillarda Prezidentlik hokimiyati bilan Vazirlar Kengashining ijroiya boshqaruv hokimiyati kuyib yuborilib, Prezident xuzuridagi Vazirlar Maxkamasiga aylantirildi. 1990 yil 15 noyabrda Prezident I.Karimovning «O'zbekiston SSJ prezidenti xuzuridagi Vazirlar Maxkamasiga muvofik xalq xo'jaligi dehqonchilik sanoati, xalq istemoli mollari, qurilish-transport, mashinasozlik, yoqilg'i energeteka, umum iqtisodiyot, moddiy-texnika, madaniyat ishlari, kompleksiga ajratilib, Vazirlar Maxkamasi tarkibiga kiritildi. O'zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasining 89 moddasida kuzda tutilganida Prezident tomonidan O'zbekiston Respublikasi ijroiya hokimiyati Prezidenlik hokimiyati va Vazirlar Maxkamasidan iborat Respublika Prezidenti koshida ijro etuvchi hokimiyati tomonidan tasdiklanib Prezident Vazirlar Maxkamasiga raislik qiladi. Shunday qilib, Prezident Respublikada Oliy ijroiya va boshqaruv hokimiyatini amalga oshiruvchi Oliy martabali shaxs, hamda davlat boshligi xam hisoblanadi. Prezident ayni paytda, ufakat farmonlar emas, balki karorlar va farmoyishlar chiqarishni xam amalga oshirmokda. O'zbekiston Respublikasida boshqaruvning Prezidentlik Respublika shakliningyuzaga kelishi va takomillashuvida 1991 yil 18 noyabrda kabul qilingan «O'zbekiston Respublikasi Prezidenti saylovi to'g'risida» gi qonun katta ahamiyatga ega buldi. qonunda saylovni o'tkazish katiyatlari, Prezidentlikka nomzodlar ko'rsatish va ularni ruyxatga olish, ovoz berish va saylov yakunlarini chiqarish va boshqa o'ta muhim huquqiy qoidalar belgilab berildi. qonunda Prezident lavozimiga 35 yoshdan kichik bo'lmagan, davlat tilini yaxshi biladigan, bevosita saylovgacha kamida 10 yil O'zbekistonda muhim yashagan Respublika fusharosi saylanishi mumkinligi belgilandi. Hukumat tarkibi yangi talablar asosida shakllanib, 1995 yil 5 maydagi O'zbekiston Respublikasi Oliy majlisining II sessiyasida Vazirlar maxkamasining 35 kishidan iborat yangi tarkibi saylandi. O'zbekistonda milliy davlatchilik qurilishida prezident Islom Karimovning xizmatlari juda katta. Prezident Karimovning asarlarida milliy davlatchilik qurilishining nazariy jihatlari asoslab berildi. Prezident tomonidan ishlab chiqilgan mashxur besh tamoyilning biri-o'tish davrida davlat bosh islohatchi bo'lib qolishligi zarurligining mohiyati shunday paytda muhim rol uynadi. Ijro hokimiyati bilan davlatning jilovi bir kishining kulida bo'lgan taqdirda va ...

Joylangan
30 Sep 2024 | 17:03:16
Bo'lim
Huquq
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
11.56 KB
Ko'rishlar soni
64 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
28.03.2025 | 20:37
Arxiv ichida: doc
Joylangan
30 Sep 2024 [ 17:03 ]
Bo'lim
Huquq
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
11.56 KB
Ko'rishlar soni
64 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
28.03.2025 [ 20:37 ]
Arxiv ichida: doc