Maktabgacha yoshdagi bolalarda matematik tasavvurlarini shakllantirish metodikasi (2-3 amaliy mashg'ulot) Bolalar tafakkurining aniqlikdan abstraktlikka qarab rivojlanish xususiyatlariga bog'liqdir. Matematikani o'qitishdan asosiy maqsad - mantiqiy tafakkurni rivojlantirishdan iboratdir; biroq matematikani o'qitish aniq fakt va obrazlardan ajralmasligi, aksincha, har qanday masalani o'rganishi shu aniq fakt va obrazlarni tekshirishdan boshlash kerak. Ko'rgazmalilik o'quv materialini o'zlashtirishni osonlashtiradi va bilimning mustahkam bo'lishiga yordam beradi. M: doira haqida gapirganimizda bolaning har biriga doirachalardan berib qo'yib bolalar ikki qo'llari orasida ushlab ko'rishlari kerak. Uning dumaloq ekanini, tekis ekanini qo'l uchidagi bolaning hamma analizatorlari qatnashgan holda eslarida yaxshiroq qol adi. Bilimlarni o'zlashtirishda sistemalilik, ketma-ketlik va mustahkamlilik prinsipi. Matematikada materialni sistemali bayon etishning ahamiyati juda katta, chunki matematikada ayrim faktlar orasidagi mantiqiy bog'lanishlar g'oyat muhimdir. Bolalarga berilayotgan bilim parcha-parcha bo'lib qolmay, bir-biri bilan bog'langan holda oson misollardan boshlanib asta - sekin murakkablashtirib borilishi lozim. Puxta o'zlashtirish esa matematikada ayniqsa katta ahamiyatga egadir. Matematik tushunchalar o'zaro shu qadar bog'langanki, majburiy minimumning biror qisminigina bilmagan taqdirda ham bolalar o'z bilimlarini hayotda foydalana olmay qoladilar va matematik bilim olishni davom ettirish qiyinroq bo'ladi. Matematikada son va sanoq, kattalik, geometrik shakllar, tevarak atrofni bilishni, vaqtni chamalash malakalarini puxta egallashining ham ahamiyati juda katta. Ayniqsa matematikada boshqa fanlardagiga qaraganda ham, programmaning biror qismini yaxshi o'zlashtirmasdan va malakann yaxshi mustahkamlamasdan turib, muvoffaqiyat bilan oldinga qarab borish mumkin emas. Matematika mashg'ulotlarini o'tkazishga qo'yilgan talablar: Matematika mashg'ulotlarida son - sanoq bo'limi bilan bir qatorda dasturning boshqa bo'limlarini ham rejalashtirish, son - sanoq bo'limidagi dastur vazifasi hamma mashg'ulotlarda ham asosiy o'rinni egallashi kerak. Har bir mashg'ulotda ikki uch programma vazifasi planlashtiriladi. Birinchisi yangi, keyingilari takroriy. Olti - sakkiz mashg'ulotdan keyin takroriy tipda mashg'ulotlarni o'tkazish tavsiya qilinadi. Matematika mashg'ulotlarida eng asosiy o'rgatish usuli ko'rgazmali o'rgatish usulidir. O'rgatish usulida harakatli o'yin, didaktik o'yin usullari katta o'rin egallaydi. Matematika mashg'ulotlarida programma mazmuni ko'rgazmali materiallar asosida bolalarga tushuntirib boriladi. Ikkinchi kichik va o'rta gruppada mashg'ulotlarni yakunlashda tarbiyachi programma mazmunidabolalarga tushunarli so'zlar bilan umumlashtirib aytib beradi. Katta va tayyorlov gruppada bolalar ishtirokida umumlashtiriladi. Mashg'ulotlarni puxta o'tkazishda asosiy shart - sharoitlar Tarbiyachi bolalarni ilmiy psixologik pedagogik taraqqiyoti xususiyatlarining asoslarini qonuniyatlarini bilish. Bolalarni matematik tasavvurlariga uning taraqqiyotidagi ilmiy sistemani bilish. Har bir yosh gruppasidagi elementar matematika tasavvurlarini o'rgatish programmasini yani ish mazmunini bilish. Bolalarni o'rgatish metodik usullarini egallash, yani ishni qanday olib borish. O'rgatish programma materialini egallash faqat maxsus mashg'ulotdagina amalga oshirilishini bilish. Har bir mashg'ulotda son-sanoq faoliyati bilan birgalikda boshqa matematik tushunchalari: Kattalik, shakl, tevarak atrof, vaqt tushunchasini rejalashtirishni bilish. Mashg'ulotlar didaktik prinsip asosida ...

Joylangan
04 May 2024 | 07:42:35
Bo'lim
Matematika
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
89.88 KB
Ko'rishlar soni
112 marta
Ko'chirishlar soni
6 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 13:39
Arxiv ichida: docx
Joylangan
04 May 2024 [ 07:42 ]
Bo'lim
Matematika
Fayl formati
zip → docx
Fayl hajmi
89.88 KB
Ko'rishlar soni
112 marta
Ko'chirishlar soni
6 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 13:39 ]
Arxiv ichida: docx