Bir xil maxrajli kasrlarni qo'shish va ayirish

Bir xil maxrajli kasrlarni qo'shish va ayirish

O'quvchilarga / Matematika
Bir xil maxrajli kasrlarni qo'shish va ayirish - rasmi

Material tavsifi

O'zbekiston RespublikaSI XALQ TA'LIMI VAZIRLIGI G'OZIYEVA HANIFAXONning OCHIQ DARS ISHLANMASI DARSNING TEXNOLOGIK XARITASI MAVZUSI: BIR XIL MAXRAJLI KASRLARNI QO'SHISH VA AYIRISH Darsning maqsadlari: Ta'limiy maqsadi: bir xil maxrajli kasrlarni qo'shish va ayirishni o'rgatish; xossalardan foydalanib, mustaqil misollarni bajarish ko'nikmasini hosil qilish. Tarbiyaviy maqsadi: mavzu davomida o'quvchi fanga qiziqishini oshirish; boshqa fanga va hayotga bog'lash; ma'naviy, estetik tarbiya berish. Rivojlantiruvchi maqsad: mavzu orqali kasbga yo'naltirish. Test bilan ishlash ko'nikmasini hosil qilish; erkin fikrlashga o'rgatish. Darsning rejasi: tashkiliy qism. Matematik diktant. Uy vazifasini tekshirish. Misollar bajarish. Matematik texnologiyani qo'llash Dam olish daqiqasi. Test savollari bilan ishlash. Darsni xulosalash. Dars navbatchi ahboroti bilan boshlanadi. O'quvchilarning darsga tayyorgarligi kuzatiladi. Ma'naviyat daqiqasi 1) Ma'naviyatli o'quvchi qanday bo'lishi kerak? 2) I.Karimovning asarini bilasizmi? 3) Matematika so'zini ma'nosini ayting. Sinf o'quvchilari uch guruhga bo'linadi, guruhlar nomlanadi va o'z guruhlariga ta'rif berishadi. O'tilgan mavzuni so'rash. Matematik diktant. Uy vazifa javobi doskaga yozib qo'yiladi, o'quvchilar bir birini daftarini tekshiradilar. 2. Og'zaki savol - javob. Savollar. Bir xil maxrajli kasrlar qanday qo'shiladi? Bir xil maxrajli kasrlar qanday ayriladi? Surati va maxraji o'zaro teng kasr nimaga teng? Bir xil maxrajli kasrlar qanday taqqoslanadi? Bir xil maxrajli kasrlarni qo'shish qoidasi qanday yoziladi? Bir xil maxrajli kasrlarni ayirish foidasi qanday yoziladi? Bu savol - javoblar orqali o'tilgan mavzularga doir bilimlar mustahkamlab olinadi. 3. Matematik diktant. O'qituvchi sinf o'quvchilarini 1- va 2- qatorga ajratib, misollarni navbatma-navbat o'qiydi. O'quvchilar daftarlariga yozadilar. Bu misollarni yechish uchun ularga vaqt beriladi. Birozdan keyin o'qituvchi o'qigan misollar ekranda namoyish etiladi. Diktantlar almashtirilgan holda ekrandagi javoblar orqali tekshiriladi. 4. Misol va masalalar yechish. Darslikdagi 748, 749, 750, 751-misollar va 752, 753-masalalar yechiladi. O'quvchilar doskaga chiqariladi. 748-misol. Amallarni bajaring: 1. ; 2. ; 3. ; 4. ; 5. ; 6. . 749-misol. 1. 2. 3. 4. 752-masala. Bir to'pda m mato, ikkinchisida esa undan m kam mato bor. Ikkala to'pda jami qancha mato bor? yechish: 1) m. 2) m. Javob: ikkala to'pda jami m mato bor. 755-masala. Birinchi son ga teng. Ikkinchi son undan ga ortiq. Uchinchi son shu ikkala son yig'indisidan ga kam. Uchala son yig'indisini toping. yechish: 1-son: ; 2-son: . 3-son: . Demak, . Javob: 5. Mustaqil ish (Tushunchalar tahlili asosida) O'quvchilarning har biriga 3 tadan savol yozilgan kartotekalar tarqatiladi. Kartotekalar jadval shaklida berilgan. Jadvalning chap tomonida tushunchaning mazmuni berilgan. Jadvalning o'ng tomoniga o'quvchilar shu mazmunga mos keladigan tushunchani yozishlari kerak. Biroz vaqtdan so'ng o'quvchilar javoblarini ekrandagi javoblar bilan taqqoslaydilar. 6. Dam olish daqiqasi. Quyida berilgan so'zlarga mos ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Matematika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 44.83 KB
Ko'rishlar soni 107 marta
Ko'chirishlar soni 17 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 12:21 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Matematika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 44.83 KB
Ko'rishlar soni 107 marta
Ko'chirishlar soni 17 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga