Bir sotuvchi bir xaridor Reja: «Bir sotuvchi bir xaridor» savdo tizimi. Avtomatlashgan kelishuv. Agent tadbirkorlar. Tadbirkorning kelishuv strategiyasi. «Bir sotuvchi bir xaridor» savdo tizimi: Birinchi kelishuv to'g'ri kelishuv bir sotuvchi va bir xaridor tizimida bozor iqtisodiyotining asosiy formalaridan biri hisoblanadi. Ular elektron savdoda muhim ahamiyatga ega. Elektron savdoda to'g'ri kelishuv an'anaviy bozor formalaridan kura biroz nikrok olib boriladi: Sotuvchilar uchun elektorn savdo asoslarida turli mahsulotni turli narxda sotish yoki narxning talab va taklifdan kelib chikib belgilanishi kuzda tutiladi. Shu Bilan birga xaridor uchun tanlash imkoniyatining kupligi juda kulaydir. Natijada fikserlangan narxlar iqtisodiy myorda bo'lgan holda kelishuv avtorizatsiya texnologiyasi ko'p tarmoqli xizmat turlarini namoyon qiladi. Masalan: Korporativ xaridor uchnu uzining elektron sotuvchisi o'rtasida narx o'zgarishi Bilan yoki talabga bog'liq bo'lgan narx to'g'risida kelishuv dasturi amalda kullanilmokda. «Bir sotuvchi bir xaridor» tizimidagi iqtisodiy analiz singari kelishuvlar «Elektron savdo»asosini tashkil qilishdagi mexanizmni bu bo'limda ko'rsatib o'tiladi, albatta elektron savdo asosini tashkilotchilari (kelishuv) katnashchilariga xuddi uzarlari «O'yin qoidalari » yani javobgarlik protokoli yaratish tipini aniqlashtirish huquqiga ega bo'ladi. Qoida kabi protokolni aniqlash katnashchining bozordagi o'rnini belgilaydi. Masalan: «Primi pridlojenie ili pokin rinok» tizimi katnashchilari bozordagi ishonchli munosabatlarda mahsulot kamayishi uchun yaxshi imkoniyatga ega. Paradoks holat, lekin bu ularning sotishdan vos kechish holatida yuz beradi. Protokol sotuvchi va xaridorning xar bir kelishuv bosqichida kabul qilish mumkin bo'lgan qonuniy harakatni aniklaydi. Protokol buzilishi texnika jihatidan deyarli mumkin emas. Shunday fakt qabul qilish paytida kerakli ko'rinishda protokol tuzish lozim, kaysiki xama bozor katnashchilar uzining kirimlarini maksimallashni kuzda tutsin va bu xoxishlari ishlab chiqarish asosida yotishiga etibor bersin. Shuning uchun protokol xama qatnashchilarga teng ko'rinishda o'qitishi lozim. Natijada xar bir ishtirokchi kelishuv amalga oshirishi yoki oshirmasligini o'zi xal qilishi mumkin bulidi. Mexanizm tashkil etuvchilari qatnashchilarning kelishuv amalga oshirishi uchun aniq mexanizmadan foydalanish xoxishini aks ettirish lozim. Bu bo'lim «Bir sotuvchi bir xaridor» tizimidagi kelishuvlarning nima sababdan ko'p xollarda auksion va birjaning qo'llab bo'lmasligini tushuntirib beradi. Quyida iqtisodiy nazariyaning elektron savdoga qo'llanilishi asoslari, protokol qatorlari qurib o'tiladi va nima uchun aynan uni qo'llash to'g'risida tushuntirib o'tiladi. «Bir sotuvchi bir xaridor» tizimidagi kelishshuvlar protokoli kelishuv amalga oshirish texnologiyasining zaruriyatini yaxshi uzlashtirish lozim. Bazi xollarda katnashchining ma'lumotni kulga kiritgani, malum bir kismiga egaligini tekshirish muhim bo'ladi. (masalan: xaridor sotuvchining sotishi mumkin minimal narxni bilmaslik holati )yoki sungi dikikagacha ma'lumotning mavxum ko'rinishda bo'lishi. Ushbu iqtisodiy analiz asosida yaratilgan elektron savdo 2 mexanizmni uziga oladi: 1) Kasban 2) Adept Kasban eksperiment, 1996 yil MTT tomonidan tashkil etilgan bo'lib, u bir vaqtning uzida yuzlab ...

Joylangan
05 Jun 2024 | 16:06:15
Bo'lim
Informatika va AT
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
19.8 KB
Ko'rishlar soni
82 marta
Ko'chirishlar soni
5 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
29.03.2025 | 00:17
Arxiv ichida: doc
Joylangan
05 Jun 2024 [ 16:06 ]
Bo'lim
Informatika va AT
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
19.8 KB
Ko'rishlar soni
82 marta
Ko'chirishlar soni
5 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
29.03.2025 [ 00:17 ]
Arxiv ichida: doc