Mavzu. Kimyo fanini muammoli o'qitish. Muammoli yondoshuv Insoniyat tarixiy taraqqiyotida barcha davrlarda shaxsni barkamol qilib tarbiyalash eng muhim va dolzarb muammo bo'lib kelgan. Rivojlangan va taraqqiyotni maqsad qilgan davlatlarda ta'lim va tarbiyaga katta e'tibor berilishining sababi ham barkamol shaxsni kamol toptirishga qaratilganidadir. Shu tufayli O'zbekiston Respublikasining Kadrlar tayyorlash milliy dasturi da: Kadrlar tayyorlash sohasidagi davlat siyosati insonni intellektual va ma'naviy-axloqiy jihatdan tarbiyalash bilan ilmiy uzluksiz ta'lim berish orqali har tomonlama barkamol shaxs - fuqaroni shakllantirishni nazarda tutadi - deb ta'kidlanadi. Kadrlar tayyorlash milliy dasturi. - Т.: «O'zbekiston», 1997 yil. 29 avgust. Prezident Sh.M. Mirziyoyev ta'kidlab o'tganlaridek, mamlakatimizda ta'lim-tarbiya tizimini tubdan isloh qilish, uni zamon talablari darajasiga ko'tarish, kelajak uchun barkamol avlodni tarbiyalash ishlari Davlat siyosatining ustivor yo'nalishiga aylandi. Tadqiqot obyekti va predmetining belgilanishi:Tadqiqot obyekti sifatida hozirgi zamon talablariga javob beruvchi ilmiy adabiyot materiallari magistrlik dissertatsiya ishi uchun tadqiqot obyekti sifatida belgilandi. Tadqiqot ishining predmeti etib esa, kimyo fanlarini o'qitishda standart va nostandart test topshiriqlarini tuzish va ulardan foydalanish metodikasi ko'zda tutiladi. 1.Ta'lim jarayonida muammoli darslarni loyihalashtirish yo'llarini tarkib toptirish 2.Muammoli savollarni tuzish va zamonaviy fan, texnika yangiliklari bilan bog'liq masalalardan foydalanish. 3.Muammoli yondashuv asosida kimyo kursini o'qitish masalalari Kimyo fani 1960-1970 yillardagi ilmiy o'quv rеjasini ko'zdan kеchirar ekanmiz, o'sha vaqtdagi asosiy maqsad umumiy bo'lib, o'quv ilmiy rеjani o'ziga xos yo'nalishini ko'rasiz, talabalarni ko'proq qismini fanga asos solishga jalb etgan. Bir qancha talabalarni kеlajakda kasbiy mavqеilariga yoki muhandislik yoki tibbiyotga tayyorlagan. Natijada ilmiy o'quv dasturning kimyo fanida asosiy manbasi oliygohlarda tuzilishi o'xshash bo'lgan kimyo fanidan qo'llanmalardan o'rganilgan. 1980 yildan boshlab, ilm-fan o'quv rеjalari uchun yangi maqsadlar va standartlar paydo bo'ldi, ya'ni hamma uchun fan savodxonlik tushunchasi paydo bo'ldi. Bu talabaning diqqat markazida endi ilm-fan va muhandislik o'z mansab uchun yagona talabalarga tayyorgarlik edi. Eng milliy ilm-fan ta'lim standartlari, butun dunyo bo'ylab tan olina boshladi, har bir bo'lajak fuqaroni umumiy va xususan kimyo fanidan asosiy tushunchasi bo'lishi kеrak. Ilm-fan, ta'lim maqsadlaridan bu qayta yo'naltirish qizg'in munozaraga olib kеldi. Kimyo o'quv istiqbolli joylashishi va tuzilishi haqida yangi bеlgilangan maqsadlarni bajarish uchun bеlgilandi. Ushbu munozara haqida dalil va isbotlarini o'zgarishini Hofstein, Eilks va Bybee (2011) muhokama qilgan.O'quv dasturining yo'naltirishi ko'p mamlakatlarda ta'limda siyosiy o'quv qo'llanma bo'lib kеlmoqda. Javobi yoziladigan test 1-misol. Quyidagi nomlari kеltirilgan elеmеntlarning bеlgilarini yozing: А.Kumush В. Mis С. Temir Д. Kalsiy Е. Оltin 2-misol. Quyidagi nomlari kеltirilgan moddalarning formulalarini yozing: А.Kumush nitrat В. Mis bromid С. Mis sulfat Д. Zar suvi Е. Оltin xlorid 3-misol. Quyidagi formulalari kеltirilgan tuzlarning nomini yozing: ...

Joylangan
27 Mar 2024 | 09:47:38
Bo'lim
Kimyo
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
169.37 KB
Ko'rishlar soni
79 marta
Ko'chirishlar soni
6 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
29.03.2025 | 23:43
Arxiv ichida: pptx
Joylangan
27 Mar 2024 [ 09:47 ]
Bo'lim
Kimyo
Fayl formati
zip → pptx
Fayl hajmi
169.37 KB
Ko'rishlar soni
79 marta
Ko'chirishlar soni
6 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
29.03.2025 [ 23:43 ]
Arxiv ichida: pptx