Motor moylari va boshqa sohalarda ishlatiladigan moylarning ekspluatatsion xossalari va ulardan effektiv foydalanish Reja: Motor moylarining belgilanishi, navlari va markalanishi. Motor moylarining ishlatilish davomida sifatining o'zgarishi. Transmissiya moylari, xossalari, belgilanishi. Gidromexanizmlarda ishlatiladigan moylarning markalari va xossalari. Industrial moylarning turlari va ishlatilishi. Transformotor, kompressorlar, sovutkichlarda ishlatiladigan moylar. Plastik moylarning vazifasi, navlari va xossalari. 1. Motor moylarining belgilanishi, navlari va markalanishi Ichki yonuv dviigatellarining turiga karab moylar kishki, yozgi, kuyuklashtirilgan (barcha mavsumiy) ko'rinishlarda bo'ladi. Motor moylari ishlatishga karab 6 guruhga (A, B, V, G, D va YE) bulinadi va xar kaysisi kuyidagicha belgilanadi. A- karbyuratorli (oddiy) dvigatellarda B1 -kichik aylanishli karbyurator dvigatellar B2 -kichik aylanishli dizel dvigatellar V1 -o'rta aylanishli karbyuratorli dvigatellar V2 -o'rta aylanishli dizel dvigatellar G1 -katta aylanishli karbyuratorli dvigatellar G2 -katta aylanishli dizel dvigatellar D-ogir ish-sharoitida ishlovchi dizel dvigatellar YE-kichik aylanishli, tarkibida ko'p oltingugurti bo'lgan ogir yonilg'ida ishlovchi dizel dvigatellarda (poraxodlarda). Xarflardagi qo'yilgan indekslar 1-karbyurator, 2-dizel dvigatellar uchun mo'ljallanganligini bildiradi. Motor moylarining markalari kaysi dvigatelda ishlatilishi, dvigatellarning aylanishlar soniga, o'rtacha bosimga, siqilish darajasiga moyning tozalanish uslubiga, dvigatelning ishlash issiqlik rejimiga, nadduvdan foydalanishiga karab belgilinadi. Yopishkokligiga karab yozgi va kishki motor moylar 7 sinfga (6, 8, 10, 12, 14, 16 va 20) bulinadi. Barcha mavsumda ishlatiladigan kuyuklashtirilgan moylar esa 10 ta (338, 436, 438, 4310, 5310, 5312, 5314, 6310, 6314 va 6316) ga bulinadi. Yozgi va kishki moylar sinfi moyning 100 S da mms dagi holati bilan belgilanadi. Barcha mavsumli moylarda esa (3, 4, 5, 6) moyning-18 S dagi, keyingi sonlar esa (8, 6, 12, 10, 14, 16) 100 S dagi yopishkokligini bildiradi. Bu yerdagi sonlar 3 demak -180 S da uning yopishkokligi 1250 mms, 4 -2600 mms, 5- 600 mms, 6- 10400 mms ligini bildiradi. ko'rsatilgan 3 xarfi esa moyga kuyuklashtiruvchi prisadka (qo'shimcha) kushilganligini bildiradi. Barcha mavsumli moylar yilning xamma faslida xam ishlatilishi mumkin. Kuyuklashtiruvchi prisadka kushilmagan 6,8 markalarini esa fakatgina kishda ishlatish mumkin, sababi uning kuyuklashish harorati past va okuvchanligi baland bo'ladi. Moylarning guruhlariga karab unga qo'shimcha prisadkalar xar-xil miqdorda ishlatiladi. Masalan, A- guruhdagi moylarga prisadkalar juda kam ishlatiladi, B- guruhda 3…5% gacha, V -8% gacha, G-8…12%, D va YE-18…25% gacha kushilishi mumkin. Shuningdek, karbyurator va dizel dvigatellarida xam ishlatilishi mumkin bo'lgan universal moylarni ishlab chiqarish xam mo'ljallangan. Motor moylarining markasi tuligicha kuyidagicha belgilanadi. Masalan, M-633. 10V2 demak , M-motor moyligini, 6-yopishkoklik sinfi (-180 S da yopishkokligi 10400 mms), 3-kuyuklashtirilgan prisadka kushilganligini, hamda kishki ekanligini, V-moy o'rta aylanishli dvigatellar uchun mo'ljallanganligini, 2-esa dizel dvigatellari uchunligini bildiradi. Agarda belgilangan ...

Joylangan
30 Sep 2024 | 17:05:33
Bo'lim
Huquq
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
36.94 KB
Ko'rishlar soni
44 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
28.03.2025 | 20:37
Arxiv ichida: doc
Joylangan
30 Sep 2024 [ 17:05 ]
Bo'lim
Huquq
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
36.94 KB
Ko'rishlar soni
44 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
28.03.2025 [ 20:37 ]
Arxiv ichida: doc