Test. Test turi. Test tuzushga talablar, testdan foydalanish va test tahlili

Test. Test turi. Test tuzushga talablar, testdan foydalanish va test tahlili

O'quvchilarga / Matematika
Test. Test turi. Test tuzushga talablar, testdan foydalanish va test tahlili - rasmi

Material tavsifi

Test. Test turi. Test tuzushga talablar testdan foydalanish va test tahlili Reja: Test haqida ma'lumot berish Test turlari Test tuzishi uchun qo'yilgan talablar Test tahlili Test (inglizcha test - sinov, tekshirish, tadqiqot) (psixologiya va pedagogikada) sinalayotgan shaxsning psixo fiziologik va shaxsiy xususiyatlarini, shuningdek intelektual rivoji, qobiliyat va malakasini tekshirishda qo'llaniladigan standart mashqlar. Birinchi marta 1884 yili Buyuk Britaniyada o'quvchilarning bilimini tekshirish maqsadida qo'llanilgan Kishilarning katta guruhini bir xil sinovdan o'tkazish uning natijasini statistik yo'l bilan ishlab chiqish, baho etalonlarini aniqlash kabi. Testning nazariy asoslarini ingliz psixologi F.Galton ishlab chiqqan. (1883) «test terimini» birinchi marta Amerika psixologi J.Kattela kiritgan. Uning 50 ta testdan iborat mashqlari asosida primitiv psixo-fiziologik xususiyatlarini aniqlash programmasi edi. fransuz psixologi A.Bine testologik tekshirish prinsiplarini insonining oliy psixik funksiyalariga nisbatan qo'lladi. Nemis psixologi V.Shteri insonning aqliy darajasini ifodalovchi intelektuallik koeffitsiyentini kiritdi. 20 asr boshlarida test prinsiplarini ishlab chiqdi. Test sistemasi turli nazariya oqimlariga asoslanadi. Test maqsadi aniqlanadi. Lekin test yagona sxema bo'yicha tuzildi. Test sifati mustahkamlik, maqsad bilan natijaning o'zaro mutannosibligi, topshiriqning differensial kuchi va boshqa belgilarga ko'ra aniqlanadi. Testdan amaliy foydalanish asosan insonning miqdoriy ko'rsatkichlar orqali ifodalanuvchi shaxsiy xarakteristikalarini taxminiy belgilash imkonini beradi. Kasbga odam tanlash, psixologik diagnostika sportning ayrim turlarida insonning potentsial psixo-fiziologik imkoniyatlarini aniqlash va boshqa maqsadlarda qo'llaniladi va malakalarini tekshirishda ham testdan foydalanilmoqda. «ta'lim to'g'risida»gi qonun, «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi», «Umumiy o'rta ta'limni tashkil etish va takomillashtirish to'g'risida» O'zbeksiton Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1998 yil 13-maydagi 203-qarori, «o'quvchilar bilimini reyting usulida hisobga olish» to'g'risida Nizomi, «Umumiy o'rta ta'lim davlat ta'lim standartlari» to'g'risidagi 199 yil 16 avgustdagi 390-sonli qaror talablarini amalda bajarish, qo'uvchilarni matematikaga qiziqtirishda test tuzush va testdan foydalanishning ahamiyati kattadir. Odatda testlar tuzilishiga ko'ra quyidagilarga bo'linishi mumkin. a) Yakka javobli, b) Ko'p javobli. Yakka javoblida savol va 3-5 ta tavsiya etilgan javoblari ichidan ajratib olish kerak. Ko'p javoblida esa 1 ta savolga 20-30 ta javob berilgan bo'lib shuning ichidan javoblar gurihini topish kerak. Masalan: Yagar, bo'lsa, cos 300 ni toping. (1 javobli) A. 0 B. -1 S D. Ye. 1 bu yerda eng to'g'ri javob dir. Chunki bo'ladi. Quyidagi sonlarni ichidan tub sonlarni belgilang. 1, 2,3,4,5,6,7,8,9,11,13; 16, 21,23,27, 24,31,42, 53;62. Bu savolaga javob topishda albatta tub son ta'rifini bilish va uni xossasini hisobga olish zarur. Demak 1 va o'zigina bo'linadigan sonlar tub sonlar deyiladi. Bizning savolimizdagi javobdan 2,3,5,7,11,13,23,29,31;53 lar tub son bo'ladi. Javob to'la bo'lsa 10 ta bo'lib 5 bal qo'yilishi mumkin. 8 topsa, 4 ball, 6 taga 3 ball. 4 ta topilsa 2 ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Matematika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 21.29 KB
Ko'rishlar soni 117 marta
Ko'chirishlar soni 10 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 14:22 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Bo'lim Matematika
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 21.29 KB
Ko'rishlar soni 117 marta
Ko'chirishlar soni 10 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga