Raqobat va narxning shakllanishi slayd taqdimot

Raqobat va narxning shakllanishi slayd taqdimot

O'quvchilarga / Iqtisod va tadbirkorlik
Raqobat va narxning shakllanishi slayd taqdimot - rasmi

Material tavsifi

O'zbekiston Respublikasi sog'liqni saqlash vazirligi Toshkent pediatriya tibbiyot instituti Mustaqil ish Mavzu: Raqobat va narxning shakllanishi 213-I Ped guruh talabasi Toyirov Furqatjon Reja : Raqobatning mohiyati , obyektiv asoslari, shakllari va usullari. O'zbekistonda raqobatchilik muhitining vujudga kelishi va antimonopol qonunchiligi. Narxning mazmuni va uning vazifalari. Narx turlari. O'zbekistonda davlatning narx siyosati. Raqobat - bozor subyektlari iqtisodiy manfaatlarining to'qnashuvidan iborat bo'lib, ular o'rtasidagi yuqori foyda va ko'proq naflilikka ega bo'lish uchun kurashni anglatadi. Mamlakatimiz Prezidenti I.A.Karimov raqobatning bozor iqtisiqtisodiyotini barpo etib bo'lmaydi. Raqobat - bozorning asosiy sharti, aytish mumkinki, uning qonunidir», deb ta'kidlaydi. odiyotidagi ahamiyatini ko'rsatib, «Raqobat bo'lmasa, bozor U o'zining vazifalari orqali barqaror iqtisodiyotning shakllanishi hamda samarali amal qilishiga, bozor muvozanatining ta'minlanishiga, milliy daromad iqtisodiyotning turli tarmoq va sohalari, xo'jalik yurituvchi subyektlari bo'yicha taqsimlanishiga, aholining ijtimoiy jihatdan himoya qilinishiga sharoit yaratadi. Iqtisodiy sohadagi raqobat ishlab chiqarish munosabatlarining subyektlari o'rtasida qulayroq ishlab chiqarish sharoitiga ega bo'lish, unumliroq texnologiya, ish joyi, yaxshi bozorni qo'lga olish, umuman yuqori daromad olish imkoniyati uchun olib boriladigan kurashdan iborat. Raqobatning iqtisodiy asosi bu ishlab chiqaruvchilar, resurs egalari va iste'molchilarning tadbirkor, mulk va daromad egasi sifatida erkin holda mustaqil bo'lishidir. Raqobatning rivojlanish bosqichlari: Oddiy tovar xo'jaligiga xos bo'lgan raqobatning bosqichi. Oddiy tovar xo'jaligiga xos bo'lgan raqobatning bosqichi. Sof yoki erkin raqobatga asoslangan bosqich. Monopolistik raqobat boqichi. hozirgi zamon madaniy jihatdan rivojlangan raqobatning bosqichi Bozor niqtisodiyoti raqobatning bir necha turini keltirib chiqaradi. 1. Sotuvchilar o'rtasidagi raqobat a) tarmoq ichidagi raqobat b) tarmoqlararo raqobat 2. Xaridorlar o'rtasidagi raqobat 3. Sotuvchi bilan xaridor o'rtasidagi raqobat. Ishlab chiqaruvchilar o'rtasidagi raqobat - tovarlarni qulay sharoitda ishlab chiqarish, yuqori narxda sotish va bozordagi mavqeini mustahkamlash orqali eng ko'p foyda olishga qaratiladi. Resurs egalari o'rtasidagi raqobat - ularining iqtisodiy resurslarini (kapital, yer, ishchi kuchi) yuqori narxlarda sotish orqali ko'proqn omilli daromad olishga qaratiladi. Iste'molchilar o'rtasidagi raqobat - daromadlarning mavjud darajasida ko'proq miqdordagi tovarlarni sotib olishga, ya'ni sarflangan pul evaziga ko'proq naflikka ega bo'lioshga qaratiladi. Raqobatning iqtisodiy asosi - bu ishlab chiqaruvchilar, resurs egalari va iste'molchilarning tadbirkor, mulk va daromad egasi sifatida erkin holda mustaqil bo'lishdir. Raqobat shakllari: Ishlab chiqaruvchi (sotuvchilarning) bozordagi mavqeiga ko'ra: Miqyosiga ko'ra: Tarmoqlar ichidagi Tarmoqlar o'rtasidagi Milliy xo'jalik doirasidagi 4. Jahon xo'jaligi doirasidagi Amalga oshirish usuliga ko'ra: Ishlab chiqaruvchi (sotuvchi)larning bozordagi mavqeini belgilab beruvchi omillar: Ishlab chiqaruvchi (sotuvchi) lar soni. To'siqlarning mavjudlik darajasi (bozorga kirish va undan chiqishdagi) Monopoliya. Monopoliya atamasining kelib chiqishi bozorga oid tushunchalardan tarkib topsada, biroq uning iqtisodiy asoslari aslida ishlab chiqarishga borib taqaladi. Monopoliya so'zi yunoncha mono ...


Ochish
Joylangan
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 1.56 MB
Ko'rishlar soni 99 marta
Ko'chirishlar soni 13 marta
O'zgartirgan san'a: 29.03.2025 | 22:46 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 1.56 MB
Ko'rishlar soni 99 marta
Ko'chirishlar soni 13 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga