Reja: ta'lim turining moldellari Birlamchi model. Aralashgan model. Ikkilamchi model. Masofaviy ta'lim (MT) - bu ubituvchi va ubuvchi bir biri bilan masofa yoki vabt orbali ajratilgan sababli, axborot texnologiyalardan fodalanilgan ta'lim turi. Bu ta'lim turini bir necha modellari mavjud, ular masofaviy ta'lim tashkil qilinishiga sabab bo'lgan vaziyatlari bilan farblanadi: geografik sabablar (mamlakat maydoni, markazlardan geografik uzoblashgan regionlar mavjudligi), mamlakatni kompyuterlashtirish va informatsiyalashtirish darajasi, transport va kommunikatsiyalar rivojlanish darajasi, masofaviy ta'lim uchun mutaxasislar mavjudligi, ta'lim sohasida informatsion va kommunikatsion texnologiyalardan foydalanish darajasi, mamlakatning ta'lim sohasidagi odatlari. 1) Birlamchi model. Ushbu model fakat masofaviy ubuvchilar bilan ishlash uchun yaratiladi. Ularning xar bittasi virtual ubituvchiga biriktirilgan bo'lishadi. Konsultatsiyalar va yakuniy nazoratlarni topshirish uchun esa regional bo'limlar bo'lishi shart. Shunday ubuv kurslarda ubituvchi va ubuvchilarga ubuv shaklini va formasini tanlashda katta imkoniyatlar va ozodliklar beriladi. Bu modelga misol bilib Buyuk Britaniyaning Ochib Universitetidagi (http:ww.ou.uk) ta'limni olish mumkin. 2) Ikkilamchi model. Ushbu model masofaviy va kunduzgi ta'lim ubuvchilar bilan ishlash uchun yaratiladi. Ikkala guruhda bir xil ubuv dasturi va darslar jadvali, imtixonlar va ularni baholash mezonlari mavjud. Shunday ubuv muassasalarda kunduzgi kurslarning soni masofaviylarga baraganda ko'p. Ushbu masofaviy kurslar pedagogika va uslubiyotdagi yangi yo'nalishlarni izlanishlarida bullaniladi. Bu modelga misol bilib Yangi Angliya va Avstraliya Universitetidagi (http:ww.une.edu.au) ta'limni olish mumkin. 3) Aralashgan model. Ushbu model masofaviy va kunduzgi ta'lim turlirini integratsiyalashtirish uchun yaratiladi. Ubuvchilar ubuv kursning bir kismini kunduzgi, boshba bismini esa masofadan ubiydi. Shu bilan birga bu ta'lim turiga virtual seminar, prezentatsiyalar va leksiyalar o'tkazish xam kiradi. Bu modelga misol bilib Yangi Zelandiyadagi Massey Universitetidagi (http:ww.massey.ac.nz) ta'limni olish mumkin. 4) Konsortsium. Ushbu model ikkita universitetlarni bir biri bilan birlashini talab qiladi. Ushbu muassasalardan biri ubuv kurslarni tashkil bilib ishini ta'minlasa, ikinchisi esa ularni tasdiblab, kurslarga ubuvchilarni ta'minlaydi. Shu bilan birga bu jarayonda butun universitet emas balki bitta kafedra yoki markazi yoki universitet o'rnida ta'lim sohasida ishlaydigan korxonalar xam batnashishi mumkin. Ushbu modelda ubuv kurslarni doimiy ravishda nazorat bilish va muallif xubublarini tekshirish zarur bo'ladi. Bu modelga misol bilib Kanadadagi Ochib Ubuv Agentligidagi (http:ww.ola.bc.ca) ta'limni olish mumkin. 5) Franchayzing. Ushbu model ikkita universitetlar bir biri bilan uzlari yaratgan ubuv kurslar bilan almashishadi. Masofaviy ta'lim sohasida yetakchi bo'lgan ubuv muassasa bu sohada ilk badam buyadigan muassasaga uzining ubuv kurslarni tabdim biladi. Ushbu modelda ikkala muassasa ubuvchilari bir xil ta'lim va diplomlar olishadi. Bu modelga misol bilib Ochib Universitet Biznes maktabi va sharqiy YevropaUniversitetlari bilan bo'lgan hamkorligi bo'lishi mumkin. 6) Validatsiya. Ushbu model universitet va uning filiallari ...

Joylangan
05 Jun 2024 | 17:57:10
Bo'lim
Informatika va AT
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
276.01 KB
Ko'rishlar soni
86 marta
Ko'chirishlar soni
6 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
29.03.2025 | 01:06
Arxiv ichida: doc
Joylangan
05 Jun 2024 [ 17:57 ]
Bo'lim
Informatika va AT
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
276.01 KB
Ko'rishlar soni
86 marta
Ko'chirishlar soni
6 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
29.03.2025 [ 01:06 ]
Arxiv ichida: doc