Avtomatik animatsiyani yaratish shakllari Reja: 1. Animatsion grafika masalalari 2 . Avtomatik animatsiyalar yaratish 3. Avtomatik animatsiyalar yaratish shakllari Animatsion grafika masalalari Animatcion grafika quyidagi masalalarni hal etadi: karkasli 3D obyektini modellashtiradi va konstruktciyalaydi, uni murakkablashtirilgan holda har xil sharoitda ishlatib ko'radi; yaratilgan karkasli obyektning yuzasini qoplash uchun kutubxonadan tayyor materialni olish yoki uni o'zi yaratish (teksturani) imkoniyatini tug'diradi; ilgari yaratilgan modellarni fazoda joylashtirish, boshqacha aytgan-da, yaratilgan obyektlar uchun sahna, ish joyini hosil qilish; obyektlarni matnlar bilan bog'lab chiqish; yoritish xarakterini aniqlash, yorug'lik manbalarini joy-joyiga qo'yish, kamerani sahnaga joylashtirish; kadrlar ketma-ketligini aniqlash va kadrdan kadrga siljishini ta'minlash; yakka kadrni yoki bir necha kadrlarning ranglar jilosini, yorug'ligini, soyalarini, qarash burchagini, obyektlarning o'zaro joylashishini va kadrdan kadrga o'zgarishi - renderingi (rendering)ni nazarda tutgan holda namoyish etish; yakka tasvirni yoki olingan kadrlar ketma-ketligini ekranga film sifatida namoyish etish. 3D animatcion grafikasi amaliy dastur paketlaridan tashqari (3D Studio Topas va boshqalar) 2D amaliy dastur paketlari ham mavjud (Flash 5, Limena, Animator PRO). Bular tasvir hosil qilish uchun mo'ljallangan tasvirning dastlabki va oxirgi kadrlarini hosil qiladi, qolgan oraliq kadrlar esa avtomatik ravishda hosil qilinadi. Oxirgi yillarda an'anaviy 2D grafik dasturlar bilan uch o'lchovli 3D modellashtirish, animatciya va namoyish dasturlari ko'p tarqaldi. Shu davrda ishlab chiqilgan dasturlardan Discreet kompaniyasining 3D Studio MAX yoki Alias Wavefront kompaniyasining MAYA dasturlari o'z mohiyatlari bo'yicha gibrid grafik paketlardir. Chunki ular bir tomondan 2D va 3D vektorli obyektlar bilan ishlash imkoniyatini bersa, ikkinchi tomondan ish natijasidan pikselli (rastrli) tasvir - alohida kadr sifatida yoki videotasmada olinadi. 3D modellashtirishning xususiyatlari va ularda animatciya (harakt)larni qo'llash imkoniyati ularga bo'lgan qiziqishni keskin oshirib yuboradi. Ularni: - namoyish effektrlarini kino va videoindustriyada - televizion tijoratda (reklama) - interaktiv o'yinlarda - sanoat va arxitektura dizaynida (bezash) - ilmiy, tibbiy va sud namoyishlarida - o'rgatuvchi dasturlar va kompyuterda ishlatish mumkin. JPEG (Joint Photographic Experts Group) grafik formati ( qisqartirilgan holda JPG) ko'p rangli tasvir fayllarini tarmoqda ishlatish uchun mo'ljallangan bo'lib, foydalanish darajasi bo'yicha ikkinchi o'rinda turuvchi grafik format hisoblanadi (3-Rasmga qarang). JPEG rang palitrasi 16 77 216 (True Color)tagacha bo'lgan rangni saqlaydigan tasvirlarni siqish imkoniyatini beradi. Bunday siqish tasvirning sifati yo'qolishi (lossy compression) hisobidan sodir bo'ladi. JPEGda boshlang'ich tasvirni siqishda siqish darajasini juda keng chegaralarda boshqarish mumkin. Bu formatda siqish darajasi tasvir sifatining yomonlashuviga olib kelishini yodda tutish kerak, siqish darajasi qancha yuqori bo'lsa tasvirning ko'rinishi boshlang'ich tasvirga nisbatan shuncha ko'p yomonlashadi. Xulosa qilib shuni aytish mumkinki, JPEG juda ko'p ranglarni, mayda rangli detallarni saqlovchi fototasvirlarning sifatli ...

Joylangan
05 Jun 2024 | 15:54:45
Bo'lim
Informatika va AT
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
37.89 KB
Ko'rishlar soni
82 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
29.03.2025 | 00:06
Arxiv ichida: doc
Joylangan
05 Jun 2024 [ 15:54 ]
Bo'lim
Informatika va AT
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
37.89 KB
Ko'rishlar soni
82 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
29.03.2025 [ 00:06 ]
Arxiv ichida: doc