Elektron tijorat texnologiyasi

Elektron tijorat texnologiyasi

O'quvchilarga / Informatika va AT
Elektron tijorat texnologiyasi - rasmi

Material tavsifi

Elektron tijorat texnologiyasi Reja: 1.Elektron tijoratning asosiy tushunchalari. 2.Elektron tijoratning biznes-mazmuni, elektron tijoratning rivojlanish omillari. 3.Tijorat biznes-modelini sinflashtirish. 4.Elektron tijorat tizimining afzalliklari va istiqbollari. 5. O'zbekiston Respublikasida B2B sektorining rivojlanishi Elektron tijoratning asosiy tushunchalari Elektron tijorat turli darajada olib borilishi mumkin. Ishlab chiqaruvchi, sotib oluvchi, iste'molchilarning vakillari, bir qator korxona va tashkilotlarning internet tarmoqlarida hamkorlik munosabatlarini o'rnatishi tizimini - elektron tijorat faoliyati deb ataladi. Elektron tijorat odatda global harakatga ega. Ichki milliy elektron tijoratdan farqli ravishda mintaqalar, millatlar, davlatlararo darajada elektron tijorat bir qator omillar asosida murakkablashib boradi. Masalan, turli shaklda soliq to'lash, sug'o'rta badallari, bojxona yig'imlari, bank faoliyati qoidalari. O'zaro iqtisodiy va tijoriy munosabatlarda ishtirok etuvchilarga qarab elektron tijorat o'zaro faoliyat yurituvchi tijorat sektorlariga bo'linadi: V2V-Yuridik shaxs, tashkilot; V2S-Yuridik va jismoniy shaxc; V2G-Yuridik shaxc va davlat gashkiloti; S2S-Jismoniy shaxs va jismoniy shaxc; G2C-Davlat tashkiloti va jismoniy shaxs. Boshqa sektorlar V2V, V2S, V2G, S2S, G2C shu ishtirokchilar tarkibida o'zaro munosabat xarakterlariga ko'ra farq qiladi. Elektron tijoratning biznes-mazmuni. Jahon miqyosidagi global axborotlashuv jarayonining tahlilida iqtisodiy ko'rsatkichlarning o'zgarish dinamikasi bir nechta darajalarga bo'linadi. Malaka darajasi. Iqtisodiy axborotlashtirish shaxsning yuqori malakali bo'lishligiga talabni kuchaytiradi, o'z navbatida bilim olishni rivojlanishiga, mehnat samaradorligini va hayot darajasini o'sishiga olib keladi. Iqtisodiyotni globallashuv darajasi.Sanoatlashtirish iqtisodiyotiga nisbatan yangi iqtisodiyot global xarakterga ega. Bu milliy iqtisodiy va savdo to'siqlarini yengib o'tib, jahon miqyosida global bozorni yaratadi. Bu ko'rsatikich quyidagilarda ifodalanadi: eksport mahsulotlar hajmi; eksport tijorat xizmatlari hajmi; to'g'ridan-to'g'ri chet ellarga investitsiya sarmoya qilish hajmi; to'g'ridan-to'g'ri chet elga mulkni qo'yish hajmi;  Himoya darajasi. Raqobat va iqtisodiyot dinamikasi.Tez sur'atlarda rivojlanib borayotgan iqtisodiyot davrida yangicha texnologiyani hayotga tadbiq etish, yangi turdagi mahsulot va xizmat yaratishga e'tibor qaratish muhim omil sanaladi. Mazkur omilning korxona va tashkilotning har bir ishchisi sharoitiga to'g'ri kelishi holati bilan uzviy bog'liqligi mavjud. Bular quyidagilardir: ishchining qobiliyat darajasi; mehnatga layoqatli aholining tadbirkorlikda ishtirok etish miqdori; harakatdagi mablag' hajmi. Elektron tijorat tizimining joriy etilishi va takomillashib borishi o'z navbatida mahsulot ishlab chiqaruvchi, uni yetkazib beruvchi va iste'molchi va xaridorga (buyurtmachiga) yangi imkoniyatlar yaratadi: Elektron tijoratning rivojlanish omillari Boshlang'ich iqtisodiy o'sish, yuqori texnikaviy yangilikka intilish xaridorning katta ehtiyoji bilan bevosita bog'liq. Elektron tijoratni yuzaga kelishi va boshlang'ich talab va ehtiyojni qondirilishi bilan bir vaqtda ilk noxush holatlar yuzaga kela boshladi. Bunga asosiy sababi, xizmat ko'rsatish sifatining mos kelmasligi hamda infrastruktura tizimining past darajadaligi bilan bog'liq. O'zaro hisob-kitob va mahsulotni yetkazib berish infrastrukturasi hanuz yetarli darajada taraqqiy yetmagan. Savdo ishtirokchilari samarali to'lov tizimini yaratishga e'tibor qaratib, mahsulot yetkazib beruvchiga rivojlangan omborxona ...


Ochish
Joylangan
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 28.68 KB
Ko'rishlar soni 86 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirgan san'a: 29.03.2025 | 00:32 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 28.68 KB
Ko'rishlar soni 86 marta
Ko'chirishlar soni 2 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga