Mavzu: O'quvchilarga sodda masalalar yechishni o'rganish usullari. Reja: I. Kirish II. Asosiy qism. a) Sodda masalalar bilan tanishtirish va ularni yechishni orgatish, v) «O'nlik mavzusida masalalar ustida ishlash metodikasi. II. Xulosa, Kirish. Masalalar yechish matematika o'qitishning muhim tarkibiy qismidir. Masalalar yechishmasdan matematikani o'zlashtirishni tasavvur ham qilib bo'lmaydi. Matematikada masalalar yechishni nazariyani amaliyotga tadbiq qilishning mutlaqo tabiiy yo'ldir. Arifetik amallarning mazmunini amallar orasidagi bog'lanishlarni, amal komponentlari bilan natijalari orasidagi bog'lanishlar bilan tanishishda mos sodda masalalardan foydalaniladi. Sodda masalalar o'quvchilarni matematik munosabatlar bilan tanishtirishning muhim vositalaridan biri bo'lib xizmat qiladi. Masalalarni mustaqil yechishni tashkil qilish o'qituvchiga o'quvchilarning mumkin bo'lgan aqliy qobiliyatlarini rezervlardan foydalanish imkonini beradi. II (a). Masalalar yechish orqali o'quvchilarda ushbu malakalar tarkib topmog'i lozim. 1.Masalani tinglashni o'rgatish va uni mustaqil o'qiy olish. Masalalar ustida ishlash uning mazmunini o'zlashtirishdan boshlanadi. 2.Masalani dastlabki analiz, qilish. Ma'lumni noma'lumdan, muhimi nomuhimdan ajratish. Masalada berilganlar bilan izlanayotganlar orasidagi bog'lanishni ochish bu eng muhim masalalardan biri bunday malakaga ega bo'lmay turib, masalalarni mustaqil yechishga o'rganib bo'lmaydi. 3.Masalani qisqa yozish malakasi. Masala teksti ustida og'zaki ishlagandan keyin uning mazmunini matematik terminlar tiliga o'tkazish va qisqa yozuv shaklidagi matematik strukturasini (qisqacha shaklini) belgilash kerak. S'huni nazarda tutish kerakki, barcha hollarda ham qisqa yozuvni bajarish bilan bir vaqtda masala shartining analizi ham amalga oshiriladi. 4. Sodda masalalar yechishda amal tanlashni asoslab berish, so'ngra yechish planini tuzish malakasi. 5. уеchimni bajarish, uni o'qituvchi talabiga mos qilib rasmiylashtirish va masala savoliga javob berish malakasi. Sodda masalani arifmetik usulda yechishda ifoda tuziladi va uning qiymati topiladi. Masalan. Murodda 4 ta sa'va bor. Akbarda esa unda 3 ta ortiq sa'va bor. Akbarda nechta sa'va bor? Murodda- 4 ta Akbarda -.? 3 ta ortiq Akbarda nechta? 4+3=7 ta Javob 7 ta 6.Masala yechimini tekshira olish malakasi. Masala yechimini tekshirish degan so'z, yechimning to'g'ri yoki noto'g'riligini aniqlash degandir. Matematik masala ustida ishlash prosessida shunga intilish kerakki, har bir masala bolalar uchun haqiqiy bilim manbai bo'lib qolsin. Masala: Qutida 10 ta tuxum bor edi. Nonushta uchun 4 ta tuxum olindi. Qutida nechta tuxum qoldi? Qisqacha sharti Bor edi 10 ta 10-4=6 Olindi 4 ta Javob: 6 ta tuxum qoldi. qoldi nechta? Valijonda 7 ta kaptar bor. Tolibjonning kaptari undan 4 ta kam: Tolibjonda nechta kaptar bor? V-7 ta T-? 4 ta kam T-nechta Echish 7k-4k=3k Javob Tolibjonda 3 ta kaptar bor. II (b) «Ónlik mavzusida masalalar ustida ishlash. 1. Yig'indi va qoldiqni topishga doir masalalar. Bu xil masalalar ustida ishlash birinchi darslardayoq boshlanadi va boshida amaliy ...

Joylangan
04 May 2024 | 07:53:57
Bo'lim
Matematika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
17.52 KB
Ko'rishlar soni
155 marta
Ko'chirishlar soni
10 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 13:57
Arxiv ichida: doc
Joylangan
04 May 2024 [ 07:53 ]
Bo'lim
Matematika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
17.52 KB
Ko'rishlar soni
155 marta
Ko'chirishlar soni
10 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 13:57 ]
Arxiv ichida: doc