Marketingda reklamaning o'rni va ahamiyati

Marketingda reklamaning o'rni va ahamiyati

O'quvchilarga / Iqtisod va tadbirkorlik
Marketingda reklamaning o'rni va ahamiyati - rasmi

Material tavsifi

Marketingda reklamaning o'rni va ahamiyati. Reja: 1. Reklama tarixidan. 2. Reklama haqida tushuncha va uning mohiyati 3. Reklama turlarining tasnifi. 4. Reklama faoliyatini rejalashmirish. Reklamaning tomirlari juda kadimga bori6 takaladi'. Reklama amaliyeti haqida gap tarixning birinchi yezma hujjatlaridayek ketgan. Eng kadim davrda rimliklar gladiatorlar janglari haqidagi e'lonlar bilan devorlarni bezaganlar. Jangchilar reklamaninig boshqa turi bo'lgan. qadimgi Gresiyadagi «Oltin asr» Afina kuchalari buylab yurgan, kullar, kora mollar va boshqa tovarlarning sotilishi haqida jar solgan jangchilarni kurgan. Reklamaning yana boshqa bir ko'rinishi tamga bo'lgan, sotuvchilar ularni o'z tovarlariga bosganlar. Masalan; usha davrlarda sotuvchi va savdogarlar tovar sifatini tekshira turib, tamga kuyganlar . 1450 yil, Gutenburg tomonidan bosma dastgoxning ixtiro kilinish yili reklama tarixida burilish yili buldi. Reklama beruvchiga o'z axborotlarining qo'shimcha nusxalarini tayerlashga xojat kolmadi. Birinchi bosma e'lon 1478 yilda ingliz tilida paydo bo'lgan. 1622 yilda reklama kuchli taraqqiyotga ega buldi - bu ingliz tilida ruznomaning chiqishi bilan bog'liq buldi. Masalan, «Tetler» firmasining sartaroshlik uchun asboblari, patentga egadorlar boshqa tovarlarni sotish uchun reklama e'lonlari nashr etiladi. Reklama AKShda eng katta ravnakiga Franklini Amerika reklamasining otasi hisoblanadi. Uning 1728 yilda paydo bo'lgan «Gazet»i mustamlaka Amerika ruznomalari orasida eng katta nusxa va eng ko'p xajmdagi reklama-e'lonlariga erishishdi. Reklamani rivojlanishiga bir necha omillar ta'sir kildi. Birinchidan, Amerika sanoati ishlab chiqarish jarayoniga kul mehnatini tadbiq etishni tugatdi, buning natijasida tovarlar mulligi paydo buldi. Ikkinchidan, suv yo'llari, shosse va oddiy yullar chorraxalarining yaratilishi tovarlar va reklama vositalarini qishloq joylarga yetkazishni kulaylashtirdi. Uchinchidan, 1813 yilda kiritilgan majburiy boshlang'ich ta'lim samaradorlikvodxonlik darajasini oshirdi va ruznomalar va jurnallar chiqarishning o'sishiga yordam berdi. Radioning, keyingi paytda, televideniyening kashf etilishi reklama faoliyatida kuchli turtki bo'lib xizmat kildi. Marketing nafaqat passiv masalalarni asosiy iste'molchilar talablarini batafsil va tula o'rganishni, balki faol masalalar sotishni o'sishi ularning samaradorligi va tadbirkorlik. Reklama muhim. elementlaridan biri bo'ladi. Reklama sotishni ragbatlantirish vositalari, servis siyesati, to'g'ridan-to'g'ri va shaxsiy sotishlar, ko'rgazmalar va yarmarkalarda ishtirok etish, tovar belgisi, urash-joylash, ishlab chikaruvchilar va iste'molchilar o'rtasida shaxsiy munosabatlarning shakllanishi, ommaviy axborot vositalari bilan ishlash va boshqalarni o'z ichiga oladi. Masalan, F.Kotler hisoblashicha reklama mablag bilan ta'minlash manbasi aniq ko'rsatish bilan pullik axborot tarkatish vositalari vositachiligi orqali amalga oshiriladigan kommunikatsiyaning shaxsiy bo'lmagan, shakllarini namoyen qiladi» R.B. Nozdrev, L.I. Sigichko ishida .«reklama - tovar yeki firma (korxona) tovarning iste'mol xususiyatlarini tijorat tashvikoti, 'firmaning bo'lajak haridorlarni haridga faol tayyorlovchi faoliyati, fazilatlari haqidagi axborotlarning ishontiruvchi vositasi». boshqa kupgina ta'riflar ham mavjud. Ularning barchasi bo'lajak haridorning shakllanishini ga'minlovchi firma va tovar haqidagi axborotlart kabi elementlar bilan birlashtirilgan. Reklama ...


Ochish
Joylangan
Fayl formati zip → docx
Fayl hajmi 18.5 KB
Ko'rishlar soni 526 marta
Ko'chirishlar soni 98 marta
O'zgartirgan san'a: 29.03.2025 | 22:43 Arxiv ichida: docx
Joylangan
Fayl formati zip → docx
Fayl hajmi 18.5 KB
Ko'rishlar soni 526 marta
Ko'chirishlar soni 98 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: docx
Tepaga