EHMning eng sodda grafik imkoniyatlari

EHMning eng sodda grafik imkoniyatlari

O'quvchilarga / Informatika va AT
EHMning eng sodda grafik imkoniyatlari - rasmi

Material tavsifi

EXMning eng sodda grafik imkoniyatlari Reja: 1.Turbo - Paskal tili haqida qisqacha ma'lumot 2.EXM ekranidagi rejimlar, ularni hosil qilish 3.nuqtani ekranda tasvirlash 4.chiziqlarni ekranda tasvirlash 5.Aylanani ekranda tasvirlash Zamonaviy kompyuter ekranlarida xarflar, rakamlar va simvollar ketma - ketligidan tashqari turli rasm, chizma kabilarni xam hosil kilinadi. Buning uchun grafik operatorlardan foydalaniladi. Paskal tilida standart grafik operator mavjud emas, shuning uchun uning variantlaridan biri bulmish Turbo - Paskal tilining grafik operatorlaridan foydalanamiz. Undan IBM pcxt va YeS - 1841 kompyuterlarida foydalanish mumkin. Ularning ekran rejimi simvolli va grafikli bo'ladi. Grafik rejim yordamida 320 ta nuqtadan ixtiyoriysini yoritish mumkin. Ekrandagi nuqta taxminan 0,8 ga 1 millimetri turtburchakdan iboratdir. Xar bir nuqta ikkita butun son bilan aniklanadi: 1.Uning satrdagi tartib nomeri (0 danungga karab) 2.Uning ustundagi tartib nomeri (0 dan boshlanib pastga karab) Bunda nuqtaning satrdagi maksimal nomeri 319 ta, ustunning maksimal nomeri 199 ta bo'ladi. Odatda ekran simvolli rejimda bo'ladi. Uni grafik rejimga o'tkazish uchun graphcolormode (rangli grafik rejim) operatoridan foydalaniladi.Turt xil rangdan foydalaniladi: 0 - kora (ekran rangi) 1 - yashil 2 - kizil 3 - jigarrang Ekrandagi alohida nuqtani yoritish uchun plot (chizmok) operatoridan foydalaniladi. Buning uchun plot identifikatoridan sung vergul bilan M plot (2,3,0) da 2 - nuqtaning satrdagi nomeri 3 - satr nomeri 0 - nuqta rangining nomeri M program nuqta var I: integer. begin graphcolormode for I = 0 to 319 do plot (i, 10,1) end. Agar sikl operatorini for i = 0 to 159 do plot (i, 10,1) va for i = 0 to 159 do plot (160 i, 10,2) - larga atmashtirsak, 10 satrdagi barcha nuqtalar yoritilib, chap kismi, ung kismi kizil rangda bo'ladi. nuqta programmasida (input, output) ni yozish shart emas. Bu dasturni bajarilishi ekranda quyidagi sonlar jufti 100, 10, 50, 90, 100,170, 150,90 bilan aniklanuvchi romb shaklini hosil qiladi. (1 - rasm) 1 - rasm Grafik imkoniyatlar shunday xususiyatga egaki, draw operatorida ishtirok etayotgan rakamlarining uzgartirib romb shaklini turli ko'rinishlarda hosil qilish mumkin.Yana quyidagi misollarni kuraylik program zina: var I: integer; begin graphcolormode a 20, b = 20; for i = 1 to 8 do begin draw (a,b,a+20,b,1); draw (a+20,b,a+20,1); a=a+20,b=b+20 end; end. Bu dasturni bajarilishida ekranda vertikal va gorizontal chiziqlardan tuzilgan zinapoya shakli hosil bo'ladi. Shu narsani alohida takidlash lozimki, chiziqning yasalishi siklda hosil bo'ladi. Bunda gorizontal kesmaning chap oxiri a,b juftlik bilan, ung oxiri a+20, juftlik bilan, vertikal kesma holatidagi yuqorigi oxiri a +20, b juftlik bilan aniklanadi. Bu ikkala kesmani ...


Ochish
Joylangan
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 14.44 KB
Ko'rishlar soni 97 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirgan san'a: 29.03.2025 | 00:28 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 14.44 KB
Ko'rishlar soni 97 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga