Maktab kimyo kursining tuzilishi va mazmuni. O'quv jarayonini rejalashtirish

Maktab kimyo kursining tuzilishi va mazmuni. O'quv jarayonini rejalashtirish

O'quvchilarga / Kimyo
Maktab kimyo kursining tuzilishi va mazmuni. O'quv jarayonini rejalashtirish - rasmi

Material tavsifi

Maktab kimyo kursining tuzilishi va mazmuni. O'quv jarayonini rejalashtirish Reja: 1. O'quv dasturining tuzilish prinsiplari. 2. Kimyo fanining ta'lim maktablari uchun mo'ljallangan dasturlari. 3. O'quvchilar bilan o'tkaziladigan sayohatlarning tahliliy joylari. 4. Kimyo bo'yicha o'quvchilarning bilim va ko'nikmalariga qo'yiladigan asosiy talablar. 5. Nazariy bilimlarni ozlashtirishga bo'lgan minimal va maksimal talablar. 6.O'qituvchining pedagogik ilmiy uslubiy ishlari hujjatlari. 7. O'rta maktab va o'rta maxsus kasb hunar ta'limi uchun mo'ljallangan darsliklar, uning tuzilishi, vazifasi. 8. O'quv qo'llanmalar, o'quv ishini rejalashtirish, yillik reja. Maktab kimyo kursi anorganik va organik kimyolarga bo'linadi. O'quv materialinining xajmi va murakkabligini optimallashtirish xamma e'tirof qilgan mezonlari ishlab chiqilmoqda. Masalan Yu.K.Babanskiy quyidagi mezonlarni tavsiya etadi: Mazmunning bir butunlik mezoni. O'quv predmeti kimyo fanining asosiy yo'nalishlarini aks ettirish kerak. Zamonaviy kimyoviy tadqiqotlar to'rtta asosiy yo'nalishda olib borilyapti - davriylik, moddalar tuzilishi, kimyoviy kinetika va kimyoviy termodinamika. Ilmiy xamma e'tirof qilgan mezon. O'quvchilar bilan munozaralar olib borish mumkin, lekin ular fan asoslariga kirish kerak emas . Ilmiy ahamiyatga ega bo'lgan mezon. Ilmiy bilimlarni keng foydalanishini ko'rsatadi. Energiya saqlanish va davriy qonunlar shunga asoslanib maktab dasturiga kiritilgan. O'quvchilarning yeshiga xos bo'lgan mezoni soddalik prinsipiga asoslangan. Vaqtga xos bo'lgan mezon kimyo o'rganishga ajratilgan vaqtdir. Maktab sharoitlariga mos keladigan mezon. Vaqtni ko'p oladigan qimmatbaho tajribalar maktab dasturiga kiritilishi tavsiya etilmaydi.Agar biror mavzuni o'qitishda o'qituvchilarni qayta tayerlash kerak bo'lsa, unda bu ishni olib borish va keyin shu mavzuni dasturga kiritish kerak. xalqaro standartlarga mos keladigan mezon. Maktab o'quv dasturlari xalqaro namunalarga mos kelishi kerak. Kimyo kursining mazmunini quyidagi didaktik birliklarini o'rganishda ozlashtirish mumkin: qonun va nazariyalar. D. I. Mendeleevning davriy qonuni elementlarning davriy jadvali. Atom-molekulyar ta'limoti. Moddalar tuzilishi nazariyasi. Organik moddalarning tuzilishi nazariyasi. Moddalarning tarkib joimiyligi va massalar saqlanish qonuni, Avogadro qonuni va boshqa. Tushunchalar. Modda. Kimyoviy element. Kimyoviy reaksiya. Kimyoviy ishlab chiqarishi va hokazo. Faktlar. Kimyo fanining usullari. Maktab kimyo kursida ilmiy kimyoviy usullar keng qo'llanishi kerak. Buning uchun o'quvchilarni kimyoviy izlanishga undash va kerakli ko'nikma va malakalarga ega bo'lishiga yordam berish kerak. Buyuk kimyogarlarning fanga qo'shgan hissasi. Kimyo kursining asosiy bilim beruvchi maqsadi - modda, kimyoviy element, kimyoviy reaksiya haqidagi tushunchalarni shakllantirib, yildan-yilga boyitib borishdir. Nozirgi zamon kimyosi asosiy e'tiborni moddalarning xossalari va bu moddalar bilan bo'ladigan ozgarishlarni izohlab berishga qaratadi. Moddalar bilan bo'ladigan ozgarishlarni esa shu moddalarning tuzilishi nuqtai-nazaridangina izoxlash mumkin. Shuning uchun atom-molekulyar ta'limot hozirgi zamon kimyosining asosiy bo'limini tashkil etadi. Atom-molekulyar ta'limot bilan ko'pgina kimyoviy tushunchalar - molekula, atom, molekulyar va atom massasi, kimyoviy element, allotropiya, valentlik va boshqalar bevosita bog'langan. Barcha ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Kimyo
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 24.07 KB
Ko'rishlar soni 103 marta
Ko'chirishlar soni 8 marta
O'zgartirgan san'a: 29.03.2025 | 23:55 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Kimyo
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 24.07 KB
Ko'rishlar soni 103 marta
Ko'chirishlar soni 8 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga