Qoldiqli bo'lish

Qoldiqli bo'lish

O'quvchilarga / Matematika
Qoldiqli bo'lish - rasmi

Material tavsifi

QOLDIQLI BO'LISH (3-sinflar uchun sayohat darsi) Dars mavzusi: «Qoldiqli bo'lish» Darsning maqsadlari: qoldiqli bolish haqida tushuncha berish va 1100-1106-misol-masalalarni yechish; o'quvchilarni jonli tabiatni sevishga, ularga g'amxo'r bo'lishga o'rgatish; matematika faniga bo'lgan qiziqishini oshirish, Davlat ta'lim standarti asosida hisoblash malakalarini rivojlantirish; milliy mafkura tamoyillarini singdirish, ona Vataniga munosib farzandlar qilib tarbiyalash. Darsning uslubi: savol-javob, tushuntirish, koYsatmalilik, muammoli vaziyatlar hosil qilish, yozma misollar bajarish. Darsning jihozi: darslik, ko'rgazma, tarqatma materiallar, sahna, testlar, boshqotirmalar, rasmlar. Darsning borishi. Tashkiliy qism. O'qituvchi: Aziz bolajonlar, biz I.A.Karimovning Yuksak ma'naviyat - yengilmas kuch asari bilan tanishib kelmoqdamiz. Biz odatda ma'naviyat haqida uning ma'no-mazmunini, hayotimizdagi o'rni va ahamiyati haqida ko'p gapiramiz. Lekin negadir aksariyat hollarda ko'pchilik Ma'naviyat o'zi nima?, degan savolga aniq va lo'nda javob berishga qiynaladi. Ma'naviyat so'zi - ma'ni va ma no degan ma'noni anglatadi. Ma'naviyat insonni ruhan poklanish, qalban ulg'ayishiga chorlaydigan, odamtiing ichki dunyosi, irodasini baquvvat, iymon-e'tiqodini butun qiladigan, vijdonini uyg'otadigan beqiyos kuch, uning barcha qarashlarining me'zonidir deyiladi Prezidentimizning mazkur kitobida. Darsimizning boshida ma'naviyat haqida suhbat o'tkazilishining sababi - matematika fanini samarali o'zlashtirish bilan birgalikda milliy ma'naviy boyliklarimiz haqida hambilimlaringizni kengaytirish, Vatanga muhabbat tuyg'usini singdirishdir, Shuning uchun sizlar bilan Yurtimizning bir necha tarixiy shaharlariga sayohat qilamiz. Qani, aytinglar-chi, sayohatga qaysi transport vositasida chiqqanimiz ma'qul? O'quvchi: O'zbekistonning Samarqand shahrida ishlab chiqarilayotgan Otayol avtobusidan foydalanganimiz ma'qul. U juda sifatli va ixcham ishlangan. O'qituvchi: Demak, sayohatimiz davomida respublikamizning turli - Zarafshon, Buxoro, Navoiy, Samarqand, Toshkent kabi shaharlariga vol olamiz. Har bir shaharga yetib kelganimizda mavzuga doir topshiriqlarni bajarishimiz kerak bo'ladi. Demak, 1-topshiriq bo'yicha Zarafshon shahri haqida qanday ma'lumotlarga egasizlar? O'quvchilar Zarafshon shahri haqida bilgan ma'lumotlarini aytadilar va o'qituvchining quyidagi savollariga javob beradilar. Biz o'tgan darsimizda qaysi mavzuni oYgandik? Qoldiq bo'luvchidan qanday bo'lishi kerak? Sonni 7 ga bo'lganda 5 qoldiq chiqishi mumkinmi? Sonni 8 ga bo'lganda 9 qoldiq chiqishi mumkinmi? 77 va 14 sonlari yig'indisini 4 marta orttiring. 80 va 26 sonlari ayirmasini 9 marta kamaytiring. O'qituvchi: Aziz bolajonlar, yana avtobusga o'tirib Buxoro shahriga qarab уоЧ olamiz. Mana, Buxoro shahriga ham yetib keldik. Qarang, u qanday go'zal shahar ekan? Buxoro shahri haqida o'qituvchi ma'lumot beradi. O'qituvchi: Keling, bolajonlar, mana shu go'zal Buxoro shahridayangi mavzuimizni boshlaymiz. Qoldiqli bo'lish rasmlar, matematik shakllar, misollar orqali tushuntiriladi Bun yodingizda tuting! Bo'lganda qoldiq bo'luvchidan doim kichik bo'lishi kerak. O'qituvchi: Darsimiz yahada tushunarli bo'lishi uchun 1101-misolni bajaramiz. 1103-masala og'zaki bajariladi. Yechish: 35-2+15=70+15=85. Dam olish daqiqasi. Dada, siz olib bergan, Qo'zichoq hech yurmaydi. Ko'tarib qo'ymaguncha, Qiziq, o'zi hech turmaydi. 1104-masala yechiladi. Qo'zichogning massasi 7 kg, qo'ynng ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Matematika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 737.44 KB
Ko'rishlar soni 164 marta
Ko'chirishlar soni 14 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 14:06 Arxiv ichida: ppt
Joylangan
Bo'lim Matematika
Fayl formati zip → ppt
Fayl hajmi 737.44 KB
Ko'rishlar soni 164 marta
Ko'chirishlar soni 14 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: ppt
Tepaga