Boshqaruv hisobining mazmuni, predmeti, metodi va rivojlanish yo'nalishlari 1. Boshqaruv hisobi tushunchasi. 2. Buxgalteriya axborotlaridan foydalanuvchilar. 3. Moliyaviy va boshqaruv hisobining umumiy va xususiy jihatlari. 4. Ishlab chiqarish hisobi va boshqaruv hisobi 5. Boshqaruv jarayoni va unda buxgalterning o'rni. Boshqaruv hisobini o'rganishdan maqsad - xarajatlar va foydani boshqarish bo'yicha bilim va ko'nikmalarni o'rganishdir. Boshqaruv hisobining vazifasi - rahbarni (rahbar xodimlarni) qanday axborotlarga ehtiyoj sezishini, bu ma'lumotlarni qaerdan olish hamda ushbu maxlumotlardan rejalashtirish, nazorat va boshqaruv qarorlarini qabul qilishda qanday foydalanilishi bilan tanishish. Boshqaruv hisobida qo'llaniladigan metodlar - statistik, joriy tahlil, omilli tahlil, chiziqli dasturlash va boshqalar. Boshqaruv hisobining predmeti - boshqaruv maqsadidagi hisob, analitik va boshqa ma'lumotlar. Boshqaruv hisobini boshqaruv xodimlariga quyidagi funksiyalarni bajarishda yordam berish maqsadida moliyaviy axborotlarni taqdim etish tizimi sifatida ifodalash mumkin: Rejalashtirish; nazorat va tartibga solish; korxona faoliyati natijalarini baholash; boshqaruv qarorlarini qabul qilish. Buxgalteriya hisobi axborotlaridan foydalanuvchilar faoliyati va ehtiyojlari tahlili ularni ikki asosiy guruhga ajratilishi zarurati mavjudligini ko'rsatdi: ichki axborot foydalanuvchilari, yani hisob yuritilayotgan korxona ichidagi foydalanuvchilar (insayderlar). Bu foydalanuvchilar guruhiga boshqaruv qarorlarini qabul qiluvchi boshqaruvning turli pog'onalarida joylashgan boshqaruv xodimlari kiradi. tashqi axborot iste'molchilari, yani bevosita korxona boshqaruvida ishtirok etmaydigan tashqi investorlar (aksionerlar), kreditorlar (banklar, qarz beruvchilar va b.), mol yetkazib beruvchilar, xaridorlar va boshqa biznes hamkorlar, davlat organlari (soliq, statistika va b.), jamoat tashkilotlari kabi korxona tarkibiga kirmaydigan axborot iste'molchilari. Moliyaviy va boshqaruv hisobining eng asosiy farqlari Moliyaviy va boshqaruv hisobining eng asosiy farqlari Moliyaviy va boshqaruv hisobining eng asosiy farqlari Boshqaruv jarayoni quyidagi elementlarni o'z ichiga oladi: rejalashtirish; nazorat; kommunikatsiya; motivatsiya. Rejalashtirish Rejalashtirish jarayonida buxgalter aniq bir mahsulotni ishlab chiqarish, sotish va narx belgilash bilan bog'liq qarorlarni qabul qilish uchun zarur bo'lgan axborotlarni yetkazib berish orqali rejalarni shakllantirishga yordam beradi. Nazorat Nazorat jarayonida buxgalter har bir javobgarlik markazi bo'yicha reja va haqiqiy ko'rsatkichlarni solishtirish hamda smetalarning bajarilishi yuzasidan hisobot tayyorlaydi. Kommunikatsiya Buxgalter hisobot tizimini o'rnatish va uning samarali ishlashini ta'minlash orqali kommunikatsiya jarayoniga yordam beradi. Motivatsiya Buxgalterlar tomonidan tayyorlangan smetalar va smetalarning bajarilishi to'g'risidagi hisobotlar korxona xodimi motivatsiyasiga katta ta'sir o'tkazadi. Smetalar boshqaruv xodimlarini belgilangan maqsadga erishish uchun imkon qadar harakat qilishga undaydi. O'z navbatida hisobotlar boshqaruv xodimini haqiqiy natijalarni rejalashtirilgan ko'rsatkichlar bilan solishtirish, yo'l qo'yilgan xato va kamchiliklarni bartaraf etish choralarini amalga oshirishga undaydi. Etiborlaringiz uchun rahmat! ...

Joylangan
19 Mar 2024 | 12:16:14
Bo'lim
Iqtisod va tadbirkorlik
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
84.86 KB
Ko'rishlar soni
95 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
29.03.2025 | 22:35
Arxiv ichida: pptx
Joylangan
19 Mar 2024 [ 12:16 ]
Bo'lim
Iqtisod va tadbirkorlik
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
84.86 KB
Ko'rishlar soni
95 marta
Ko'chirishlar soni
4 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
29.03.2025 [ 22:35 ]
Arxiv ichida: pptx