Xorijiy mamlakatlarda hukumat Reja: Hukumat-hokimiyatining kollegial ijroi organi. Xorijiy davlatlarda hukumat nomlanishi (Kabinet, Vazirlar kengashi, Doimiy byuro va xokazo). Hukumat-davlatning oliy kollegial ijro organi. Turli davlatlarda hokimyat turli nom bilan nomlanishi mumkin: Vazirlar Mahkamasi (O'zbekiston), Ministirlar kengashi (Fransiya,Italiya, Polsha), ministlar kabineti (Buyuk Biritaniya),davlat kengashi (XXR) va hakozo. Huquqiy partiyasiz, bir partiyali yoki koalitsion bo'lishi mumkin. Hukumatni shakllantirish tartibi hokimiyat yuritish shakliga bog'liq. Parlamentar mamlakatlarda u davlat boshlig'i. partiya lideri (koalitsion hukumatda-partiya liderlaridan biri)topshirig'iga binoan bir palatali parlamentda yoki ikki palatali parlamentning quyi palatasi ko'pchilik ovozi bilan to'z uladi. Prezidentlik Respublikasida (agarda bunday organ konstitutsiviy tartibda mustahkamlangan bo'lsa) hukumat prezident tomonidan to'z iladi, qator mamlakatlarda (O'zbekiston, Qozog'iston, Qirg'iziston, Belarus) prezident tomonidan tayinlangan har bir azo parlament tomonidan tasdiqlanishi kerak. Hukumat a'zolari (Vazirlar, Ministlar, Portfesiz ministlar, Davlat ministlari. Davlat kotiblari va hokozo) davlat boshqaruvidagi konkret markaziy idoralarga rahbarlikni amalga oshiradilar. Parlamentar mamlakatlarda, odatda, hukumat hodimlari parlament a'zolari bo'lishi kerak, vaholanki, prezidentlik, yarim prezidentlik Respublikalarida, ministrlik portfeli bilan deputatlik mandatining bir-biriga mos tushmasligi kO'z atiladi. Parlamentar davlatlarda hukumat parlament (ikki palatali parlamentda quyi parlament oldida) oldida kollegial javobgar bo'ladi. bu shuni anglatadiki, hukumat parlamentda, masalan, hukumat koaulitsiyasi parchalanganida yoki istefoga chiqib ketganida (bu esa hokimiyat krezisi boshlanganidan dalolat beradi, yani hukumat tuzilishi va parlamentda ishonch votumini olish bilan yakunlanadi) yoxud parlamentning tarqatib yuborilishi va muddatidan avval saylovlar tayinlanishini bildiradi. Federativ davlatlarda markaziy (federal) hukumat va davlat to'z ilmalari (shtatlar va qishloqlar) tarkibiga kiruvchi hokimiyatlar mavjud. Hokimiyat yoki to'liq tarkibda harakat qilishi yoxum hukumat boshlig'i tor doiradagi kollegiyani (Buyuk Britaniya, Hindiston va boshqa davlatlarda) vujudga keltirishi mumkin. hukumat o'z tarkibida yordamchi hukumat qomitalarini to'z ishi mumkin. hukumat qarorlari siyosiy direktiv ko'rinishda yoxud normativ akt va qonun loyihasi ko'rinishida rasmiylashtirilishi mumkin. hukumat bu davlat hokimiyatining muntazam ravishda va qonunlarga muvofiq mamlakatlarning kundalik (joriy) masalalariga rahbarlikni amalga oshirish uchun umumiy vakolatlarga ega bo'lgan oliy kollegial organi hisoblanadi. Uning faoliyati davlat va jamiyat hayotining barcha jabhalari uchun zarur hisoblangan. Har bir masalani, u xox kichik, xox katta bo'lishidan qatiy nazar, uni albatta atroflicha ko'rib chiqish, tegishli qaror qabul qilish, so'ngra uning ijrosini ta'minlashga qaratilgan. hukumat faoliyati va ish tartibi davlat hokimiyatining boshqa tarmoqlaridan farq qiladigan o'ziga xos o'ta murakkab texnologik jarayon hisoblanadi. Bu murakkab texnologik jarayon hisoblanadi va bu jarayon hukumat devoni va uning turli darajasida faoliyat ko'rsatuvchi xizmatchilarning tinimsiz izlanishi va zaxmatli mehnatlari orqali ta'minlanadi. Parlament mamlakatning eng yuksak yagona qonunchilik hamda vakillar hokimiyati bo'lib qolaveradi. Ayni zamonda, agar kuchli ijrochilik hokimiyati bo'lmas ekan, eng odil ...

Joylangan
30 Sep 2024 | 17:19:38
Bo'lim
Huquq
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
27.76 KB
Ko'rishlar soni
49 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
28.03.2025 | 21:12
Arxiv ichida: doc
Joylangan
30 Sep 2024 [ 17:19 ]
Bo'lim
Huquq
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
27.76 KB
Ko'rishlar soni
49 marta
Ko'chirishlar soni
1 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
28.03.2025 [ 21:12 ]
Arxiv ichida: doc