Kichik biznes va tadbirkorlik faoliyatida marketing va tovarlarni sotish 3.1. Kichik biznes va xususiy tadbirkorlik faoliyatida marketingning mohiyati, maqsadi, vazifalari va turlari. 3.2. Marketing tadqiqotlari, oldindan bilish va rejalashtirish. 3.3. Kichik biznes va xususiy tadbirkorlik faoliyatida tovarlarni sotishni tashkil qilish usullari 3.4. Tovarlarni sotishda reklamaning o'rni. 1.Kichik biznes va xususiy tadbirkorlik faoliyatida marketingning mohiyati, maqsadi, vazifalari va turlari Kichik biznesdagi xo'ijalik yurituvchi subyektlar har doim haridorni mo'ljal qilib quyidagi savollarga Qancha? Qanaqa? Nima? Qachon? javob topishlari kerak: Bundan malumki kichik tadbirkorlik tarkiblari soni, sifati, fazoviyligi va vaqt o'lchamlari bo'yicha cheklangan. Ular bozorni egallash uchun amalga oshirayotgan xo'jalik operatsiyalarining xarajatlarini haridorlar uchun olib boriladigan raqobat kurashida yutib chiqish uchun kamaytirib borishlari zarur. Natijada potentsial haridor uning taklif etgan tovarini harid qiladi. Bu muammoni yechishda marketing muhim dastak hisoblanadi. Marketing (inglizchadan market - bozor) - bu mahsulotni ishlab chiqarishdan boshlab toki uni sotishni tashkil etilishigacha bo'lgan majmuaviy tizimdir. U aniq haridorlarni talabini qondirish, bozorni o'rganish va oldindan ko'ra bilish asosida foyda olishga mo'ljallangan. A. Xosking aytishi bo'iyicha marketing - bu biz sotishimiz mumkin bo'ilgan mahsulotni sotish emas, balki sotiladigan mahsulotni ishlab chiqarishdir. Marketingni asosiy maqsadi - bozorni har tomonlama o'rganish, tahlil qilish va konyunktura o'zgarishini oldindan bilish asosida yuqori foyda olishdir. Biznes muammosini keng qulayliligi va ko'p ro'yxatligi shu jumladan uning kichik shakllarini, bir qator maqsad muammolarini ishlab chiqarish jarayonida, sotishda, reklama ishlarida qo'yishi va echilishini ko'zda tutadi. Shuning uchun iqtisodiy adabiyotda «Marketing» tushunchasi to'g'risida turli-tuman takliflar o'rin olgan va bir necha turdagi marketing ajratib ko'rsatilgan. Marketing - bu haridorni mahsulot yoki xizmatga bo'lgan talabini aniqlash va uni so'nggi iste'molchiga daromad olish maqsadida sotishni izohlash va tarqatish jarayonidir. Marketing - bu menejmentning javobgarligi darajasini aniqlash, oldindan ko'rish va talablarni qondirish uchun rag'batlantirish jarayonidir (marketing instituti). Marketing - bu sotish bozorlarini bunyod etish yoki talabni bunyod etishdir. Marketingning bir necha turlari mavjud bo'lib ularning mazmun va mohichtini keltirib utish maqsadga muvofiq bo'ladi. Konversion marketing - bu marketing turlaridan biri. Uning tavsifli belgisi zaruriy sharoit yaratib tovar va xizmatlarni taklif qilish uchun talabni bunyod etish va shakllantirish. Konversion marketing maqsadi mazkur tovarga nisbatan baozi toifadagi fuqaro va korxonalarni salbiy munosabatini bartaraf etish va ularni potentsial iste'molchilar doirasiga jalb qilishdan iboratdir. Bu uchun maqsadga muvofiq yo'inaltirilgan reklama faoliyati, har tomonlama tarqalgan servis xizmati va yuqori darajadagi ta'minlash o'ta zarurdir. Marketing «Miks» (marketing majmuasi) - korxonalar tomonidan ishlab chiqarilgan tovarga bo'lgan talabga ta'sir ko'rsatish uchun zaruriy marketing tizimidir. Bu kabi vositalarga quyidagilar kiradi: tovar, narx, sotuvning ...

Joylangan
03 Jan 2023 | 23:52:44
Bo'lim
Iqtisod va tadbirkorlik
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
33.94 KB
Ko'rishlar soni
287 marta
Ko'chirishlar soni
14 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
29.03.2025 | 22:41
Arxiv ichida: docx
Joylangan
03 Jan 2023 [ 23:52 ]
Bo'lim
Iqtisod va tadbirkorlik
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
33.94 KB
Ko'rishlar soni
287 marta
Ko'chirishlar soni
14 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
29.03.2025 [ 22:41 ]
Arxiv ichida: docx