Klaviaturani dasturlash. Shriftlarni generatsiyalashtirish

Klaviaturani dasturlash. Shriftlarni generatsiyalashtirish

O'quvchilarga / Informatika va AT
Klaviaturani dasturlash. Shriftlarni generatsiyalashtirish - rasmi

Material tavsifi

Klaviaturani dasturlash. Shriftlarni generatsiyalashtirish Reja: 1. Kirish 2. Matnli (alifbo raqamli) rejimi 3. Grafik rejim Tayanch so'zlar va iboralar: Rangli grafika, BIOS INT 10N, Matn rejim, bayt-atribut, Grafik rejim, Modefikatsiya, tele priemnik 1. KIRISh Rangli grafikasini ko'rsatish uchun ishlatiladigan videomonitorlarni quyidagi uch xil turlari bor (narxi va sifati kutarilgan rejimda): 1. Modefikatsiyalangan rangli tele priemnik (odatdagi uy televizori); 2. Kombinatsiyalangan videomonitor. Rangli radio signalni modulyatsiyasiz qabul qiladi va radio to'lqinlarda o'tkazish uchun ishlatiladi. 3. RGB - monitori. Kiritiladigan signallarni uchta alohida elektron pushkalarga - kizil, yashil va ko'k - har bir asosiy rang uchun o'tkazadi. RGB monitori eng kimmatdir. Eng yaxshi ko'rinishi sifati bilan ta'minlaydi. Rangli adapterlar ikkita asosiy ish rejimlariga ega: matnli (alifbo- raqami) va grafik. Ikkita asosiy rejimlar orasida qo'shimcha rejimlar ham bo'lishi mumkin. Aytilmasdan, matn rejimi ishlatiladi. Grafik rejimni o'rnatish uchun yoki matn rejimiga qaytish uchun BIOS INT 10N to'xtatilib qolishi ishlatiladi. Bu quyidagi misollarda ko'rsatilgan: MOV AH, 00; rejim MOV AH, 00; rejim MOV AL, 03; rang matn MOV AL, 0H; o'rtacha ruyxatli INT 10H INT 10H; grafikasi 2. MATN (ALIFBO-RAQAMLI) RYeJIMI Matn harflar va raqamlarni ekranga chiqarish bilan ortdagi hisoblar uchun mo'ljallangan. Matn rejimi to'liq ASCII kodlar (256 simvollar) tuplvmlvr bilan ish bilan ta'minlaydi. Ekranda har bir simvol 16 ranglardan bittasi bilan 8 fon ranglardan bittasida yozilib ko'rinadi. Ekranni bozori ham 16- ranglardan bittasiga ega bo'lish mumkin. Ranglar Uchta asosiy ranglar bor: kizil, yashil va kuk. Asosiy ranglarni har biri bilan kombinatsiyalashda sakkizta ranglarni olish mumkin, qora va ok ranglar bilan birga. Har bir rang uchun ikkita oraldik satxi bilan foydalanib, hammasi bo'lib 16 ranglarni olamiz: I RGB I R G B Qora- 0 0 0 0 kuk rang- 1 0 0 0 Kuk- 0 0 0 1 yorug kuk- 1 0 0 1 Yashil- 0 0 1 0 yorug yashil- 1 0 1 0 Och- kuk- 0 0 1 1 yorug och- kuk- 1 0 1 1 Kizil- 0 1 0 0 yorug kizil- 1 1 0 0 Och binafsha- 0 1 0 1 yorug och binafsha- 1 1 0 1 rang Jigar rang- 0 1 1 0 sarik- 1 1 1 0 Ok- 0 1 1 0 yorug ok - 1 1 1 1 Shunday qilib har xil simvollar ekranda 16 ranglarda bittasida ko'rsatilgan mumkin. Har bir simvol foni birinchi sakkiz ranglardan bittasi bo'lishi mumkin. Agar matn va fon bitta rangga ega bo'lishsa, matn ko'rinmaydigan bo'ladi. Bayt atributni bilan foydalanib miltillab simvollarni olish ...


Ochish
Joylangan
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 13.72 KB
Ko'rishlar soni 74 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirgan san'a: 29.03.2025 | 00:52 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 13.72 KB
Ko'rishlar soni 74 marta
Ko'chirishlar soni 4 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga