O'ZBEKISTON RESPUBLIKASI AXBOROT TEXNOLOGIYALARI VA KOMMUNIKATSIYALARINI RIVOJLANTIRISH VAZIRLIGI MUHAMMAD AL-XORAZMIY NOMIDAGI TOSHKЕNT AXBOROT TЕXNOLOGIYALARI UNIVЕRSITЕTI QARSHI FILIALI MUSTAQIL ISH Bajardi: Qabul qildi: Mavzu: CRM va uning imkoniyatlari Reja: Kirish 1. CRM nima? 2. CRM muammolari 3. CRM xususiyatlari Xulosa Foydalanilgan adabiyotlar Edulog CRM sizga o'quv markazingizni boshqarish tizimini taklif etadi. Edulog internetda joylashtirilgan va unda ishlashingiz uchun ixtiyoriy qurulmadan foydalansangiz bo'ladi. CRM (Customer Relationship Management) nima? O'zimizdan faoliyat olib borayotgan ko'plab katta kompaniyalar CRM tizimiga ega. Kichik bizneslarning ham bu turdagi tizimga qiziqishlari oshib bormoqda. Ushbu qisqa maqolada CRM tizimi, uning vazifasi va bundan bizga qanday foyda bo'lishi mumkinligi haqida yozmoqchiman. CRMga ehtiyoj qayerdan keldi? Uzoq davrlar mobaynida barcha tashkilotlarda, do'konlarda, ishlab chiqarish korxonalarida mijozlar munosabati «qog'oz va qalam» usulida yozib borilardi. Hozirgacha yetib kelgan «Taklif va shikoyatlar daftari», «Shikoyatlar qutichasi», «Ishonch telefoni» kabi vositalar o'tmishning o'ziga xos Customer Relationship Management usuli bo'lgan. Keyinchalik kompyuter kashf etildi, internet ommalashdi. Endi munosabatlar qog'ozga emas, elektron shaklida kompyuter xotirasiga yoziladigan bo'ldi. Ma'lumotlarni nafaqat saqlash, balki analiz tilish, solishtirish ham osonlashdi. Shu tarzda hamma ma'lumotlarini kompyuterlarga yozishni boshladi va ularni murakkab usullarda sotlishtirish, o'rganib chiqish, qayta ishlash, saralash, ko'rib chiqish vazifasi yuzaga keldi. CRM aynan shu muhitda, qog'ozdan kompyuterga, arxiv xonasidan internetga ko'chganimizdan so'ng yuzaga keldi. CRM nima? Ingliz tilidagi Customer Relationship Management so'zlarining bosh harflaridan tashkil topgan bu qisqa atama o'zbek tilida Mijozlar bilan munosabat boshqaruvi, degan ma'noni anglatadi. O'z nomi aytib turganidek, mijozlar bilan munosabatni boshqaradigan tizim sotuvchi va haridor, ishlab chiqaruvchi va iste'molchi, xizmat ko'rsatuvchi va undan foydalanuvchi o'rtasidagi har qanday aloqaga oid ma'lumotlarni boshqaradi. Mijozlar bilan munosabatni boshqarish tizimi yordamida sotuvchiishlab chiqaruvchixizmat ko'rsatuvchi tomon quyidagi qulayliklarga ega bo'lishi mumkin: . Qaysi mahsulotga talab ko'proq bo'layotganini bilish; . Iste'molchi xizmatmahsulotga qanday munosabatdaligini o'rganish; . Muammolar yechimini xalq qay usulda ko'rayotganini kuzatish; . O'tgan savdolar natijasi bilan tanishish; . Kelajakdagi foydani bashorat qilish; . O'tgan va kelasi xarajatlarfoydalarni solishtirish; . Strategiyani osonlik bilan o'zgartirish; . Hodimlar samaradorligini nazorat qilish; . Iste'molchilar uchun har doim yaqin bo'lish. Ko'rib turganingizdek, yuqoridagi ro'yxatda o'z biznesining muvaffaqiyati uchun harakat qiladigan tadbirkor xohlamaydigan birorta ham band yo'q. Ro'yxat CRM tizimining barcha imkoniyatlarini ochib bera olmasa ham, uning tijorat uchun, har qanday tashkilot faoliyati uchun qanchalar muhimligini ko'rsatib bera oladi. Customer Relationship Management tizimining iste'molchifoydalanuvchilar uchun quyidagi qulayliklari bor: . Mahsulotxizmat haqida fikrlari o'rganib chiqiladi; . Har bir iste'molchimijozning kompaniya faoliyatida o'rni bo'ladi; . Xizmat ko'rsatish sifati yaxshilanadi; . Har bir foydalanuvchi o'z so'roviga javob ...

Joylangan
03 Oct 2023 | 11:58:25
Bo'lim
Informatika va AT
Fayl formati
pptx
Fayl hajmi
439.1 KB
Ko'rishlar soni
124 marta
Ko'chirishlar soni
7 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
29.03.2025 | 00:22
O'zgarish: pptx fayl yangilangan
Joylangan
03 Oct 2023 [ 11:58 ]
Bo'lim
Informatika va AT
Fayl formati
pptx
Fayl hajmi
439.1 KB
Ko'rishlar soni
124 marta
Ko'chirishlar soni
7 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
29.03.2025 [ 00:22 ]
O'zgarish: pptx fayl yangilangan