Sinf jamoasini tashkil etish va uni tarbiyalash Reja: Sinf rahbarining, oila va jamoatchilik bilan hamkorligi. Ota-onalarning faollari bilan ishlash. Tayanch iboralar: tarbiyaviy, malaka, bilim, sifat, o'quvchi, tarbiya, ish, maktab. Mamlakatimiz mustaqilligi jamiyatimizning barcha jabhalarida shu jumladan oila uning iqtisodiy, ma'naviy manfaatlarini himoya qilish, sog'lom avlodni tarbiyalash oilada sharqona tarbiyani tiklash kabi bir qator muammolarni hal etishga imkon beradi. Mustaqillik uzligini yuqotgan insonlarni yani o'z oilasi va farzandlariga befarq bo'lgan ota-onalarni ham insof, mehr-shafqat yo'liga boshladi. Qardosh tojik halqida shunday maqol bor: «uy farzand bilan obod, dala odam bilan» Ha, darhaqiqat har bir oilaning bog'boni o'z mevalari bilan obod. Dala insonning oltin qullari bilan kundan-kunga asrdan-asrga obodonlashib borsa, uy esa yosh go'dakning kundan-kunga mehr, ta'lim-tarbiya olishi tufayli go'zallashib, gurkirab yashnab boradi. Odamzod dunyoga bir marotaba kelar ekan bu dunyodan yolg'iz utib ketishni hohlamaydi, orqasida farzandlarning ta'lim-tarbiyali obru-etiborli bo'lib qolishini istaydi. Shunday ekan ota-onaning farzandga bo'lgan mehru-muhabbati hamma narsadan ham qimmatliroq bulsa kerak. Bola qancha shuxlik qilmasin ota-ona uning erkaliklarini kutaradi. Ota-ona hamisha o'z farzandi uchun hamma narsaga tayyor turadi. Farzandning voyaga etishga kuz qorachig'iday asrab unga gard yuqishga quymaydi. Shu bilan birga qulidan kelganicha o'z tarbiyasini tug'ri so'z, vijdonli kamtar, chin dust, uzgalarning mulkiga hiyonat qilmaslikka chorlaydi. Oila bilan maktab hamkorligi barkamol inson tarbiyasidagi muhim omillardan biridir. Maktabdagi o'quv-tarbiya ishlarining yuqori saviyada bo'lishi o'quvchilarni tarbiyalangan darajasi ota-onalariga bog'liqdir. Maktab oila bilan ikki shaklda hamkorlikni amalga oshiradi. Ota-onalar jamoasi orqali. Yakka-yakka ota-onalar bilan olib boriladigan ishlar orqali. 1. o'qituvchining ota-onalar bilan aloqasi o'zaro bir-birini tushunib yuksak axloqiy munosabatda pedagogik yondashuv, xushmuomalalik, shirinsuzlik hamma ota-onalarga bir xil muomala va tug'ri talab bo'lishi lozim. Ota-onalar bilan yakkama-yakka ishlash ayrim bola tarbiyasidagi qiyinchiliklarni sodir bo'lishi, oilaviy muammolar, o'quvchilarni uzlashtirmasligidagi sabablarni aniqlash maqsadiga olib boriladi. 2. o'qituvchilik faoliyatining eng murakkab tomonlaridan biri o'quvchilar ota-onalar bilan umumiy til topa olish, ularni hurmatiga sazovor bo'lish, hamkorlikda bola tarbiyasi bilan shug'ullanishdir. o'qituvchi-sinf rahbari, mehribon tarbiyachidir. Maktab boshlang'ich sinflaridagi muhim xususiyatlaridan biri-biriga qadrdon o'qituvchi rahbarligida 4 yil hamkor, hamdard buladilar. Shu sababdan boshlang'ich sinf o'quvchilarning ota-onalar jamoasi bilan ham ishlash o'ziga xos xususiyatga ega; Har bir inson farzand ko'rish va uni voyaga etib borishini turt kuzlab kuzatayotganidan Allohga hamdu-sanolar aytib, u buyuk nematning qadriga eta bilishi lozim. Bu nemat bolaning maktabga birinchi qadamidir. Shunday ekan ota-ona birinchi sinf o'quvchisining ilm dargohidan ko'p bilim va tarbiyaga ega bo'lishi uchun nimalar qilishi kerak: o'qituvchi muqaddas siymo, u sizni maslahatchingiz, uni ardoqlab obru-etiboriga sadoqatli bo'lish. Sinf va maktab jamoasining ta'lim-tarbiya tadbirlariga faol qatnashib ...

Joylangan
04 May 2024 | 08:01:46
Bo'lim
Matematika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
12.31 KB
Ko'rishlar soni
121 marta
Ko'chirishlar soni
6 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 14:10
Arxiv ichida: doc
Joylangan
04 May 2024 [ 08:01 ]
Bo'lim
Matematika
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
12.31 KB
Ko'rishlar soni
121 marta
Ko'chirishlar soni
6 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 14:10 ]
Arxiv ichida: doc