Qavariq funksiya va qavariq uzluksizlik moduli hamda ularga tegishli xossalar Reja: Qavariq funksiya ta'rifi. Qavariq funksiyaga misol; Qavariq uzluksizlik moduli; Qavariq uzluksizlik modulining xossasi; Qavariq uzluksizlik modulining xossasi; Qavariq uzluksizlik moduliga oddiy misol. Dars maqsadlari: a). Ta'limiy maqsad: funksiyaning uzluksizlik modulini, qavariq funksiyani, qavariq uzluksizlik modulini geometrik nuqtai nazardan, misollar orqali tushuntirish, qavariq funksiyaning uzluksizlik moduli bo'lishi, oddiy va qavariq uzluksizlik modullari o'rtasidagi munosabat haqidagi xossalarni bayon qilish va ularning isbotlarini o'rgatish. b). Tarbiyaviy maqsad: talabalarni mustaqil fikrlash va faol mustaqil ish faoliyatiga jalb qilish, ularda o'zaro hurmat, hamkorlik fazilatlarini shakllantirish, atrofdagi jarayonlarni idrok etish va ularni talqin qilishga o'rgatish hamda fanga bo'lgan qiziqishni o'stirish. c). Rivojlantiruvchi maqsad: talabalardagi izlanuvchanlik faoliyatini rag'batlantirish, muammoli topshiriqlarga mulohazali javoblar berish ko'nikmalarini hosil qilish hamda ularda natijalarni umumlashtirish, mantiqiy va ijodiy qobiliyatni, muloqot madaniyatini rivojlantirish. Mavzu bo'yicha tayanch iboralar: funksiyaning uzluksizlik moduli, qavariq funksiya, qavariq uzluksizlik moduli, qavariq funksiyaning uzluksizlik moduli bo'lishi haqidagi xossa, oddiy va qavariq uzluksizlik modullari o'rtasidagi munosabat haqidagi xossa. Darsning jihozlari: sinf doskasi va bo'r, darsliklar, o'quv va uslubiy qo'llanmalar, ma'ruzalar matni, ko'rgazmali stendlar, tarixiy ma'lumotlar, izohli lug'atlar, atamalar, o'tilgan dars mavzusi bo'yicha savollar va muammoli topshiriqlar majmuasi, testlar, tarqatma materiallar va kartochkalar, shaxsiy kompyuter, lazerli proyektor. Dars o'tish usuli: avval o'tilgan dars mavzusi qay darajada o'zlashtirilganligini aniqlash maqsadida sodda munozarali topshiriqlar, o'z-o'zini tekshirish savollariga javoblar olish uchun munozarali, jonli muloqotni amalga oshirish, talabalarni yangi mavzu bo'yicha asosiy tushuncha va natijalar haqida fikr-mulohazalarni bayon qilishga o'rgatish, jonli muloqot, kichik guruhlarga bo'lish va aqliy hujum usullaridan foydalanib, o'zlashtirishga erishish, asosiy iboralarga alohida izoh berish, o'tilgan mavzudan tug'ilgan savollarga javob berish orqali uni mustahkamlash. Mashg'ulotning xronologik xaritasi va darsning borishi: tashkiliy qism (5 minut): dars xonasining sanitariya holatini kuzatish, davomat va talabalarning darsga tayyorligini tekshirish. O'tilgan mavzuni mustahkamlash (10 minut): funksiyaning uzluksizlik modulini kiritish, funksiya uzluksizlik modulining kamaymovchiligini, tekis uzluksiz funksiyalar uchun uning nolda uzluksizligi, yarim additiv bo'lishi, oxirgi ikki xossalarning natijasi sifatida tekis uzluksiz funksiyalar uchun uning butun musbat yarim o'qda uzluksizligini, uzluksizlik modulining o'ziga o'zi uzluksizlik moduli bo'lishi va uning ta'rifidagi yarim additivlik shartini ning o'smovchiligi bilan almashtirish mumkinligini o'rganish yuzasidan olgan bilimlarini o'z-o'zini tekshirish savollariga javoblar orqali aniqlash. Yetishmagan bilimlarni to'ldirish. Yangi mavzu bayoni (50 minut) 11.1. Qavariq funksiya ta'rifi. Qavariq funksiyaga misol. Ta'rif 11.1. Agar da aniqlangan g(t) funksiya , uchun tengsizlikni qanoatlantirsa, u holda funksiya da qavariq deyiladi. 3-chizma 11.2. Qavariq uzluksizlik moduli. Ta'rif 11.2. Qavariq funksiyadan iborat uzluksizlik moduliga qavariq uzluksizlik moduli deyiladi. Masalan, ikki marta ...

Joylangan
04 May 2024 | 07:42:35
Bo'lim
Matematika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
100.87 KB
Ko'rishlar soni
88 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 14:05
Arxiv ichida: doc
Joylangan
04 May 2024 [ 07:42 ]
Bo'lim
Matematika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
100.87 KB
Ko'rishlar soni
88 marta
Ko'chirishlar soni
3 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 14:05 ]
Arxiv ichida: doc