Mundarija Kirish…….6 I. Bob. Boshlang'ich sinf o'quvchilariga miqdoriy o'lchovlarni o'rganishning nazariy asoslari……7 1.1. Uzunlik o'lchov birliklari bilan tanishtirish……7 1.2. 3-sinflarda miqdorlarni o'qitishning joriy holati ……17 II. Bob. Boshlang'ich ta'lim 3 sinf o'quvchilariga miqdorlarni o'rgatish imkoniyatlari……24 2.1. Vaqtga oid tasavvurlarni shakllantirish……24 2.2. Xajm haqida tasavvurlarni shakllantirish……41 2.3. Miqdorlarga oid masalalar yechish ……48 Xulosalar …….……62 Foydalanilgan adabiyotlar ruyxati ……65 KIRISH Mavzuning dolzarbligi. O'zbekiston Respublikasida yosh avlodlarning o'qish faoliyati mazmuni, maqsad va vazifasi, vositalari, metodlari tashkil etish shakllarini va ilmiy pedagogik asoslarga tayangan holda takomillashtirishni taqozo etmoqda. Buning ahamiyatini Prezidentimiz I.A.Karimovning Xalqimizning ma'naviy boyliklarini, jahon sivilizatsiyasi eng yaxshi yutuqlarini o'zida mujassamlashtirgan yangi avlodni shakllantirish bugunning eng muhim vazifasidir degan dasturiy fikrlaridan ham bilib olish mumkin. Ushbu vazifaning samaradorligi miqdorlarga oid masalalar ularning bilim egallashdagi faolligini, mustaqil bilish faoliyatini shakllantirishga taqaladi. Bunda o'quvchilarning matematik tayyorgarligi jarayonini shakllantirishni 3-sinf o'quvchilarida dolzarbligi yaqqol namoyon bo'ladi. Boshlang'ich sinflarda matematika o'qitish metodikasini takomillashtirishga bag'ishlangan ilmiy adabiyotlar tahlili psixologik-pedagogik tadqiqotlarda boshlang'ich sinflarda matematika o'qitish samaradorligini oshirishning ilmiy taxlili birinchidan, axborotlarni boyitib borish orqali ta'lim mazmunini o'zgartirish, didaktik elementlarni qatnashtirib o'zlashtirish, (B.P.Erdniyev, P.M.Erdniyev), har bir fanning asosiy g'oyasini ajratish (I.D.Zverev, V.N.Maksimova, R.A. Mavlonova, A.Abduqodirov, A.M.Markushevich) nazariy bilimlarning rolini oshirish (V.V. Davidov, A.K. Markova, J Ikromov, A.M. Pishkalo, L.SH.Levenberg, N.U.Bikbayeva, E.Yangibayeva, M.Axmedov) yo'nalishlarida amalga oshirilgan. Boshlang'ich sinf uchun darslik va o'quv qo'llanmalari (K.Qosimova, R.A. Mavlonova, L.SH. Levenberg), o'qituvchilar uchun qo'llanmalar (M.I. Mopo, A.M. Pishkalo, L.SH.Levenberg, N.U.Bikbayeva) va o'quvchilar uchun, tajriba-sinov qo'llanmalari (M.Ahmedov, N.Abduraxmonova, R.Ibragimov, Y.M. Kolyagin, P.M. Erdniyev) mualliflari mashqlar to'plami (o'quv materiallari) orqali boshlang'ich maktab o'quvchilarining bilish faoliyatini shakllantirish mumkinligiga to'xtalib o'tishgan. Didaktika va ta'lim metodikasiga bag'ishlangan ishlarda (P.M.Erdniyev, N.U.Bikbayeva, L.SH. Levenberg, R.A. Mavlonova, K.Qosimova va boshqalar) bu muammo umumiy holatda ko'zda tutiladi, biroq maxsus tadqiqot predmeti sifatida ajratib olinmagan. Shuningdek, Boshlang'ich sinflarda miqdoriy masalalar yechishni tashkil etish vositasi sifatida ta'lim texnologiyasi, mustaqil ishlash, o'yin elementlaridan foydalanish yetarli darajada o'rganilmagan. Boshlang'ich ta'lim nazariyasida kichik yoshdagi o'quvchilarning mustaqil bilish faoliyatining mohiyati va uni tashkil etish uslubiyati masalalar yechish texnologiyasining ilmiy asoslangani bilan birga Boshlang'ich sinflarda matematika o'qitish metodikasini ma'lum darajada takomillashtirib borish, bitiruv malakaviy ishimizning mavzusini II sinflarda miqdorlarni o'qitish metodikasi deb nomladik. Tadqiqot maqsadi.: II sinflarda miqdorlarni o'qitish metodikasi bо'yicha dars samaradorligini oshirishning mazmuni, shakl va metodlarini ishlab chiqish, uning bir butun tizimini о'rganib chiqish. Tadqiqot obyekti: II sinflarda miqdorlarni o'qitish jarayoni. Tadqiqot predmeti: II sinflarda miqdorlarni o'qitishning metod, usul va vositalari. Tadqiqot farazi: II sinflarda miqdorlarni o'qitish metodikasini takomillashtirish mumkin agar: -II sinflarda miqdorlarni o'rganish zaruriyati nazariy ...

Joylangan
04 May 2024 | 07:53:57
Bo'lim
Matematika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
106.17 KB
Ko'rishlar soni
136 marta
Ko'chirishlar soni
12 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 12:05
Arxiv ichida: doc
Joylangan
04 May 2024 [ 07:53 ]
Bo'lim
Matematika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
106.17 KB
Ko'rishlar soni
136 marta
Ko'chirishlar soni
12 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 12:05 ]
Arxiv ichida: doc