II chorak. Matematika. 18-§. 29-noyabr. 2012-yil. 5-A sinf. MAVZU: Sonning darajasi.Sonning kvadrati va kubi mavzusiga doir misollar yechish. Texnologik xarita I. Mavzunu mustahkamlash. O'tilganlarni qisqacha takrorlash quyidagicha amalga oshirish mumkin. Uyga vazifani tekshirish. №16 3·3·3·3·3·3=36=729 32·32·32·32·32·32·32=327=34359738368 d·d·d·d·d·d=d6 (x+y)·(x+y) ·(x+y)·(x+y)=(x+y)4 №17 =528 b) =32 d) =343 e) =74 f) =144 g)=81 h)=149 i) =245 Takrorlash. a2 yozuv a ning kvadrati'' yoki a kvadrati'' deb o'qiladi. Masalan, 122 = 12 *12 = 144. a*a*a ko'paytmaga a sonning kubi deb ataladi va a3 ko'rinishida belgilanadi. Demak, a3 =a*a*a . a3 yozuv a ning kubi yoki a kub deb o'qiladi. Masalan, 63 6*6*6 = 216. II. Sinfda ijodiy muhit yaratish. Rasmni hosil qil! o'yini guruhlar o'rtasida musobaqa shaklida tashkillashtiriladi. (Rasmda Mustaqil O'zbekiston xaritasi hosil bo'ladi. O'quvchilarda vatanimiz xaritasini haqida she'r o'qib beriladi. O'quvchilar vatanga muhabbat ruhida tarbiyalanadi). II. Misollar yechish. Sinf ishi. ( Sinf ishida har bir misol yechilaganda so'ng, hikoyani bir qismi bolalarga slaydlar asosida so'zlab beriladi yoki sahna ko'rinishida o'quvchilar tomonidan ijro etiladi, shu asosda sinfda o'quvchilar e'tibori darsga jalb etiladi). №5 Tenglamani ildizini toping. x·x=36 x·x=6·6 x=6 javob: x=6 z·z·z·z·z=1 z·z·z·z·z=1·1·1·1·1 z=1 javob: z=1 p·p=81 p·p=9·9 p=9 javob: p=9 y·y·y=64 y·y·y=4·4·4 y=4 javob: y=4 m·m·m=8 m·m·m=2·2·2 m=2 javob: m=2 n·n·n·n=81 n·n·n·n=3·3·3·3 n=3 javob: n=3 №9 Sonnin kvadrati va kubi jadvalidan foydalanib, n ning qiymatini toping. 1 dan 10 gacha bo'lgan natural sonlar kvadrati jadvali: 1 dan 10 gacha bo'lgan natural sonlar kubi jadvali : n2 = 169 n2=132 n=13 d) n3 = 729 n3=93 n=9 n2 = 100 n2=1002 n=100 e) n3 = 343 n3=73 n=7 №10 Sonni 10 ning darajalari ko'rinishida yozing: 10; 100; 100; 100; 100; yechish: 10=101 100=10·10=102 100=10·10·10=103 100=10·10·10·10·10·10=106 100=10·10·10·10·10·10·10=107 №11 10 ning darajalaridan foydalanib, sonni xona birliklari yig'indisi ko'rinishida yozing: Namuna: 432 =400+30+2=4·100+3·10+2·1=4·102 +3·101 +2·1 Mustaqil ish: 328=300+20+8=3·100+2·10+8·1=3·102 +2·101 +8·1 3451=300+400+50+1=3·100+4·100+5·10+1=3·103 +4·102 +5·101 +1 20450=200+400+50=2·100+4·100+5·10=2·104 +4·102 +5·101 213709=200+100+300+700+9=2·100+1·100+3·100+ +7·100+9·1=2·105 +1·104 +3·103 +7·102 +9·1 Foydalanilgan adabiyotlar: O'zbekiston Respublikasi davlat mustaqilligining yigirma bir yillik bayramini o'tkazish bo'yicha Taqdirimsan, baxtimsan, erkin va obod Vatan! nomli tavsiya. Respublik ta'lim markazi, ijtiomiy, iqtisodiy bilim asoslari va manviy-ma'rifiy ishlar bo'limi 2. Jonli matematika Ya.I.Perelman. 2012yil. 3. 5-sinf darsligi. 4. Pedagogik texnologiyalarning tatbiqiy asoslari ( O.Q.Tolipov, M.Usmonboyeva) Matematika fanidan 5-sinflar uchun o'zlashtirilishi qiyin bo'lgan mavzu bo'yicha ilg'or pedagogik texnologiyalar asosida yozilgan dars ishlanma. Zarafshon shahar 12-umumiy o'rta ta'lim maktabining matematika fani o'qituvchisi: Ashurova Feruza Islomovna. Zarafshon shahar 12-umumiy o'rta ta'lim maktabi matematika fani o'qituvchisi Ashurova Feruza Islomovnaning IPT va AKT asosida o'tilgan darslar ...

Joylangan
04 May 2024 | 07:53:57
Bo'lim
Matematika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
5.63 MB
Ko'rishlar soni
180 marta
Ko'chirishlar soni
29 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 14:14
Arxiv ichida: doc
Joylangan
04 May 2024 [ 07:53 ]
Bo'lim
Matematika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
5.63 MB
Ko'rishlar soni
180 marta
Ko'chirishlar soni
29 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 14:14 ]
Arxiv ichida: doc