Tenglama va tengsizliklarni yechish komandasi

Tenglama va tengsizliklarni yechish komandasi

O'quvchilarga / Informatika va AT
Tenglama va tengsizliklarni yechish komandasi - rasmi

Material tavsifi

Reja: Tenglama va tengsizlik turi Tenglama va tengsizliklarni yechish komandasining umumiy ko'rinishi Trigonometrik tenglama va tengsizliklarni yechish Yechimni tekshirishda map() va subs() komandalarini qo'llash 1. Tenglama va tengsizlik turi Tenglama tushunchasi Maple 6 tizimida mustaqil equation(tenglama) turi sifatidagi ma'lumot bo'lib, q ifoda2 ko'rinishida hosil qilinadi. Tenglama ma'lumot sifatida talqin qilinganligi tufayli, uning ustida turli xil amallar bajarish mumkin. Masalan, chap va o'ng qismlarini ajratib olib, ular ustida oddiy ifodalar uchun qo'llanilgan barcha komandalarni bajarish mumkin. Misol: g:=2*x^2+5=x+x^4; whattype(g); eq1:=sin(x)+cos(x)=cos(x)^2; eq1-(cos(x)=cos(x)); eq1+(cos(x)=cos(x)); Ikkita ifodani =, , belgilar bilan birlashtirib, inequation (tengsizlik) turini hosil qilish mumkin. Misol: f:=xy; f-(z4); f-(z,, , o'zgaruvchi2,); komandalari qo'llaniladi. a) ko'rinishdagi komanda bitta tenglamani, b) ko'rinishdagi komanda esa tenglamalar sistemasini yechadi. Bitta tenglamani yechish komandasining natijasi yechim yoki yechimlar ketma-ketligi bo'ladi. Tenglamalar sistemasini yechadigan komandaning natijasi yechimlar to'plami ketma-ketligi bo'ladi. Agarda komandada o'zgaruvchi(o'zgaruvchilar) ko'rsatilmasa, u holda komanda tenglamada qatnashgan barcha noma'lumlarga nisbatan yechimlarni beradi. Agarda o'rniga berilsa, u holda =0 ko'rinishdagi tenglama deb qabul qilinadi. Misol: eq:=x^2-2*x+y^2=0; solve(eq,x); solve(eq,x); eq1:=x+y=0; solve(eq,eq1,x,y); solve(eq); Agar komanda berilgan tenglama(tenglamalar sistemasi)ning yechimini aniqlay olmasa, bo'sh yechim belgisi NULL ni beradi. Umuman, to'rtinchi darajadan yuqori bo'lgan tenglamalarning analitik yechimini topish qiyin bo'lganligi tufayli, Maple 6 tizimi maxsus RootOf() funksiyasi yordamida tenglamaning ixtiyoriy yechimini belgilaydi. Misol: eq:=x^5+x^3+1=0; s:=solve(eq,x); evalf(s[1]); solve(x=cos(x)); Oxirgi komandaning natijasi z-cos(z)=0 tenglamaning ixtiyoriy yechimini ifodalaydi. z belgi Maple 6 tizimining hosil qilgan o'zgaruvchisi bo'lib, x ni o'rniga almashtirilgan. Index parametri yechimning nomerini ko'rsatadi. 3. Trigonometrik tenglama va tengsizliklarni yechish Trigonometrik tenglamalarning yechimi [-(, (] oralig'ida aniqlanadi. Umumiy yechimni aniqlash uchun komandani qo'llashdan oldin, tizimning EnvAllSolution o'zgaruvchisiga true qiymatini ta'minlash kerak. Misol: eq:=sin(x)^2+2*sin(x)+1=0; s:=solve(eq,x); Envallsolution:=true; s:=solve(eq,x); z1~ tizimning maxsus o'zgaruvchisi bo'lib, faqat butun qiymatlar qabul qiladi. Shuningdek tizimda NN - musbat butun, B - ikkilik(0 yoki 1) qiymatlar qabul qiladigan maxsus o'zgaruvchilar mavjud. Tenglamalarni yechishni eval() yordamida tekshirish mumkin. Misol: eqns:=x+2*y=3, y+1Ғx=1; sols:=solve(eqns,x,y); eval(eqns,sols[1]); eval(eqns,sols[2]); Yechimlarni alohida ajratib ham ko'rsatish mumkin. Misol: x1:=eval(x,sols[1]); y1:=eval(y,sols[1]); 4. Yechimni tekshirishda map() va subs() komandalarini qo'llash Tenglamaning yechimlari ko'p bo'lsa, map() va subs() komandalarini qo'llash maqsadga muvofiqdir. Misol: map(subs,[sols],eqns); solve() komandasini tenglamalar soni noma'lumlar sonidan kam bo'lganda ...


Ochish
Joylangan
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 27.08 KB
Ko'rishlar soni 87 marta
Ko'chirishlar soni 12 marta
O'zgartirgan san'a: 29.03.2025 | 01:33 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 27.08 KB
Ko'rishlar soni 87 marta
Ko'chirishlar soni 12 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga