Ekranga chiqarish - rasmi

Material tavsifi

Ekranga chiqarish Reja: 1. Kirish 2. INT to'xtatib qolish komandasi 3. Kursorni o'rnatish 4. Ekranni tozalash 5. Ekran va klaviaturaga oid operatsiyalar: DOS ni bazi rivoyati 6. Ekran va klaviaturaga oid operatsiyalar:DOS ni kengaytirilgan rivoyati Tayanch so'zlar va iboralar: INT komanda, ikki o'lchovli makon, DOS baza rivoyati, Cheklagich belgisi, Parametrlar ruyixati, standart fayl nomeri, dastur, Monoxrom displey, Standart rangli grafik, RGB, Kursor kattaligin qo'yish, Kursorni pozitsiyasini o'rnatish. 1.KIRISh Ko'pincha dasturlarga ma'lumotlarni klaviaturadan, diskdan yoki modemdan kiritish kerak va ekranga, printerga yoki diskka kulay formatda ma'lumotlarni chiqarishadi. Ekranga chiqarish va klaviaturadan kiritish uchun mo'ljallangan ma'lumotlar ASCII formatiga ega. Kiritish va chiqarishni bajarish uchun INT (to'xtatib qolish) komandasi ishlatiladi. Sistemaga qaysi harakat va qaysi qurilmalardan bajarishni ko'rsatish uchun har xil talablar bor. Hamma kerakli ekran va klaviatura operatsiyalarni INT 10H komanda bilan foydalanib bajarish mumkin. Bu komanda boshqarishni bevosita BIOS ga topshiradi. Bazi murakkabliroq operaiyalar bajarish uchun darajasi kattaroq to'xtatib qolish INT 21H komandasi bor. Bu komanda oldin boshqarishni DOS ga topshiradi. Masalan, klaviaturadan ma'lumotlarni kiritishda kiritilgan belgilarni sanab chiqish, belgilarni maksimal miqdoriga tekshirishi va Return simvolga tekshirish talab qilinishi mumkin. DOS INT 21 to'xtatib qolish komandasi shunaka qo'shimcha hisoblarni bajaradi va keyin avtomatlashtirib boshqarishni BIOS ga topshiradi. 2. INT TO'XTATIB QOLISh KOMANDASI INT komandasi dasturni ishlashini to'xtatadi, boshqarishni DOS ga yoki BIOS ga aniq harakat uchun topshiradi va keyin boshqarishni to'xtatilgan dasturga ishlashni davom etish uchun qaytaradi. Eng ko'p to'xtatib qolish kiritish yoki chikrish operatsiyalarni bajarish uchun ishlatiladi. Dasturdan chiqish uchun to'xtatib qolishni ishlovga va quyidagi qaytarish uchun INT komandasi quyidagi harakatlarni bajaradi: - styoki ko'rsatkichni ikkiga kamaytiradi va stekni tepasiga bayroq registrini ichidagilarni yozib qo'yadi. - TF va IF bayroqlarni tozalab qo'yadi. - stek ko'rsatgichni ikkigakamaytiradi va CS registrni ichidagisini stoekka yozadi; - stek ko'rsatkichni 2 ga kamaytiradi va stekka komanda krsatkichini qiymatini yozadi; - kerakli harakatlarni bajarishni ta'minlaydi; - stekdan registr qiymatini tiklaydi va boshqarishni to'xtatilgan dasturga INT dan quyidagi komandaga qaytaradi. Bu jarayon tula avtomatlashtirib bajariladi. Faqat stek segmentini o'nga registrni qiymatlari etarli kattaligini aniqlash kerak. 3. KURSORNI O'RNATISh Ekranni ikki o'lchovli makon dek ko'rsatish mumkin. Pozitsiyalarga kursor qo'yilgan bo'lishi mumkin .Odatdagi video manitor, masalan, 25 satrdan (0dan 24gacha raqamlangan) va 80 stuklardan (0dan 79gacha) iborat. INT 10H komandasi o'ziga kursorni har bir pozitsiyaga qo'yishni va ekranni tozalashni o'z ichiga oladi. Quyida kursorni 5 satrga va 12 satrga qo'yish misol keltirilgan: MOV AH, 02; kursorni qo'yishni so'rovi MOV BH, 00; ekran 0 MOV DH, 05; 05chi satr MOV ...


Ochish
Joylangan
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 19.4 KB
Ko'rishlar soni 86 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirgan san'a: 29.03.2025 | 00:28 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 19.4 KB
Ko'rishlar soni 86 marta
Ko'chirishlar soni 5 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga