Chiziqli va normallashtirilgan fa'zolar normallashtirilgan fazoning chekli o'lchovli qism-fazosi Reja: 1. Chiziqli fa'zolar; 2. Chiziqli bog'langanlik; 3. Qism-fazo; 4. Qavariq funksionallar; 5. Normalashtirilgan fa'zolar; 6. Normalashtirilgan fazoning chekli o'lchovli qism-fazosi; Dars maqsadlari: a). Ta'limiy maqsad: funksiyalar nazariyasi kursidan chiziqli fa'zolar, chiziqli bog'langanlik, qism-fazo, qavariq funksionallar, normalashtirilgan fa'zolar, normalashtirilgan fazoning chekli o'lchovli qism-fazosi tushunchalarini eslatish. b).Tarbiyaviy maqsad: talabalarni mustaqil fikrlash va faol mustaqil ish faoliyatiga jalb qilish, ularda o'zaro hurmat, hamkorlik fazilatlarini shakllantirish, atrofdagi jarayonlarni idrok etish va ularni talqin qilishga o'rgatish hamda fanga bo'lgan qiziqishni o'stirish. c).Rivojlantiruvchi maqsad: talabalardagi izlanuvchanlik faoliyatini rag'batlantirish, muammoli topshiriqlarga mulohazali javoblar berish ko'nikmalarini hosil qilish hamda ularda natijalarni umumlashtirish, mantiqiy va ijodiy qobiliyatni, muloqot madaniyatini rivojlantirish. Mavzu bo'yicha tayanch iboralar: chiziqli fa'zolar, chiziqli bog'langanlik, qism-fazo, qavariq funksionallar, normalashtirilgan fa'zolar, normalashtirilgan fazoning chekli o'lchovli qism-fazosi. Darsning jihozlari: sinf doskasi va bo'r, darsliklar, o'quv va uslubiy qo'llanmalar, ma'ruzalar matni, ko'rgazmali stendlar, tarixiy ma'lumotlar, izohli lug'atlar, atamalar, o'tilgan dars mavzusi bo'yicha savollar va muammoli topshiriqlar majmuasi, testlar, tarqatma materiallar va kartochkalar, shaxsiy kompyuter, lazerli proyektor. Dars o'tish usuli: avval o'tilgan dars mavzusi qay darajada o'zlashtirilganligini aniqlash maqsadida sodda munozarali topshiriqlar, o'z-o'zini tekshirish savollariga javoblar olish uchun munozarali, jonli muloqotni amalga oshirish, talabalarni yangi mavzu bo'yicha asosiy tushuncha va natijalar haqida fikr-mulohazalarni bayon qilishga o'rgatish, jonli muloqot, kichik guruhlarga bo'lish va aqliy hujum usullaridan foydalanib, o'zlashtirishga erishish, asosiy iboralarga alohida izoh berish, o'tilgan mavzudan tug'ilgan savollarga javob berish orqali uni mustahkamlash. Mashg'ulotning xronologik xaritasi va darsning borishi: tashkiliy qism (5 minut): dars xonasining sanitariya holatini kuzatish, davomat va talabalarning darsga tayyorligini tekshirish. O'tilgan mavzuni mustahkamlash (10 minut): Talabalarning chiziqli fa'zolar, qism-fa'zolar, chekli o'lchovli fa'zolar, normalashtirilgan fa'zolar yuzasidan olgan bilimlarini o'z-o'zini tekshirish savollariga javoblar orqali aniqlash . Yangi mavzu bayoni (50 minut) 1.1. Chiziqli fa'zolar. Ta'rif 1.1. Quyidagi shartlarni qanoatlantiruvchi elementlarning bo'sh bo'lmagan to'plami chiziqli yo'ki vector fazo deyiladi: I. elementlar uchun ularning yig'indisi deb ataluvchi va belgilanuvchi bir qiymatli aniqlangan uchinchi shunaqa element mavjudki, II. Ixtiyoriy son va ixtiyoriy element uchun shunaqa element aniqlangan ( elementning songa ko'paytmasi) bo'lib, munosabatlar bajariladi. Misollar. 1.1. To'g'ri chiziq barcha haqiqiy sonlar to'plami odatdagi qo'shish va ko'paytirish amallariga nisbatan chiziqli fazoni hosil qiladi. 1.2. ta sonlar (haqiqiy yo'ki kompleks) ning mumkin bo'lgan barcha sistemasi to'plami kabi aniqlangan qo'shish va songa ko'paytirish amallariga nisbatan ham chiziqli fazoni tashkil giladi. Bu fazo -o'lchovli arifmetik fazo deyiladi va belgilanadi. 1.3. oraliqda uzluksiz (haqiqiy yo'ki kompleks) barcha funksiyalar to'plami odatdagi qo'shish va songa ko'paytirish amallari bo'yicha -chiziqli ...

Joylangan
04 May 2024 | 07:42:35
Bo'lim
Matematika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
43.95 KB
Ko'rishlar soni
85 marta
Ko'chirishlar soni
6 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 12:40
Arxiv ichida: doc
Joylangan
04 May 2024 [ 07:42 ]
Bo'lim
Matematika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
43.95 KB
Ko'rishlar soni
85 marta
Ko'chirishlar soni
6 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 12:40 ]
Arxiv ichida: doc