Matematika o'qitishni tashkil etish uslublari

Matematika o'qitishni tashkil etish uslublari

O'quvchilarga / Matematika
Matematika o'qitishni tashkil etish uslublari - rasmi

Material tavsifi

Matematika o'qitishni tashkil etish uslublari, sinf dars sitemasi Reja: Matematikani o'qitishni tashkil etish metodlari. Sinf dars sitemasi va uning turli ko'rinishlari Umumta'lim maktablari, akademik litsey va kasb hunar kollejlarida asosan sinf dars sistemasi ishlatiladi, ayrim boshlang'ich hunar ta'limi maktablarida hamda alohida kollejlarida ustoz-shogird sistemasi ishlatilishi mumkin. Lekin birinchi tur sistemada asosan - o'tilganlarni faollatirish yangi tushunchani va amallarni shakllantirish ko'nikma va malakani tadbiq etish va shakllantirish - didaktik sistemadan foydalaniladi. Bu didaktik sistemani amalga oshirish uchun bevosita dars turlari ishlatiladi. Ular : Yangi o'quv materialini o'rganish darsi - a) leksiya darsi b) suhbat darsi v) nazariy va amaliy o'quv materialini mustaqil o'rganish darsi g) aralash dars d) kino -dars Bilim, ko'nikma va malakani takomillashtirish darsi - a) Reproduktiv mustaqil ishlash darsi b) laboratoriya darsi v) amaliy dars g) ekskursiya darsi d) seminar darsi. Umumlashtirish va sistemalashtirish darsi. Kombinatsiyalashgan darslar bo'lib bu ikki tur darslar ham o'zida besh xil ko'rinishni saqlaydi. Bilimni nazorat qilish darsi - a) Og'zaki so'rash b) yozma ish o'tkazish darsi v) zachet darsi (reytingini aniqlash) g) aralash dars (birinchi uch tasi ham ishtirok etadi). Bu darslar asosan o'quvchilar reytingini ko'tarish darslari orqali ma'lumdir. Bu darslarni tashkil etish va o'tkazishda foydalaniladigan metodlar mavjud bo'lib u metodlar quyidagicha bo'limlarga bo'linadi. O'qitish metodlari: a) monologik, b) dialogik, v) ko'rsatmalilik, g) evretik, d) tekshirish, ye) algoritmik, r) dasturlashgan. II. O'rgatish metodlari: a) bajaruvchanlik, b) reproduktiv, v) qisman izlanuvchanlik, g) izlanuvchanlik, d) amaliy II. Dars berish metodlari: a) Axborotlarni bayon qilish, b) tushuntirish, v) stimullashtirish, g) faollashtirish, d) muammoli, ye) Blokli-modulli metodlar bo'lishi bilan birga dars berish jarayonida binar metodlardan ham foydalaniladi, ya'ni A-o'qitish metodlar V-o'rgatish metodlari desak (A,V) yoki (A,V) - kortej binar metodni anglatadi. Agar dars berish metodlaridan muammoli metodni misol sifatida o'rganilsa 7 holda sxematik joylashishini ko'rish mumkin. Bundan ko'rinib turibdiki xar bir dars berish metodi o'zining strukturaviy tuzulishiga ko'ra tarkibida o'qitish va o'rgatish metodlaridan u yoki bu ko'rinishda saqlashi mumkin ekan. Matematikani o'qitishda metodik struktura osti - , o'tilganlarni takrorlash o'tilganlarni faollashtirish eski bilimni yangi bilim darajasiga yangi bilimni, ko'nikma va malakani bayon qilish yangi bilimni mustahkamlash yangi va eski bilimni bog'lash umumlashgan bilimni tadbiqiy tekisligini hosil qilish uyga vazifa berish - kabi strukturani qaralsa bu struktura matematika o'qituvchisini ish faoliyatini ma'lum tarzda tartibga solishi bilan birga uni o'zining ustida ishlashiga ham mas'uliyat yuklaydi. Matematikani o'qitishda har xil texnologiyalardan ham foydalanishga to'g'ri keladi. Texnos-hunar, logos-fan degan ma'noni anglatishi bevosita texnologiyani hunar fani mazmunini anglatishini bilamiz. Texnikada texnologiya deb-ma'lum ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Matematika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 16.01 KB
Ko'rishlar soni 111 marta
Ko'chirishlar soni 8 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 13:44 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Matematika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 16.01 KB
Ko'rishlar soni 111 marta
Ko'chirishlar soni 8 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga